Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodynamic brake
Air brake
Air pressure brake
Air-operated brake
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
BAS
Brake assistance system
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Compressed air brake
Compressed air operated brake
DBC
Drag brake
Dynamic brake control
Dynamics of locomotive brakes
EBA
Emergency brake assist
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Keep braking system in proper condition
Keep control of braking system
Locomotive brake applications
Maintain braking system
Maintain braking systems
Pneumatic brake
Pneumatically operated brake
Speed brake
Test the braking force of trains

Traduction de «air brake » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air brake | air-operated brake | pneumatic brake | pneumatically operated brake

luchtdrukrem | luchtrem


air pressure brake | compressed air brake | compressed air operated brake

luchtdrukrem


aerodynamic brake | air brake | drag brake | speed brake

aërodynamische rem | druikremklep


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

remsystemen onderhouden


BAS | Brake assistance system | DBC | Dynamic brake control | EBA | Emergency brake assist

BAS | BAS-remassistent | Brake Assist | DBC | Dynamic brake control | EBA | Elektronische noodstopbekrachtiging


Accident due to high or low air pressure or changes in air pressure due to diving

ongeval als gevolg van hoge of lage luchtdruk of veranderingen in luchtdruk als gevolg van duiken


Spirometry for bronchospasm with prolonged evaluation after cold air

provocatiespirometrie na blootstelling aan koude lucht met laattijdige evaluatie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1.2.1. The air brake reservoirs of vehicles shall be so designed that after eight full-stroke actuations of the service braking system control device, the pressure remaining in the air brake reservoir shall be not less than the pressure required to obtain the specified secondary braking performance.

1.2.1. De luchtreservoirs van voertuigen moeten zodanig zijn uitgevoerd dat, nadat het bedieningsorgaan van de bedrijfsrem achtmaal achtereen volledig is ingedrukt, de resterende luchtreservoirdruk niet lager is dan die welke nodig is om de voorgeschreven hulpremwerking te verkrijgen.


For testing vehicles having a maximum mass not exceeding 3,5 tonnes, a roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording of braking forces, pedal force and the air pressure in air brake systems and their display; or A plate brake tester equivalent to the roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording capability of the braking forces, pedal force and the display of air pressure in air brake systems;

voor controle van voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton, een rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten, de pedaalkracht en de luchtdruk in pneumatische remsystemen vast te leggen en weer te geven; of een platenremtestbank die gelijkwaardig is aan de rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten en de pedaalkracht vast te leggen en de luchtdruk in pneumatische remsystemen weer te geven;


For testing any vehicle, a roller brake tester capable of measuring, displaying and recording the braking forces and the air pressure in air brake systems in accordance with Annex A to standard ISO 21069-1 on the technical requirements of roller brake tester or equivalent standards ;

voor het controleren van alle voertuigen een rolremtestbank waarmee de remkrachten en de luchtdruk in pneumatische remsystemen kunnen worden gemeten, weergegeven en vastgelegd overeenkomstig bijlage A van ISO-norm 21069-1 inzake de technische voorschriften voor rolremtestbank, of gelijkwaardige normen ;


(b) Pipes or connections leaking (air brake systems) .

(b) Leidingen of koppelingen lekken (pneumatische remsystemen)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(c) Hoses or connections leaking (air brake systems).

(c) Leidingen of koppelingen lekken (pneumatische remsystemen) .


(b) Pipes or connections leaking (air brake systems).

(b) Leidingen of koppelingen lekken (pneumatische remsystemen) .


For testing any vehicle, a roller brake tester capable of measuring, displaying and recording the braking forces and the air pressure in air brake systems in accordance with Annex A to standard ISO 21069-1 on the technical requirements of roller brake tester or equivalent standards;

voor het controleren van alle voertuigen een rolremtestbank waarmee de remkrachten en de luchtdruk in pneumatische remsystemen kunnen worden gemeten, weergegeven en vastgelegd overeenkomstig bijlage A van ISO-norm 21069-1 inzake de technische voorschriften voor rolremtestbank, of gelijkwaardige normen;


For testing vehicles having a maximum mass not exceeding 3,5 tonnes, a roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording of braking forces, pedal force and the air pressure in air brake systems and their display;

voor controle van voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton, een rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten, de pedaalkracht en de luchtdruk in pneumatische remsystemen vast te leggen en weer te geven;


The trailer compressed air braking system and the parking braking system of the towing vehicle may be operated simultaneously, provided that the driver is able to check, at any time, that the parking brake performance of the vehicle combination, obtained by the purely mechanical action of the parking braking system, is sufficient.

Het pneumatisch remsysteem van de aanhangwagen en de parkeerrem van het trekkende voertuig mogen gelijktijdig worden bediend, op voorwaarde dat de bestuurder te allen tijde in staat is na te gaan dat de prestatie van de parkeerrem van de voertuigcombinatie die door de uitsluitend mechanische werking van het parkeerremsysteem wordt verkregen, voldoende is.


1.2.4.Type O test for vehicles of category O equipped with compressed air brakes 1.2.4.1.The braking performance of the trailer can be calculated either from the braking rate of the drawing vehicle plus the trailer and the measured thrust on the coupling or, in certain cases, from the braking rate of the drawing vehicle plus the trailer with only the trailer being braked.

1.2.4.Proef van type O voor voertuigen van categorie O, uitgerust met drukluchtremmen 1.2.4.1.Het remvermogen van de aanhangwagen kan worden berekend hetzij op basis van de vertragingsfactor van het trekkende voertuig met aanhangwagen en de gemeten horizontale kracht op de koppeling, hetzij, in sommige gevallen, uit de vertragingsfactor van het trekkende voertuig met de aanhangwagen, waarbij alleen met de aanhangwagen wordt geremd.


w