Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Centralisation of information
Centralised information
Centralization of information
Computer literacy
Decentralisation of information
Decentralised information
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Explain digital literacy
Fully literate literacy level
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Informatics skills
Information
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy programme
Literacy training
Means of information
Media literacy
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Vertaling van "information literacy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

deskundigenwerkgroep op hoog niveau voor alfabetisering | groep deskundigen op hoog niveau inzake lees- en schrijfvaardigheid






centralisation of information [ centralised information | centralization of information | decentralisation of information | decentralised information ]

centralisatie van de informatie [ decentralisatie van de informatie | gecentraliseerde informatie | gedecentraliseerde informatie ]


information [ means of information ]

informatie [ informatiemiddel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
116. Calls on the Commission and the Member States to promote media literacy and internet literacy for all EU citizens, in particular vulnerable people, through initiatives and coordinated action and investment in the creation of European networks for the teaching of media literacy; stresses that the ability to use media independently and critically, and the handling of information overload, represents a lifelong learning task across generations that is subject to constant change to enable all generations to manage the appropriate an ...[+++]

116. roept de Commissie en de lidstaten op mediageletterdheid en internetgeletterdheid voor alle burgers te bevorderen, in het bijzonder voor kwetsbare personen, door middel van initiatieven en gecoördineerde actie en investeringen in de oprichting van Europese netwerken voor het onderwijzen van mediageletterdheid; onderstreept dat het vermogen om op onafhankelijke en kritische wijze gebruik te maken van de media en om te gaan met de informatieovervloed voor alle generaties een leertaak is die een leven lang duurt en die voortdurend verandert, om alle generaties in staat te stellen op juiste en autonome wijze om te gaan met de overvloed ...[+++]


Council conclusions on Media Literacy adopted by the Education, Youth and Culture Council of 21/22 May 2008 endorse the strategic view proposed by the European Commission of media literacy as an important factor for active citizenship in today's information society.

De conclusies van de Raad inzake mediageletterdheid die door de Raad Onderwijs, Jeugdzaken en Cultuur van 21 en 22 mei 2008 zijn aangenomen, onderschrijven de door de Europese Commissie voorgestelde strategische visie op mediageletterdheid als een belangrijke factor voor actief burgerschap in de huidige informatiemaatschappij.


This Recommendation aims to increase media literacy in the digital environment in order to achieve a more competitive knowledge economy while contributing towards a more inclusive information society.

Deze aanbeveling beoogt een verbetering van de mediageletterdheid in de digitale omgeving voor een meer concurrerende kenniseconomie en een meer inclusieve informatiemaatschappij.


F. whereas broad access to communication technologies affords everyone the possibility of transmitting information globally, meaning that every member of the public is a potential journalist, and making media literacy a necessity not only for understanding information but also for generating and distributing media content; and whereas computer skills alone consequently do not lead automatically to greater media literacy,

F. overwegende dat de toegang op grote schaal tot communicatietechnologieën eenieder de mogelijkheid biedt om informatie op mondiale schaal te verspreiden, en dat iedere burger derhalve een potentiële journalist is, en mediageletterdheid niet alleen noodzakelijk is om informatie te begrijpen, maar ook om media-inhoud te kunnen vervaardigen en verspreiden, en dat computervaardigheden alleen dan ook niet automatisch tot een grotere mediageletterdheid leiden,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
C. whereas, as far as young media users are concerned, the Internet is the first and principal source of information; whereas their Internet skills are geared to their specific needs, without being systematically ordered; whereas adults, by contrast, keep themselves informed primarily with the aid of radio, television, newspapers and magazines; and whereas, in the current media environment, media literacy therefore helps to meet the challenges posed by new media – particularly the scope they offer for interaction and creative part ...[+++]

C. overwegende dat voor de jonge mediagebruiker vooral het internet de eerste bron van informatie is en dat jongeren in de omgang met het internet over een onsystematische, op de eigen behoefte georiënteerde kennis beschikken, terwijl volwassenen zich voor hun informatievoorziening hoofdzakelijk wenden tot radio, televisie, kranten en tijdschriften; bijgevolg overwegende dat in het hedendaagse medialandschap mediageletterdheid ervoor moet zorgen dat het hoofd kan worden geboden aan de uitdagingen van de nieuwe media – met name als het gaat om de daarmee geboden mogelijkheden tot interactief optreden en creatieve participatie – en de ve ...[+++]


8. Notes that media literacy denotes the ability to use individual media unaided, to understand, and bring critical assessment to bear on, the various aspects of media as such and media content, and to communicate – irrespective of the context – and create and disseminate media content; notes in addition that, given the many sources available, what is most important is the ability to separate out information from the new media's flood of data and images and to categorise that information;

8. stelt vast dat mediageletterdheid neerkomt op een aantal vaardigheden; het onafhankelijk kunnen gebruiken van de verschillende media, het kunnen begrijpen van en kritisch kunnen oordelen over de verschillende aspecten van media en media-inhoud, het zelf kunnen communiceren binnen de verscheidenheid aan mediacontexten en het zelf kunnen ontwikkelen en verspreiden van media-inhoud; stelt tevens vast dat het bij een veelheid aan beschikbare bronnen vooral aankomt op de vaardigheid om gericht informatie uit de data- en beeldenstroom van de nieuwe media te filteren en deze informatie in perspectief te zien;


F. whereas broad access to communications technologies affords everyone the possibility of transmitting information globally, meaning that every member of the public is a potential journalist, and making media literacy a necessity not only for understanding information but also for generating and distributing media content; and whereas computer skills alone consequently do not lead automatically to greater media literacy,

F. overwegende dat de toegang op grote schaal tot communicatietechnologieën eenieder de mogelijkheid biedt om informatie op mondiale schaal te verspreiden, en dat iedere burger derhalve een potentiële journalist is, en mediageletterdheid niet alleen noodzakelijk is om informatie te begrijpen, maar ook om media-inhoud te kunnen vervaardigen en verspreiden, en dat computervaardigheden alleen dan ook niet automatisch tot een grotere mediageletterdheid leiden,


A high level of media literacy can contribute to achieving the Lisbon objectives by fostering the emergence of a knowledge economy and by boosting competitiveness in the Information and Communications Technology (ICT) and media sectors.

Een hoog niveau van mediageletterdheid kan bijdragen tot de verwezenlijking van de Lissabondoelstellingen door de totstandbrenging van een kenniseconomie te bevorderen en bij te dragen tot het concurrentievermogen van de sectoren van de informatie- en communicatietechnologieën (ICT) en de media.


Media literacy must generally encourage online accessibility aimed at ensuring that developments in the information society can be enjoyed by disabled or disadvantaged persons or those discriminated against due to their sex, ethnic origin, age, religion or sexual orientation.

Mediageletterdheid moet in het algemeen de online-toegankelijkheid vergroten opdat ook gehandicapten, mensen in een achtergestelde positie en mensen die om reden van geslacht, etnische afstamming, leeftijd, religie of seksuele geaardheid gediscrimineerd worden, kunnen profiteren van de voordelen van de informatiemaatschappij.


Broadband networks are becoming more accessible and participation in the creation of online content is creating unprecedented volumes of information and content, prompting the Commission to support media literacy initiatives.

De toegang tot het breedbandnetwerk wordt steeds democratischer en de deelname van het publiek aan de totstandbrenging van online-inhoud creëert een ongekend volume aan informatie en inhoud. Daarom ondersteunt de Commissie initiatieven ter bevordering van de mediageletterdheid


w