Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Back other national representatives
Balkan countries
Balkan grippe
Balkan pipeline
Balkan region
Balkan supply route
Countries in the Western Balkans
Countries of the Western Balkans
Detect new developments in foreign countries
Developed country
Developed nation
EAGLEs
Emerging and growth-leading economies
Emerging economy
Encourage other countries representatives
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Look at new developments in foreign countries
Monitor new overseas developments
Newly industrialised country
Newly industrialising countries
Newly industrialising economy
Newly industrialized country
Newly industrializing country
Newly industrializing economy
Observe new developments in foreign countries
Promote other countries representatives
Rich country
Rich nation
Support migrants to integrate in the receiving country
Support other national representatives
Western Balkan countries
Western Balkan country
Western Balkan region
Western Balkan route
Western Balkans
Western Balkans Contact Group
Western Balkans Follow-up Committee
Western Balkans route

Traduction de «balkan countries » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Western Balkans [ Balkan countries | countries in the Western Balkans | countries of the Western Balkans | Western Balkan countries | Western Balkan country | Western Balkan region | balkan region(UNBIS) ]

westelijke Balkan [ Balkanland | Balkanschiereiland ]


Western Balkan route | Western Balkans route

route door de Westelijke Balkan | Westelijke Balkanroute


Western Balkans Contact Group | Western Balkans Follow-up Committee

contactgroep Westelijke Balkan | follow-upcomité Westelijke Balkan




industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

industrieland [ geïndustrialiseerd land | ontwikkeld land | opkomend land | rijk land ]


newly industrialised country [ EAGLEs | emerging and growth-leading economies | emerging economy | newly industrialising countries | newly industrialising economy | newly industrialized country | newly industrializing country | newly industrializing economy ]

jong industrieland [ nieuwe industrielanden | nieuw geïndustrialiseerd land | opkomende economie | opkomende groeimarkten | pas geïndustrialiseerde landen ]


assist migrants in their integration process in the receiving country | help migrants in their integration process in the host country | support a migrant to integrate in their receiving country | support migrants to integrate in the receiving country

migranten helpen zich te integreren in het gastland




look at new developments in foreign countries | monitor new overseas developments | detect new developments in foreign countries | observe new developments in foreign countries

nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren | nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen


encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives

andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Streamlining asylum procedures for the citizens of the five visa-free Western Balkan countries, for example, by having more staff assess asylum cases in peak periods or by establishing an accelerated procedure that enables the swift processing of applications at peak times or for citizens of particular countries; A more cautious and selective use of cash benefits, such as pocket money and financial return assistance, to reduce the financial incentives for asylum abuse; Organising high-level visits to the countries concerned and information campaigns, in cooperation with local NGOs and municipalities; Strengthening operational cooperat ...[+++]

de asielprocedures te stroomlijnen voor de burgers van de vijf visumvrije Westelijke Balkanlanden, bijvoorbeeld door tijdens piekperiodes meer personeel in te zetten bij het beoordelen van asielzaken of door een versnelde procedure in te voeren waardoor verzoeken in piekperiodes of voor burgers van bepaalde landen snel kunnen worden behandeld; terughoudender en selectiever te zijn bij het verstrekken van financiële voordelen zoals betaling in contant geld en financiële steun bij terugkeer, zodat er minder financiële stimulansen zijn voor asielmisbruik; bezoeken op hoog niveau aan de betrokken landen te organiseren en informatiecampagne ...[+++]


This mechanism does not target any specific third country or region, but applies equally to all countries that benefit or will benefit from visa-free travel to the EU in the future – it therefore also applies to the Western Balkans countries.

Het mechanisme is niet voor een specifiek derde land of specifieke regio bedoeld. Het geldt in gelijke mate voor alle landen waarvan de burgers zonder visum naar de EU (zullen) kunnen reizen, dus ook voor de Westelijke Balkanlanden.


The number of asylum applications submitted in the EU and Schengen-associated countries by nationals of the five visa-free Western Balkan countries has been steadily rising since visa liberalisation was achieved, peaking in 2013 at 53 705 applications.

