Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Computer literacy
Desk-top
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Explain digital literacy
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Home computer
Home computing
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Lap-top
Literacy programme
Literacy training
Media literacy
Micro-computer
Microcomputer
Personal computer
Portable computer
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Vertaling van "computer literacy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

deskundigenwerkgroep op hoog niveau voor alfabetisering | groep deskundigen op hoog niveau inzake lees- en schrijfvaardigheid




micro-computer [ desk-top | lap-top | microcomputer | personal computer | portable computer | Personal computer(STW) ]

microcomputer [ laptopcomputer | persoonlijke computer ]


home computing [ home computer | Personal computer(STW) ]

privé-gebruik computer [ huiscomputer | informatica voor privé-gebruik ]


Dental computer-aided design/computer-aided manufacturing (physical object)

applicatiesoftware voor tandheelkundig CAD/CAM (computer-aided design / computer-aided manufacturing)-systeem
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Computer literacy must be turned into one of the basic skills of young Europeans.

De digitale cultuur moet een basiskennis worden van elke jonge Europeaan.


Some initiatives still aim at the overall population (policies for raising awareness and providing computer literacy and access to a broad section of society).

Sommige initiatieven zijn nog steeds op de hele bevolking gericht (beleid voor bewustmaking en ontwikkeling van de computervaardigheid en bevordering van de toegang tot ICT voor een groot deel van de samenleving).


In relation to digital literacy of the labour force the proportion of the working population receiving computer training increased from 23% to 29% between 2000 and 2001 but this increase did not continue in 2002.

Wat de computervaardigheid van de beroepsbevolking betreft, is het deel van de beroepsbevolking dat computercursussen heeft gevolgd, gestegen van 23% in 2000 tot 29% in 2001, maar deze groei heeft zich niet doorgezet in 2002.


[17] The Barcelona European Council also requested to develop digital literacy through the generalisation of an Internet and computer user's certificate for secondary school pupils and to undertake a feasibility study to identify options for helping secondary schools to establish or enhance an internet twinning link with a partner school elsewhere in Europe (paragraph 44).

[17] De Europese Raad van Barcelona heeft ook verzocht om de computervaardigheden te ontwikkelen door middel van de algemene invoering van een internet- en computergetuigschrift voor leerlingen in het secundair onderwijs en om een haalbaarheidsstudie op te zetten teneinde na te gaan hoe middelbare scholen geholpen kunnen worden om een internetsamenwerkingsverband met een partnerschool elders in Europa tot stand te brengen of te versterken (punt 44 van de Conclusies van het voorzitterschap).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een „Actieplan voor digitale kennis en inclusie” in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees „Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan „een leven lang lere ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een „Actieplan voor digitale kennis en inclusie” in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees „Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan „een leven lang lere ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. is van oordeel dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving; vraagt daarom dat een "Actieplan voor digitale kennis en inclusie" in de EU en de lidstaten wordt opgezet, dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken, stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers, een Europees "Be smart online!"-initiatief om alle studenten, met inbegrip van mensen die aan "een leven lang lere ...[+++]


28. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment, and calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, notably comprising: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion; incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees; a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT and ...[+++]

28. is van mening dat media- en computerkennis en -bewustzijn van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van de Europese digitale omgeving en dringt er bijgevolg op aan dat op het niveau van de EU en de lidstaten een “Actieplan voor digitale kennis en inclusie” wordt opgezet dat met name de volgende elementen omvat: specifieke cursussen in digitale vaardigheden voor werklozen en groepen die uitgesloten dreigen te raken; stimulansen voor initiatieven in de particuliere sector om cursussen in digitale vaardigheden te organiseren voor alle werknemers; een Europees “Be smart online!”-initiatief om alle studenten, met inbegrip van degene ...[+++]


11. Takes the view that indicators relating to consumer literacy, skills and age (for example level of education, computer literacy and foreign language skills) could be included in the Scoreboard; underlines, however, the importance of striking a balance between indicators based on 'soft' data stemming from consumer surveys and 'hard' data based on other sources;

11. is van mening dat het scorebord ook indicatoren voor het kennisniveau, de vaardigheden en de leeftijd van consumenten zou kunnen bevatten (bijvoorbeeld opleidingsniveau, computervaardigheid en kennis van vreemde talen); benadrukt evenwel dat er een evenwicht moet worden bewerkstelligd tussen indicatoren die zijn gebaseerd op "zachte" data uit consumentenonderzoeken en indicatoren die berusten op "harde" gegevens uit andere bronnen;


Member States will give particular attention to the development and modernisation of their apprenticeship and vocational training systems, where appropriate in cooperation with the social partners, to developing appropriate training for the acquisition of computer literacy and skills by students and teachers as well as to equipping schools with computer equipment and facilitating student access to the Internet by the end of 2002.

De lidstaten dienen bijzondere aandacht te besteden aan de ontwikkeling en modernisering van hun leerlingstelsels, en stelsels voor beroepsopleiding, waar passend in samenwerking met de sociale partners, de ontwikkeling van passende opleidingen voor de verwerving van computervaardigheden door scholieren en leraren alsook aan de uitrusting van scholen met computerapparatuur en de vergemakkelijking van de toegang van scholieren tot Internet vóór het einde van 2002.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'computer literacy' ->

Date index: 2021-08-04
w