Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Apply cross-reference tools for product determination
Australasian country
Balkan countries
Balkan region
Carry out cross merchandising
Carrying out of cross merchandising
Complete cross merchandising
Countries in the Western Balkans
Countries of the Western Balkans
Cross country fault
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border flow
Cross-border issue
Cross-border perspective
Cross-country
Cross-country flow
Developed country
Developed nation
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Make cross merchandising
Manipulate barriers at level crossings
Move barriers at level crossings
Move level crossing barriers
Multiple faults
Operate barriers at level crossings
Rich country
Rich nation
Transnational dimension
Transnational perspective
Western Balkan countries
Western Balkan country
Western Balkan region
Western Balkans

Traduction de «Cross-country » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


cross-border flow | cross-country flow

stroom tussen landen


cross country fault | multiple faults

cross-country fouten | meervoudige fouten


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

industrieland [ geïndustrialiseerd land | ontwikkeld land | opkomend land | rijk land ]


Western Balkans [ Balkan countries | countries in the Western Balkans | countries of the Western Balkans | Western Balkan countries | Western Balkan country | Western Balkan region | balkan region(UNBIS) ]

westelijke Balkan [ Balkanland | Balkanschiereiland ]


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

grensoverschrijdende dimensie [4.7] [ grensoverschrijdende activiteit | grensoverschrijdende kwestie | grensoverschrijdend perspectief | transnationaal perspectief | transnationale dimensie ]


move barriers at level crossings | move level crossing barriers | manipulate barriers at level crossings | operate barriers at level crossings

slagbomen aan spoorwegovergangen bedienen


carrying out of cross merchandising | make cross merchandising | carry out cross merchandising | complete cross merchandising

kruisverkoop toepassen


apply cross-reference tools for product determination | implement cross checking processes for production classification | apply cross-reference tools for product identification | implement cross checking processes for production analysis

kruisverwijzingssystemen toepassen voor productidentificatie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Cross-sector and cross-country circulation of researchers, including PhD candidates

Marie Skłodowska-Curie-acties Sectoren en landen overschrijdende mobiliteit van onderzoekers, met inbegrip van promovendi


[13] In 1991, both the US and the three larger EU countries (France, Germany and the UK) attracted around 45% of all cross-country business RD investment in the OECD area.

[13] In 1991 trokken zowel de VS als de drie grootste EU-landen (Frankrijk, Duitsland en het VK) circa 45% aan van alle transnationale bedrijfsinvesteringen voor OO in het OESO-gebied.


Building on the Vulnerability Flex Mechanism (V-FLEX) set up in 2009 to help mitigate the effects of global food and financial crises on ACP countries, we will work to set up a new shock-absorbing scheme focusing on broader exogenous shocks with a cross-country dimension[42].

Voortbouwend op het kwetsbaarheids-FLEX-mechanisme (V-FLEX), dat in 2009 werd opgericht om de gevolgen van de wereldwijde voedselcrisis en financiële crisis voor de ACS-landen te verzachten, zullen wij ernaar streven een nieuwe regeling in te voeren om landen beter bestand te maken tegen algemenere, door externe factoren veroorzaakte schokken met een internationale dimensie[42].


The report comprises a cross-country comparison, 28 in-depth country reports, and a dedicated webpage with additional data and information.

Het verslag bestaat uit een transnationale vergelijking, 28 gedetailleerde landenverslagen en een specifieke webpagina met aanvullende gegevens en informatie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
—Cross-sector and cross-country circulation of researchers, including PhD candidates

—Marie Skłodowska-Curie-acties Sectoren en landen overschrijdende mobiliteit van onderzoekers, met inbegrip van promovendi


35. Points out that it is crucial for the Member States and EU institutions to coordinate their development and humanitarian activities better and to work together to make their aid more effective; points to the European Parliament’s ‘Cost of non-Europe in Development Policy’ study of June 2013, which estimates that EUR 800 million could be saved annually in transaction costs if donors concentrated their aid efforts on fewer countries and activities, and that an extra EUR 8.4 billion in annual savings could be achieved through better cross-country allocation patterns;