Het aantal asielverzoeken dat in de EU en de geassocieerde Schengenlanden wordt ingediend door burgers van de vijf visumvrije Westelijke Balkanlanden, neemt sinds de visumliberalisering gestaag toe. In 2013 werd een recordaantal van 53 705 verzoeken ingediend.


6. Notes with concern that women’s employment rates in the Western Balkan countries remain very low; points out that supporting equal opportunities policies is important for the economic and social development of the Balkan accession countries; calls on the governments to introduce measures in order to reduce the gender pay gap and, consequently, the gender pension gap and to tackle high unemployment rates, focusing in particular on women, especially those in rural areas; invites the governments of the countries in the Balkans to establish a legal framework for equal pay for equal work for both sexes, to assist women in reconciling pr ...[+++]

6. stelt met bezorgdheid vast dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in de Westelijke Balkanlanden zeer laag blijft; benadrukt dat ondersteuning van gelijkekansenbeleid belangrijk is voor de economische en sociale ontwikkeling van de toetredingslanden op de Balkan; dringt er bij de regeringen op aan maatregelen te treffen om loonverschillen tussen mannen en vrouwen en dus ook de pensioenkloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen, en de hoge werkloosheid terug te dringen, waarbij de aandacht vooral moet uitgaan naar vrouwen, met name in plattelandsgebieden; verzoekt de regeringen van de landen op de Balkan in wetgeving vast te leggen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The second case we have is Iceland, a country which meets many of the economic and political criteria, but where public opinion and its leaders are deeply divided about this objective of joining the EU. What seems to link the western Balkan countries and Iceland, only at the moment, is the fact that the deep economic crisis is giving them the courage to join.

Het tweede geval is IJsland, een land dat voldoet aan vele van de economische en politieke criteria, maar waar de publieke opinie en de opinieleiders diep verdeeld zijn over toetreding tot de EU. De band tussen de Westelijke Balkan en IJsland lijkt op dit moment alleen de diepe economische crisis te zijn.


10. Supports the Western Balkan countries" efforts for reform and regional cooperation through their IPA; underlines the fact that the countries of the Western Balkans are the only "owners" of their reform process; urges the Western Balkan countries to take responsibility for formulating a sufficient number of ambitious projects in order to be able to use the available European funds without being too passive and dependent on European initiatives;

10. steunt de inspanningen van de landen in de westelijke Balkan op het gebied van hervormingen en regionale samenwerking door middel van hun IPA; benadrukt dat de landen in de westelijke Balkan zelf verantwoordelijk zijn voor hun hervormingsproces; spoort de landen van de westelijke Balkan aan zelf initiatieven te ontplooien om voldoende ambitieuze projecten op te zetten om gebruik te kunnen maken van de beschikbare Europese fondsen, en zich niet te passief en afhankelijk van Europese initiatieven op te stellen;


12. Welcomes the inclusion of the Western Balkan countries in the Erasmus Mundus and Tempus programmes; calls on those countries to establish the national agencies necessary in order to take part in the Lifelong Learning Programmes (LLL), namely Comenius, Erasmus and Leonardo da Vinci; calls on the Commission to use the IPA funds to waive the full fee paid by the Western Balkan states to participate in the LLL Programmes, as is already the case with Erasmus Mundus and Tempus; calls for increased cooperation and improved possibilities for cross-border exchanges for students, teachers and researchers from the Western Balkan states and t ...[+++]

12. verwelkomt de opname van de westelijke Balkanlanden in de Erasmus Mundus- en Tempus-programma's; verzoekt die landen de nationale agentschappen op te richten die nodig zijn om deel te nemen aan de programma's voor een leven lang leren, met name Comenius, Erasmus en Leonardo da Vinci; verzoekt de Commissie de IPA-fondsen te gebruiken om af te zien van betaling van de volledige vergoeding door de westelijke Balkanstaten voor deelname aan de programma' s voor een leven lang leren, zoals al het geval is met Erasmus Mundus en Tempus; benadrukt de belangrijke rol van scholing en opleiding in de hedendaagse kenniseconomieën; roept op to ...[+++]


