Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Computer literacy
Computer science
Computer systems
DG Informatics
Developmental acalculia
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
Directorate-General for Informatics
E-skills
Field of health information technology
Field of healthcare informatics
Gerstmann's syndrome
Health informatics
Impact of ICT
Impact of informatics
Impact of information and communication technologies
Impact of information technology
Impact of the digital revolution
Informatics
Informatics for medicine
Informatics skills
Informatics studies
Information literacy
Information skills
Media literacy
Medical data informatics
Medical informatics
Medical-informatics
Use of health information technology

Traduction de «informatics skills » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


informatics for medicine | medical data informatics | medical informatics | medical-informatics

medische informatica


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


field of healthcare informatics | use of health information technology | field of health information technology | health informatics

gezondheidsinformatica | medische informatica


computer systems [ informatics | informatics(GEMET) ]

informatica


informatics | computer science | informatics studies

computerwetenschappen


DG Informatics | Directorate-General for Informatics

DG Informatica | directoraat-generaal Informatica


impact of information technology [ impact of ICT | impact of informatics | impact of information and communication technologies | impact of the digital revolution ]

effecten van informatietechnologie [ effecten van de digitale revolutie | effecten van informatie- en communicatietechnologie | gevolgen van ICT | invloedssfeer van de informatica | invloed van informatica ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
41. Stresses the need to attract women to education and training in the MINT professions (mathematics, informatics, new technologies), in order to overcome occupation segregation and wage discrimination; urges the Member States to promote vocations and professions requiring scientific, technical, engineering and mathematical skills among women from an early age, for better employability and to assist the transition between education, professional training and employment; thus, calls on the Member States to provide or further develop ...[+++]

41. benadrukt de noodzaak om vrouwen te stimuleren te kiezen voor onderwijs en opleidingen in wiskunde, informatica, natuurwetenschappen en technologie, teneinde beroepssegregatie en loondiscriminatie uit te bannen; roept de lidstaten op om beroepen waarvoor wetenschappelijke, technische en wiskundige vaardigheden vereist zijn al op jonge leeftijd bij vrouwen onder de aandacht te brengen om de inzetbaarheid van vrouwen op de arbeidsmarkt te verbeteren en de overgang tussen onderwijs, beroepsopleiding en beroepsleven te versoepelen; dringt er daarom bij de lidstaten op aan om hoogwaardige adviesdiensten voor beroepskeuze en loopbaanbege ...[+++]


6. Stresses the need to attract women to education and training in the MINT professions (mathematics, informatics, new technologies) in order to overcome occupation segregation and wage discrimination; urges the Member States to promote vocations and professions requiring scientific, technical, engineering and mathematical skills among women from an early age, for better employability and to assist the transition between education, professional training and employment; thus, calls on the Member States to provide or further develop q ...[+++]

6. benadrukt de noodzaak om vrouwen te stimuleren te kiezen voor onderwijs en opleidingen in wiskunde, informatica, natuurwetenschappen en technologie, teneinde beroepssegregatie en loondiscriminatie uit te bannen; roept de lidstaten op om beroepen waarvoor wetenschappelijke, technische en wiskundige vaardigheden vereist zijn al op jonge leeftijd bij vrouwen onder de aandacht te brengen om de inzetbaarheid van vrouwen op de arbeidsmarkt te verbeteren en de overgang tussen onderwijs, beroepsopleiding en beroepsleven te versoepelen; dringt er daarom bij de lidstaten op aan om hoogwaardige adviesdiensten voor beroepskeuze en loopbaanbegel ...[+++]


74. Calls on the Member States to actively involve private higher education institutions, as well as public institutions such as universities, in the upgrading and expansion of vocational skill development, especially for the MINT professions (mathematics, informatics, natural sciences, and technology);

74. verzoekt de lidstaten particuliere instellingen voor hoger onderwijs alsmede openbare instellingen, zoals universiteiten, actief te betrekken bij de verbetering en uitbreiding van de beroepsvaardigheidsontwikkeling, met name voor professionals die werkzaam zijn in de wiskunde, de informatica, natuurwetenschappen en technologie;


74. Calls on the Member States to actively involve private higher education institutions, as well as public institutions such as universities, in the upgrading and expansion of vocational skill development, especially for the MINT professions (mathematics, informatics, natural sciences, and technology);

74. verzoekt de lidstaten particuliere instellingen voor hoger onderwijs alsmede openbare instellingen, zoals universiteiten, actief te betrekken bij de verbetering en uitbreiding van de beroepsvaardigheidsontwikkeling, met name voor professionals die werkzaam zijn in de wiskunde, de informatica, natuurwetenschappen en technologie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Takes the view that occupational choices are still strongly gender-based and that this is a component adding to gender inequality; stresses that this has an impact both on female unemployment and poverty; stresses that such gender-based discrimination needs to be overcome; stresses that measures must be taken to present a comprehensive overview of possible educational and training paths and later career choices, for example with the help of equality advisers, and that an attempt must be made from an early age to interest and support girls, in particular, in MINT (Mathematics, Informatics, Natural sciences, and Technology) and area ...[+++]

16. is van mening dat beroepskeuze nog steeds in hoge mate geslachtsgebonden is en dat dit element bijdraagt tot de ongelijkheid van mannen en vrouwen; wijst erop dat dit gevolgen heeft voor werkloosheid en armoede onder vrouwen; benadrukt dat discriminatie op grond van geslacht moet worden afgebouwd; wijst erop dat maatregelen moeten worden genomen om een volledig beeld van mogelijke onderwijs- en opleidingstrajecten en latere beroepsmogelijkheden te tonen, bijvoorbeeld via adviseurs voor gelijke kansen, en dat moet worden getracht in het bijzonder meisjes al vroeg belangstelling bij te brengen voor technische of exacte beroepen (wiskunde, informatica, natuurwe ...[+++]


Another barrier to innovation and change is shortage of skilled workers, such as informatics and telecoms engineers.

Een andere hinderpaal voor innovatie en verandering is het tekort aan geschoolde arbeidskrachten, zoals informatica- en telecommunicatie-ingenieurs.


So why not 'personal skills cards' which would provide a record of what the holder knows in terms of fundamental (languages, maths, law, informatics, economics, etc.) or technical or vocational (accounting, finance, etc.) knowledge?

Men zou bijvoorbeeld kunnen denken aan "persoonlijke vaardigheidskaarten" waarop de kennis van de houder is aangegeven, zowel de basis (talen, wiskunde, recht, informatica, economie, enz.) als technische en andere beroepsbekwaamheden (boekhouding, financiële technieken).


w