35. wijst erop dat het van cruciaal belang is dat de lidstaten en de instellingen van de EU hun ontwikkelings- en humanitaire activiteiten beter coördineren en dat zij samenwerken om hun hulp doeltreffender te maken; wijst op de studie van het Europees Parlement van juni 2013 getiteld "De kosten van het uitblijven van een Europees optreden in het ontwikkelingsbeleid", waarin werd geraamd dat er jaarlijks 800 miljoen euro bespaard zou kunnen worden op transactiekosten als donoren hun hulp op een kleiner aantal landen en activiteiten zouden toespitsen, en dat er jaarlijks nog eens 8,4 miljard euro zou kunnen worden bespaard via betere landoverschrijdende toewijzin ...[+++]


35. Points out that it is crucial for the Member States and EU institutions to coordinate their development and humanitarian activities better and to work together to make their aid more effective; points to the European Parliament’s ‘Cost of non-Europe in Development Policy’ study of June 2013, which estimates that EUR 800 million could be saved annually in transaction costs if donors concentrated their aid efforts on fewer countries and activities, and that an extra EUR 8.4 billion in annual savings could be achieved through better cross-country allocation patterns;

35. wijst erop dat het van cruciaal belang is dat de lidstaten en de instellingen van de EU hun ontwikkelings- en humanitaire activiteiten beter coördineren en dat zij samenwerken om hun hulp doeltreffender te maken; wijst op de studie van het Europees Parlement van juni 2013 getiteld „De kosten van het uitblijven van een Europees optreden in het ontwikkelingsbeleid”, waarin werd geraamd dat er jaarlijks 800 miljoen euro bespaard zou kunnen worden op transactiekosten als donoren hun hulp op een kleiner aantal landen en activiteiten zouden toespitsen, en dat er jaarlijks nog eens 8,4 miljard euro zou kunnen worden bespaard via betere landoverschrijdende toewijzin ...[+++]


40. Notes that regional or cross-country AfT needs are often insufficiently addressed in country-based programming practices; calls, therefore, on the Commission, the Member States and the IFIs to propose specific recommendations for improving existing mechanisms in order to address regional and cross-country AfT needs, including those specifically related to regional integration;

40. stelt vast dat regionale of grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening in de programmeringspraktijk, die op afzonderlijke landen gericht is, dikwijls te weinig in aanmerking genomen worden; vraagt van de Europese Commissie, de lidstaten en de internationale financiële instellingen dan ook doelgerichte aanbevelingen om de bestaande werkwijzen te verbeteren en daarmee tegemoet te komen aan de regionale en grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening, o.a. ook hulpverlening die specifiek voor regionale integratie bestemd is;


40. Notes that regional or cross-country AfT needs are often insufficiently addressed in country-based programming practices; calls, therefore, on the Commission, the Member States and the IFIs to propose specific recommendations for improving existing mechanisms in order to address regional and cross-country AfT needs, including those specifically related to regional integration;

40. stelt vast dat regionale of grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening in de programmeringspraktijk, die op afzonderlijke landen gericht is, dikwijls te weinig in aanmerking genomen worden; vraagt van de Europese Commissie, de lidstaten en de internationale financiële instellingen dan ook doelgerichte aanbevelingen om de bestaande werkwijzen te verbeteren en daarmee tegemoet te komen aan de regionale en grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening, o.a. ook hulpverlening die specifiek voor regionale integratie bestemd is;


40. Notes that regional or cross-country AfT needs are often insufficiently addressed in country-based programming practices; calls therefore on the Commission, the Member States and the IFIs to propose specific recommendations for improving existing mechanisms in order to address regional and cross-country AfT needs, including those specifically related to regional integration;

40. stelt vast dat regionale of grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening in de programmeringspraktijk, die op afzonderlijke landen gericht is, dikwijls te weinig in aanmerking genomen worden; vraagt van de Europese Commissie, de lidstaten en de internationale financiële instellingen dan ook doelgerichte aanbevelingen om de bestaande werkwijzen te verbeteren en daarmee tegemoet te komen aan de regionale en grensoverschrijdende behoeften aan handelsgebonden hulpverlening, o.a. ook hulpverlening die specifiek voor regionale integratie bestemd is;


w