Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital literacy teacher
Digital literacy teaching practitioner
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Educator in digital literacy
Explain digital literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Media literacy
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of digital literacy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
To teach literacy

Vertaling van "teaches digital literacy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen


digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy

lerares digitale geletterdheid | lesgever digitale geletterdheid | leraar digitale geletterdheid | lesgeefster digitale geletterdheid


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]




educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: innovation new technology digital literacy open university teaching quality digital technology teacher

Eurovoc-term: vernieuwing nieuwe technologie digitale cultuur open universiteit kwaliteit van het onderwijs digitale technologie leerkracht


EUROVOC descriptor: innovation new educational methods access to education artistic creation digital literacy diffusion of innovations teaching quality pre-school education cooperation in the field of education child teacher

Eurovoc-term: vernieuwing nieuwe pedagogie toegang tot het onderwijs artistieke schepping digitale cultuur invoering van vernieuwingen kwaliteit van het onderwijs voorschools onderwijs samenwerking op onderwijsgebied kind leerkracht


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to reduce and remove digital skills gaps, and to encourage girls and young women to embark ...[+++]

wijst erop hoe belangrijk het is te zorgen voor gendermainstreaming in de onderwijssector door digitale geletterdheid en de deelname van vrouwen en meisjes aan ICT-onderwijs en -opleidingen te bevorderen middels de opname van programmeren, nieuwe media en technologieën in de onderwijsprogramma's op alle niveaus, alsook in buitenschools, informeel en niet-formeel onderwijs, en in alle soorten onderwijs en opleidingen, ook voor onderwijspersoneel, teneinde de digitalevaardigheidskloven te verkleinen en te overbruggen en meisjes aan te moedigen te kiezen voor een loopbaan in de wetenschap of de ICT; benadrukt in dit verband het belang van ...[+++]


Support teaching staff and school leaders at all levels of education and training in developing through initial training and continuous professional development their own digital competence, as well as the pedagogical skills needed to use new technologies and open educational resources in their teaching and to address the issues of media literacy and critical thinking in an effective manner with learners of all ages and backgrounds.

onderwijzend personeel en leidinggevenden op school op alle niveaus van onderwijs en opleiding ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van hun eigen digitale competentie door middel van initiële opleidingen en voortdurende professionele ontwikkeling, alsmede van de pedagogische vaardigheden die nodig zijn om in hun onderwijs gebruik te maken van nieuwe technologieën en open onderwijsbronnen en om mediageletterdheid en kritisch denken bij leerlingen van alle leeftijden en achtergronden op een doeltreffende manier te benaderen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
calls for extensive training for all staff, particularly aimed at specialist technicians (e.g. networks, systems, security, privacy, etc.), staff working directly with security procedures involving different methodologies and staff generally or indirectly involved in innovation and modernisation drives (e.g. teaching digital literacy to consumers) on trust and security related issues;

dringt aan op uitgebreide opleidingen voor alle werknemers, m.n. technisch specialisten (bijv. op het gebied van netwerken, systemen, veiligheid, privacy e.d.), personen die met gebruikmaking van verschillende methoden direct verantwoordelijk zijn voor beveiligingsprocedures, en personen die in het algemeen of indirect te maken hebben met campagnes ter stimulering van innovatie en modernisering op het gebied van vertrouwen en beveiliging (bijv. via het geven cursussen in digitale geletterdheid aan consumenten);


Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Opleiders van leraren en OOJK-werkers, alsmede leraren, OOIK-werkers en schoolleiders aan te moedigen — door middel van zowel initiële opleiding als bij- en nascholing — om voldoende digitaal competent te worden, met inbegrip van het vermogen om ICT te gebruiken voor onderwijsdoeleinden, en doeltreffende methoden te ontwikkelen voor het promoten van mediageletterdheid vanaf jonge leeftijd.


Encourage the development and use of digital tools for teaching purposes, and of pedagogical approaches which can contribute to improving competences in all areas — including especially literacy, numeracy, mathematics, science, technology and foreign languages — with a view to addressing some of the challenges highlighted in recent international surveys (14).

De ontwikkeling en het gebruik aan te moedigen van digitale instrumenten voor onderwijsdoeleinden en van pedagogische benaderingen die kunnen bijdragen aan het verbeteren van de competenties op alle gebieden — waaronder vooral geletterdheid, gecijferdheid, wiskunde, wetenschappen, technologie en vreemde talen — teneinde een aantal van de uitdagingen aan te gaan waarop in recente internationale onderzoeken is gewezen (14).


34. Encourages Member States to integrate ICT competences, digital literacy, entrepreneurship and transversal key competences such as communication in foreign languages and competences for personal fulfilment and development, active citizenship, creativity, cultural awareness and intercultural understanding, as well as key competences relating to environment, climate change and sustainable development, into all levels of educational systems; stresses in this regard the importance of promoting and recognising both ‘hard’ and ‘soft’ skills to improve people's employment opportunities; points to the usefulness of the ...[+++]

34. moedigt de lidstaten ertoe aan ICT-vaardigheden, digitale geletterdheid, ondernemerschap en transversale sleutelcompetenties zoals communiceren in vreemde talen en competenties voor persoonlijke verwezenlijking en ontwikkeling, actief burgerschap, creativiteit, cultureel bewustzijn en interculturele vaardigheden, alsook sleutelcompetenties op het gebied van milieu, klimaatverandering en duurzame ontwikkeling op alle niveaus van de opleidingsstelsels op te nemen; benadrukt dat het in dit verband belangrijk is dat zowel „harde” als „zachte” competenties worden erkend en gestimuleerd om de mogelijkheden van mensen op de arbeidsmarkt te ...[+++]


What are we to do? Should we extend the working week or should we teach digital literacy?

Wat doen we: verlengen wij de werkweek of bevorderen wij de digitale geletterdheid?


Encourage the development and use of digital tools for teaching purposes, and of pedagogical approaches which can contribute to improving competences in all areas — including especially literacy, numeracy, mathematics, science, technology and foreign languages — with a view to addressing some of the challenges highlighted in recent international surveys

De ontwikkeling en het gebruik aan te moedigen van digitale instrumenten voor onderwijsdoeleinden en van pedagogische benaderingen die kunnen bijdragen aan het verbeteren van de competenties op alle gebieden — waaronder vooral geletterdheid, gecijferdheid, wiskunde, wetenschappen, technologie en vreemde talen — teneinde een aantal van de uitdagingen aan te gaan waarop in recente internationale onderzoeken is gewezen




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'teaches digital literacy' ->

Date index: 2022-10-14
w