To that end, relevant EU and Member States staff already present in the Western Balkan countries should be redeployed as EU IDOs and should be made responsible for the support and monitoring of national services' exchange of criminal information and intelligence toward the EU Member States, Europol and other countries, taking into account the report's recommendations' in this regard; Asks that, in particular as far as the Western Balkan countries are concerned, all Member States implement without delay the Council Decision on the common use of liaison officers (2003/170/JHA) by:

Hiertoe dient het reeds in de Westelijke-Balkanlanden aanwezige betrokken personeel van de EU en de lidstaten een nieuwe taak te krijgen als EU-functionarissen voor inlichtingenproductie en te worden belast met de verantwoordelijkheid voor de ondersteuning van en het toezicht op de uitwisseling van recherche-informatie en -inlichtingen tussen nationale diensten en de EU-lidstaten, Europol en andere landen, een en ander met inachtneming van de aanbevelingen van het verslag dienaangaande; verzoeken dat, vooral met betrekking tot de Westelijke-Balkanlanden, alle lidstaten Besluit 2003/170/JBZ van de Raad betreffende het gezamenlijk gebruik ...[+++]


From the viewpoint of the integration of the Balkan countries into the EU, the integration of the TENs into the Balkans is fundamental. Since not all those countries involved are currently applicants for accession, and therefore are unable to benefit from the Structural Funds to support such a project, access to EIB facilities or the funds which the EU has earmarked and is committing to this area ought to be facilitated for this purpose.

Opneming van de Balkan in de TEN is van wezenlijk belang voor de integratie van deze landen in de EU. Daar niet al deze landen op dit moment kandidaat zijn voor toetreding en deze dus niet in aanmerking komen voor steun uit de structuurfondsen, moet makkelijker toegang worden gegeven tot EIB-leningen of de EU-middelen die voor dit gebied zijn bestemd.


VMILITARY CAPABILITIES COMMITMENT DECLARATION PAGEREF _Toc500135907 \h VWESTERN BALKANS PAGEREF _Toc500135908 \h XZAGREB SUMMIT PAGEREF _Toc500135909 \h XCARDS PROGRAMME AND EXTENSION OF THE ACTIVITIES OF THE EUROPEAN AGENCY FOR RECONSTRUCTION PAGEREF _Toc500135910 \h XOTHER DECISIONS CONCERNING THE BALKAN COUNTRIES PAGEREF _Toc500135911 \h XIIMIDDLE EAST DECLARATION BY THE EUROPEAN UNION PAGEREF _Toc500135912 \h XIIENLARGEMENT PAGEREF _Toc500135913 \h XIIITURKEY'S PRE-ACCESSION STRATEGY PAGEREF _Toc500135914 \h XVKOREAN PENINSULA - EUROPEAN UNION LINES OF ACTION TOWARDS NORTH KOREA PAGEREF _Toc500135915 \h XVSTATUTE FOR MEMBERS OF THE E ...[+++]

V?VERKLARING BETREFFENDE DE TOEZEGGING VAN MILITAIRE VERMOGENS PAGEREF _Toc500928882 \h VWESTELIJKE BALKAN PAGEREF _Toc500928883 \h IX?TOP VAN ZAGREB PAGEREF _Toc500928884 \h IX?CARDS-PROGRAMMA EN UITBREIDING VAN DE WERKZAAMHEDEN VAN HET EUROPEES BUREAU VOOR WEDEROPBOUW PAGEREF _Toc500928885 \h X?ANDERE BESLUITEN BETREFFENDE DE BALKANLANDEN PAGEREF _Toc500928886 \h XSITUATIE IN HET MIDDEN-OOSTEN - VERKLARING VAN DE EUROPESE UNIE PAGEREF _Toc500928887 \h XIUITBREIDING PAGEREF _Toc500928888 \h XIIPRETOETREDINGSSTRATEGIE VOOR TURKIJE PAGEREF _Toc500928889 \h XIIKOREAANS SCHIEREILAND - BELEIDSLIJNEN VAN DE EUROPESE UNIE TEN AANZIEN VAN NOORD-KOREA PAGEREF _Toc500928890 \h XIIISTATUUT VAN DE LEDEN VAN HET EUROPEES PARLEMENT PAGEREF _Toc500928891 ...[+++]


w