Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air brake
Air-operated brake
Assistive automobile parking brake component
BAS
Brake assistance system
DBC
Dynamic brake control
EBA
Electro pneumatic brake
Emergency brake assist
Fix pneumatic systems
Install pneumatic systems
Manage pneumatic systems
Operate pneumatic conveyor chutes
Pneumatic brake
Pneumatic chisel usage
Pneumatic chisel use
Pneumatically operated brake
Run pneumatic conveyor chutes
Use air hammer chisel
Use pneumatic chisel
Use pneumatic systems
Utilise pneumatic conveyor chutes
Work pneumatic conveyor chutes

Vertaling van "pneumatic brake " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




air brake | air-operated brake | pneumatic brake | pneumatically operated brake

luchtdrukrem | luchtrem


fix pneumatic systems | manage pneumatic systems | install pneumatic systems | use pneumatic systems

pneumatische systemen installeren


utilise pneumatic conveyor chutes | work pneumatic conveyor chutes | operate pneumatic conveyor chutes | run pneumatic conveyor chutes

pneumatische transportbanden bedienen | pneumatische transportbanden gebruiken


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


pneumatic chisel usage | use air hammer chisel | pneumatic chisel use | use pneumatic chisel

pneumatische beitel gebruiken


BAS | Brake assistance system | DBC | Dynamic brake control | EBA | Emergency brake assist

BAS | BAS-remassistent | Brake Assist | DBC | Dynamic brake control | EBA | Elektronische noodstopbekrachtiging


Automatic pneumatic pulmonary resuscitator, single-use

automatische pneumatische pulmonale beademingskap voor eenmalig gebruik


Automatic pneumatic pulmonary resuscitator, reusable

herbruikbare automatische pneumatische pulmonale beademingskap
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.12. For R- and S-category vehicles, type of braking: unbraked/inertia-braked/continuous braked/semi-continuous braked/hydraulic braked/pneumatic braked (4)

3.12. Voor voertuigen van de categorieën R en S, type remsysteem: niet-geremd/met oplooprem/met continuremming/met halfcontinuremming/met hydraulische rem/met pneumatische rem (4)


‘fluid brake’ means a brake where forces are generated by the action of a fluid situated between two parts of the vehicle moving relatively to one another; the fluid is liquid in the case of a ‘hydraulic brake’ and air in the case of a ‘pneumatic brake’;

9) „vloeistof-/luchtrem”: rem waarbij krachten ontstaan door de werking van een niet-vaste stof welke zich bevindt tussen twee ten opzichte van elkaar bewegende delen van het voertuig; deze stof is vloeibaar in het geval van een „hydraulische rem” en lucht in het geval van een „pneumatische rem”;


Technically permissible towable mass(es) for each chassis/braking configuration of the towed R- or S-category vehicle in accordance with entry 4.1.3 of the information document data entries laid down in Part B of Annex I to this Regulation (2), in the following format: ‘B-1’ unbraked, ‘B-2’ inertia braked, ‘B-3’ continuous or semi-continuous braked, ‘B-4’ hydraulic or pneumatic braked, ‘T-1’ drawbar, ‘T-2’ rigid drawbar, ‘T-3’ centre-axle;

technisch toelaatbare getrokken massa('s) voor elke chassis/remfiguratie van het getrokken voertuig van categorie R of S overeenkomstig punt 4.1.3 van de vermeldingen in het inlichtingenformulier volgens deel B van bijlage I (2) onder de volgende vorm: „B-1” niet-geremd, „B-2” met oplooprem, „B-3” met continu- of halfcontinuremming, „B-4” met hydraulische of pneumatische rem, „t-1” dissel, „t-2” stijve dissel, „t-3” middenas;


At least one axle shall commence to develop a braking force when the pressure at the coupling head is within the pressure range 20 to 100 kPa (pneumatic braking systems) and 350 to 1 800 kPa (hydraulic braking systems) respectively or equivalent digital demand value.

Ten minste één as moet beginnen een remkracht te ontwikkelen als de druk aan de koppelingskop binnen het bereik 20 tot en met 100 kPa (pneumatische remsystemen) respectievelijk 350 tot en met 1 800 kPa (hydraulische remsystemen) of de daarmee overeenkomende digitale vraagwaarde ligt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, for all load conditions, a braking rate shall be developed between a pressure of 20 kPa and 100 kPa (pneumatic braking systems) and 350 to 1 800 kPa (hydraulic braking systems) or the equivalent digital demand value at the coupling head of the control line(s);

Voor alle beladingstoestanden moet de ontwikkelde vertragingsfactor evenwel liggen tussen 20 en 100 kPa (pneumatische remsystemen) of tussen 350 en 1 800 kPa (hydraulische remsystemen) of de daarmee overeenkomende digitale vraagwaarde aan de koppelingskop van de bedieningsleiding(en);


The unit shall be equipped with a pneumatic brake pipe with an inner diameter of 32 mm.

de eenheid moet zijn uitgerust met een pneumatische remleiding met een binnendiameter van 32 mm.


The vehicle’s air equipment shall be dimensioned such that the air consumption of the WSP does not impair the performance of the pneumatic brake.

Het persluchtsysteem van het voertuig moet zo zijn bemeten dat het luchtverbruik door de antiblokkeerinrichting geen afbreuk doet aan de werking van de pneumatische rem.


Units designed for 1 435 mm and 1 520 mm or 1 435 mm and 1 524 mm, or 1 435 mm and 1 668 mm gauge network(s), equipped with manual coupling and ‘UIC’ pneumatic brake system, shall be compatible with both,

Eenheden die zijn ontworpen voor netwerk(en) met een spoorwijdte van 1 435 mm en 1 520 mm of 1 435 mm en 1 524 mm, of 1 435 mm en 1 668 mm en die zijn uitgerust met een handmatige koppeling en een „UIC”-pneumatisch remsysteem, moeten compatibel zijn met zowel:


Nature of the signal which controls the brake (example: pneumatic main brake pipe, electric brake type XXX, etc.)

aard van het sein dat de rem bedient (bijvoorbeeld: pneumatische hoofdremleiding, elektrische rem van het type XXX,...).


The pneumatic energy of the brake system shall not be used for other applications different than those related to braking purposes.

de pneumatische energie van het remsysteem mag niet worden gebruikt voor andere toepassingen dan voor remdoeleinden.


w