Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer literacy
DSM
Digital agenda
Digital competence
Digital literacy
Digital literacy teacher
Digital literacy teaching practitioner
Digital single market
Digital skills
Digital technology
E-single market
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Educator in digital literacy
Explain digital literacy
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Literacy programme
Literacy training
Media literacy
Online single market
Single market for digital content
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of digital literacy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Traduction de «Digital literacy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy

lerares digitale geletterdheid | lesgever digitale geletterdheid | leraar digitale geletterdheid | lesgeefster digitale geletterdheid




educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

deskundigenwerkgroep op hoog niveau voor alfabetisering | groep deskundigen op hoog niveau inzake lees- en schrijfvaardigheid




A very rare congenital malformation of the digits with the absence of the middle phalanges (usually of digits two to five), nail dysplasia and duplicated terminal phalanx of the thumb. Has been described in patients from two unrelated families.

brachydactylie type A5




digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]

digitale eengemaakte markt [ digitale agenda | DSM | eengemaakte digitale markt | eengemaakte markt voor digitale inhoud | eengemaakte markt voor e-diensten ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Member States should ensure that young people acquire basic digital literacy as part of compulsory education, and should also expand digital literacy initiatives to citizens at risk of exclusion [55]. Member States should provide the opportunity for unemployed people to get a recognised certificate of basic ICT skills.

* De lidstaten moeten ervoor zorgen dat jongeren in het kader van de leerplicht de basisvaardigheden verwerven die in de informatiemaatschappij nodig zijn (digitale geletterdheid) en dat er ook voor burgers die met sociale uitsluiting te maken dreigen te krijgen initiatieven op het gebied van de ICT-vaardigheden voorhanden zijn. [56] De lidstaten moeten mogelijkheden tot stand brengen, waardoor werklozen een erkend certificaat ICT-basisvaardigheden kunnen behalen.


This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster digital literacy among cit ...[+++]

Vereisten hiervoor zijn: partnerschappen met belanghebbende partijen, meer opleiding, erkenning van digitale vaardigheden in formele onderwijs en opleidingssystemen, alsmede bewustmaking en doeltreffende ICTopleiding en certificering buiten de formele onderwijssystemen om, onder meer door in het kader van omscholing en bijscholing gebruik te maken van online instrumenten en digitale media. Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de evaardigheden” (- maart ) zal de Commissie met ingang van steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan ...[+++]


EUROVOC descriptor: vocational training mass media education policy digital literacy Internet adult education continuing education cooperation in the field of education digital technology digital divide

Eurovoc-term: beroepsopleiding massamedia onderwijsbeleid digitale cultuur internet onderwijs voor volwassenen permanente educatie samenwerking op onderwijsgebied digitale technologie digitale kloof


49. Recalls the key commitment to reduce both digital literacy gaps and competence gaps by half by 2015, and, in this sense, welcomes the proposals to enhance digital literacy, skills and eInclusion, and especially the proposal to make digital literacy and related components a priority for the European Social Fund regulation (2014-2020); reiterates the need for a ‘no citizen left behind - inclusion by design’ approach, and stresses the need for a user- and citizen-centred design of eGovernment services;

49. herinnert aan de fundamentele verplichting om het gebrek aan digitale geletterdheid en vaardigheden tegen 2015 met de helft te verminderen en juicht in dat verband de voorstellen toe om de digitale geletterdheid, vaardigheden en e-insluiting te bevorderen, in het bijzonder het voorstel om van digitale geletterdheid en andere aspecten die daarmee verband houden een prioriteit te maken voor de verordening betreffende het Europees Sociaal Fonds (2014-2020); bevestigt de noodzaak om te handelen volgens het devies „Toegang voor alle burgers – inclusie van bij het ontwerp” en wijst met nadruk op de nood aan de opbouw van e-overheidsdienst ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een „Actieplan voor digitale kennis en inclusie” in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees „Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan „een leven lang lere ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een „Actieplan voor digitale kennis en inclusie” in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees „Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan „een leven lang lere ...[+++]


28. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment, and calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, notably comprising: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion; incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees; a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT and ...[+++]

28. is van mening dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving en dringt er bijgevolg op aan dat op het niveau van de EU en de lidstaten een “Actieplan voor digitale kennis en inclusie” wordt opgezet dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken; stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers; een Europees “Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van degene ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een "Actieplan voor digitale kennis en inclusie" in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees "Be smart online!"-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan "een leven lang lere ...[+++]


This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster digital literacy among cit ...[+++]

Vereisten hiervoor zijn: partnerschappen met belanghebbende partijen, meer opleiding, erkenning van digitale vaardigheden in formele onderwijs en opleidingssystemen, alsmede bewustmaking en doeltreffende ICTopleiding en certificering buiten de formele onderwijssystemen om, onder meer door in het kader van omscholing en bijscholing gebruik te maken van online instrumenten en digitale media. Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de evaardigheden” (- maart ) zal de Commissie met ingang van steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan ...[+++]


Digital literacy also relates to media literacy and social competence, as they have in common objectives such as active citizenship and the responsible use of ICTs.

Digitale geletterdheid heeft ook te maken met media-alfabetisme en sociale competentie; zij hebben namelijk doelstellingen als een actief burgerschap en een verantwoorde omgang met ICT met elkaar gemeen.


w