Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital literacy teacher
Digital literacy teaching practitioner
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educator in digital literacy
Explain digital literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Media literacy
Teach digital literacy
Teacher of adult literacy and numeracy
Teacher of digital literacy
Teaches digital literacy

Traduction de «teacher digital literacy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy

lerares digitale geletterdheid | lesgever digitale geletterdheid | leraar digitale geletterdheid | lesgeefster digitale geletterdheid


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen




adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The eLearning initiative also aims to step up the training drive at all levels, especially by promoting universal digital literacy and the general availability of appropriate training for teachers and trainers, including technology training as well as courses on the educational use of technology and management of change.

Het initiatief eLearning beoogt ook de intensivering van de opleidingsinspanningen op alle niveaus, in het bijzonder door middel van de bevordering van een 'digitale cultuur' voor allen en passende opleidingen voor leerkrachten en opleiders, niet alleen in verband met de technologie, maar vooral ook in verband met het gebruik ervan voor pedagogische doeleinden en het veranderingsmanagement.


EUROVOC descriptor: innovation new technology digital literacy open university teaching quality digital technology teacher

Eurovoc-term: vernieuwing nieuwe technologie digitale cultuur open universiteit kwaliteit van het onderwijs digitale technologie leerkracht


EUROVOC descriptor: innovation new educational methods access to education artistic creation digital literacy diffusion of innovations teaching quality pre-school education cooperation in the field of education child teacher

Eurovoc-term: vernieuwing nieuwe pedagogie toegang tot het onderwijs artistieke schepping digitale cultuur invoering van vernieuwingen kwaliteit van het onderwijs voorschools onderwijs samenwerking op onderwijsgebied kind leerkracht


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, ...[+++]


Calls on the Commission to launch and support e-literacy and training programmes, as well as awareness campaigns, thereby raising awareness of the potential risks of the digital world and how to counter them among the relevant parties concerned, such as students at all levels of education, teachers, and education and law enforcement professionals; calls on the Commission to promote campaigns against sexism and gender stereotypes i ...[+++]

verzoekt de Commissie digitale geletterdheid en opleidingsprogramma's in te voeren en te ondersteunen, evenals bewustmakingscampagnes, teneinde de kennis over de mogelijke risico's van de digitale wereld en manieren om deze tegen te gaan, te vergroten onder de betrokken partijen, zoals studenten en leerlingen op elk onderwijsniveau, leerkrachten en beroepsbeoefenaren in het onderwijs en de rechtshandhaving; verzoekt de Commissie campagnes tegen seksisme en genderstereotypering op sociale en digitale media te bevorderen en de potentie van digitale media om stereotypen uit te bannen, te benutten.


33. Stresses that, in order to achieve a true Digital Single Market in Europe, and to enable citizens – including vulnerable people – to make full use of new digital technologies, further efforts to improve media literacy are needed; encourages, therefore, the Member States to recognise the importance of media education, to integrate the acquisition of digital skills into school curricula and to improve the necessary technical equipment; underlines, in this context, the importance of proper training for ...[+++]

33. benadrukt dat er meer inspanningen nodig zijn om de mediageletterdheid op te voeren, zodat er een werkelijke digitale interne markt tot stand komt en burgers – met inbegrip van kwetsbare personen – in staat zijn ten volle gebruik te maken van nieuwe digitale technologieën; moedigt de lidstaten dan ook aan het belang van mediaonderwijs te erkennen, de verwerving van digitale vaardigheden in het leerprogramma op te nemen en de nodige technische apparatuur te verbeteren; benadrukt in dit verband het belang van een goede opleiding van leerkrachten op het gebied van digitale vaardigheden, van het efficiënt onderwijzen van deze vaardighe ...[+++]


50. Calls on the Commission and the Member States to launch digital training programmes to promote the full use of eGovernment services, reinforce digital literacy and overcome the e-barriers affecting SMEs and disadvantaged sectors of the population such as older people, persons with disabilities, minorities, immigrants, the unemployed and those living in remote areas of the Union; to this extent, e-learning should be incorporated into national education and training policies, including the definition of programmes, the assessment o ...[+++]

50. dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan om digitale scholingsprogramma's ter bevordering van het omvattende gebruik van e-overheidsdiensten in te voeren, de digitale geletterdheid te verbeteren en de „e-barrières” uit de weg te ruimen waarmee het mkb alsook kansarme bevolkingsgroepen zoals ouderen, mensen met een handicap, minderheden, immigranten, werklozen en mensen die in afgelegen gebieden van de EU wonen, te kampen hebben; daartoe moet onderwijs met elektronische hulpmiddelen („e-learning”) in het nationale onderwijs- en opleidingsbeleid van de lidstaten worden opgenomen – dit vereist de vaststelling van de programma' ...[+++]


Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Opleiders van leraren en OOJK-werkers, alsmede leraren, OOIK-werkers en schoolleiders aan te moedigen — door middel van zowel initiële opleiding als bij- en nascholing — om voldoende digitaal competent te worden, met inbegrip van het vermogen om ICT te gebruiken voor onderwijsdoeleinden, en doeltreffende methoden te ontwikkelen voor het promoten van mediageletterdheid vanaf jonge leeftijd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'teacher digital literacy' ->

Date index: 2021-02-22
w