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Vertaling van "pakket maatregelen auto-olie " (Nederlands → Frans) :

­ betere criteria voor de evaluatie van de effecten van haar voorstellen; een voorbeeld hiervan is het pakket maatregelen Auto-olie.

­ l'amélioration des critères d'évaluation d'impact de ses propositions : exemple, le paquet Auto-oil.


­ betere criteria voor de evaluatie van de effecten van haar voorstellen; een voorbeeld hiervan is het pakket maatregelen Auto-olie.

­ l'amélioration des critères d'évaluation d'impact de ses propositions : exemple, le paquet Auto-oil.


Richtlijn 98/70/EG maakt deel uit van het Auto-Olie I pakket van maatregelen waarin voorzien wordt in het kader van de toekomstige strategie voor de vermindering van de emissies van het wegvervoer welke wordt geschetst in Mededeling COM(96)248 van de Commissie.

La directive 98/70/CE fait partie de l'ensemble de mesures Auto-Oil I envisagées dans la future stratégie de lutte contre les émissions provenant des transports routiers décrite dans la communication COM(96)248 de la Commission.


Auto-Olie II was oorspronkelijk bedoeld als analytische grondslag voor een soortgelijk pakket maatregelen die vanaf 2005 van toepassing moesten zijn.

Le programme Auto-Oil II était initialement destiné à fournir les éléments analytiques de base pour un ensemble similaire de mesures applicables à partir de 2005.


Het Commissievoorstel dat leidde tot de aanneming van Richtlijn 98/69/EG was een ander onderdeel van het "Auto-Olie I pakket" dat Mededeling (96)248 van de Commissie vergezelde.

La proposition de la Commission ayant conduit à l'adoption de la directive 98/69/CE constituait une autre partie du «paquet Auto-Oil I» accompagnant la communication de la Commission COM(96)248.


Net als zijn voorganger is Auto-Olie II gebaseerd op de beginselen van kosteneffectiviteit, gezonde wetenschap en transparantie; het programma wordt ook gekenmerkt door de deelname van een bredere groep stakeholders dan het geval was bij Auto-Olie I. De kosteneffectiviteit van maatregelen is getoetst aan overeengekomen luchtkwaliteitsdoelstellingen uit aangenomen of voorgestelde communautaire wetgeving.

Comme son prédécesseur, le programme Auto-Oil II était fondé sur les principes de rentabilité, de rigueur scientifique et de transparence; il se caractérisait également par la participation d'un plus large éventail de parties intéressées que dans le programme Auto-Oil I. La rentabilité des mesures a été évaluée en ce qui concerne des objectifs approuvés de qualité de l'air figurant dans la législation communautaire adoptée ou proposée.


De binnen Auto-Olie II bestudeerde fiscale maatregelen werden verdeeld in op zichzelf staande maatregelen die niet gekoppeld waren aan specifieke technische normen en maatregelen die bedoeld waren om specifieke voertuigtechnologie of brandstofkwaliteitsnormen te helpen bevorderen.

Deux types de mesures fiscales ont été étudiés dans le programme Auto-Oil II: des mesures autonomes non liées à des normes techniques particulières et des mesures destinées à promouvoir des normes spécifiques en matière de technologie des véhicules ou de qualité des carburants.


Daarom adviseert het IEA een pakket maatregelen: de verbetering van de energie-efficiëntie in de industrie, de bouw- en de transportsector, de uitfasering van de kolencentrales, de verhoging van de investeringen in hernieuwbare energie (van 241 miljard euro in 2014 tot 357 miljard euro in 2030), de ontmoediging van het gebruik van fossiele brandstoffen en de terugdringing van de methaanuitstoot in de olie- en de gassector.

Ainsi, elle préconise un ensemble de mesures: l'augmentation de l'efficacité énergétique dans l'industrie, le bâtiment et les transports, la réduction du recours aux centrales électriques au charbon, l'augmentation des investissements dans les énergies renouvelables (pour passer de 241 milliards d'euros en 2014 à 357 milliards en 2030), décourager le recours aux énergies fossiles et réduire les émissions de méthane du secteur du pétrole et du gaz.


60. stelt vast dat de hulpmiddelen die de Europese Unie nodig heeft om de doelstellingen van de Lissabonstrategie na te streven, in wezen bestaan uit stroomlijning van alle verwante beleidsvormen, alle financiële instrumenten en fondsen, naast de EU-begroting, zodanig dat de op groei en werkgelegenheid gericht maatregelen sneller en ruimer kunnen worden toegepast; is van mening dat er op korte termijn krachtiger fiscale prikkels nodig zijn om spoedig van de economische crisis te herstellen, mits uitgaven en gedrag van particulieren opnieuw worden gericht overeenkomstig de doelen in de Lissabon-Gotenburg-Strategie en het ...[+++]

60. constate que les outils requis par l'Union pour favoriser les objectifs de la stratégie de Lisbonne sont essentiellement la rationalisation de toutes les politiques concernées, de tous les instruments financiers et des fonds ainsi que du budget européen, de manière à accélérer et approfondir les efforts en faveur de la croissance et de la création d'emplois; estime qu'à court terme, des stimulants fiscaux plus vigoureux sont nécessaires pour dépasser rapidement la crise économique, pour autant qu'ils réorientent les dépenses et les comportements privés d'une façon conforme aux objectifs de la stratégie de Lisbonne - Göteborg et au paquet climat-énergie; me ...[+++]


56. stelt vast dat de hulpmiddelen die de EU nodig heeft om de doelstellingen van de strategie van Lissabon na te streven, in wezen bestaan uit stroomlijning van alle verwante beleidsvormen, alle financiële instrumenten en fondsen, naast de EU-begroting, zodanig dat de op groei en werkgelegenheid gericht maatregelen sneller en ruimer kunnen worden toegepast; is van mening dat er op korte termijn fiscale prikkels nodig zijn om spoedig van de economische crisis te herstellen, mits uitgaven en gedrag van particulieren opnieuw worden gericht overeenkomstig de doelen in de Lissabon-Gotenburg-Strategie en het ...[+++]

56. constate que les outils requis par l'UE pour favoriser les objectifs de la stratégie de Lisbonne sont essentiellement la rationalisation de toutes les politiques concernées, de tous les instruments financiers et des fonds ainsi que du budget européen, de manière à accélérer et approfondir les efforts en faveur de la croissance et de la création d'emplois; estime qu'à court terme, des stimulants fiscaux sont nécessaires pour dépasser rapidement la crise économique, pour autant qu'ils réorientent les dépenses et les comportements privés d'une façon conforme aux objectifs de la stratégie de Lisbonne et de Göteborg et au paquet climat-énergie; me ...[+++]




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Date index: 2022-09-10
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