Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Continuing education centre
Council for Cultural Cooperation
Education of parents
Education of women
Grande école
Head of higher education institutions
Higher adult education
Higher business education
Higher business school
Higher commercial education
Higher commercial school
Higher education
Higher education instructor
Higher education lecturer
Institute of technology
Patient higher education
Post-secondary adult education
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Residential adult centre
Residential adult college
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
Tertiary education
Training of adults
Training of women
University chancellor
University lecturer
Workers' education

Traduction de «higher adult education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
higher adult education | post-secondary adult education

postmiddelbaar onderwijs voor volwassenen | postsecundair onderwijs voor volwassenen


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school

Hoger economisch en administratief onderwijs | HEAO,Maakt deel uit van het HBO [Abbr.]


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

rector | voorzitster van het college van bestuur | algemeen directrice hogeschool | directeur hogeronderwijsinstelling


Patient higher education

aanbieden van hoger onderwijs aan patiënt


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

docente hoger onderwijs | docent hoger onderwijs | lector


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Raad voor culturele samenwerking [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | stuurgroep Cultureel erfgoed | stuurgroep Cultuur | stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek | stuurgroep Onderwijs ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The most fundamental need for reform in education and training with respect to the emergence of the knowledge society concerns curricular renovation in general education, vocational education and training, higher education and adult education - in other words throughout the whole spectrum of lifelong learning.

In verband met de opkomst van de kennissamenleving is de behoefte aan curriculumvernieuwing in het algemeen onderwijs, het beroepsonderwijs en de beroepsscholing, hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs - kortom het hele scala van mogelijkheden tot levenslang leren - de kwestie met de meeste urgentie op het terrein van onderwijs en beroepsopleiding.


A higher level of public-sector investment in certain key areas (see Communication of 10 January 2003) and a greater contribution from the private sector, particularly in higher education (see Communication of 5 February 2003), adult education and continuing training are the key elements of success.

Méér investeringen van de publieke sector in bepaalde kerngebieden (zie de mededeling van 10 januari 2003) en een grotere bijdrage van de private sector aan met name het hoger onderwijs, volwasseneneducatie en bij- en nascholing (zie de mededeling van 5 februari 2003) zijn sleutelfactoren voor succes.


What is at stake obviously varies between different learning sectors (i.e. compulsory education, higher education, vocational education and training and adult education) and non-formal and informal learning.

Het ligt voor de hand dat de inzet varieert naargelang de verschillende sectoren (d.w.z. leerplichtonderwijs, hoger onderwijs, beroepsonderwijs en ‑opleiding en volwassenenonderwijs) en niet-formeel en informeel leren.


What started as a modest higher education exchange programme, today offers under the name Erasmus+ a wide range of learning opportunities in higher education, vocational education and training, school education, adult education, youth and sport.

Nu biedt het onder de naam Erasmus+ een brede waaier aan leermogelijkheden in het hoger, beroeps-, school- en volwassenenonderwijs, jeugdzaken en sport.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Creating a common structure for these supplements to cover all levels and kinds of education and training (schools, vocational education and training, higher education and adult education) would facilitate a common understanding of qualifications, irrespective of the sector of issue.

Het creëren van een gemeenschappelijke structuur voor deze supplementen, die alle niveaus en soorten van onderwijs en opleiding (scholen, beroepsonderwijs en ‑opleiding, hoger onderwijs en volwasseneneducatie) omvat, zou een gemeenschappelijke interpretatie van kwalificaties bevorderen, ongeacht de sector die het supplement afgeeft.


Firstly, there is the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) collection of data related to the formal education systems in the Member States (enrolments, graduations, personnel, education finance, etc.); the 5-yearly Continuous Vocational Training Survey (CVTS) which collects information on training at enterprise level; and the 5-yearly Adult Education Survey (AES) which will provide information on adult learning patterns (household survey) covering the following indicators of the framework: participation in pre-school education (1) , ICT sk ...[+++]

Om te beginnen de jaarlijkse survey van Unesco/OESO/Eurostat (UOE) over de formele onderwijsstelsels in de lidstaten (inschrijvingen, afgestudeerden, personeel, financiering, enz.); de vijfjaarlijkse enquête naar de voortgezette beroepsopleiding (CVTS), waarbij gegevens worden verzameld over bedrijfsopleidingen; en de vijfjaarlijkse enquête Volwasseneneducatie (AES), die informatie verstrekt over leerpatronen bij volwassenen (huishoudenquête). Deze eerste groep bestrijkt de volgende indicatoren: deelname aan het voorschoolse onderwijs (1) , ICT-vaardigheden (6), afgestudeerden in het hoger onderwijs (14) , transnationale mobiliteit van ...[+++]


The most fundamental need for reform in education and training with respect to the emergence of the knowledge society concerns curricular renovation in general education, vocational education and training, higher education and adult education - in other words throughout the whole spectrum of lifelong learning.

In verband met de opkomst van de kennissamenleving is de behoefte aan curriculumvernieuwing in het algemeen onderwijs, het beroepsonderwijs en de beroepsscholing, hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs - kortom het hele scala van mogelijkheden tot levenslang leren - de kwestie met de meeste urgentie op het terrein van onderwijs en beroepsopleiding.


Depending on the country involved, such increases either cover all the various activities or are targeted on specific fields such as boosting the number of teachers, their continuing training or upgrading their pay, the entire vocational training set-up, the arrangements for keeping young people in a flexible education and training setting leading to qualifications, reforming the adult education system, or increasing the number of places available in pre-school education, vocational training or ...[+++]

Afhankelijk van het land zijn dergelijke stijgingen bedoeld voor alle diverse activiteiten of voor specifieke terreinen, zoals bijvoorbeeld de uitbreiding van het aantal onderwijsgevenden, hun voortgezette bij- en nascholing, de verhoging van hun salaris, het gehele systeem van de beroepsopleiding, de regelingen om jongeren te laten blijven deelnemen binnen een systeem van flexibele vormen van onderwijs en scholing, waaraan echter wel kwalificaties zijn verbonden, de hervorming van het volwassenenonderwijs of de uitbreiding van het aantal beschikbare plaatsen in het voorschoolse onderwijs, het beroepsonderwijs of het hoger onderwijs.


Depending on the country involved, such increases either cover all the various activities or are targeted on specific fields such as boosting the number of teachers, their continuing training or upgrading their pay, the entire vocational training set-up, the arrangements for keeping young people in a flexible education and training setting leading to qualifications, reforming the adult education system, or increasing the number of places available in pre-school education, vocational training or ...[+++]

Afhankelijk van het land zijn dergelijke stijgingen bedoeld voor alle diverse activiteiten of voor specifieke terreinen, zoals bijvoorbeeld de uitbreiding van het aantal onderwijsgevenden, hun voortgezette bij- en nascholing, de verhoging van hun salaris, het gehele systeem van de beroepsopleiding, de regelingen om jongeren te laten blijven deelnemen binnen een systeem van flexibele vormen van onderwijs en scholing, waaraan echter wel kwalificaties zijn verbonden, de hervorming van het volwassenenonderwijs of de uitbreiding van het aantal beschikbare plaatsen in het voorschoolse onderwijs, het beroepsonderwijs of het hoger onderwijs.


3. Action in the education field should comprise specific measures for all forms of education and training, such as distance learning, adult education, higher education, vocational training, and block-release training.

3. De acties op het gebied van de vorming zouden in specifieke maatregelen dienen te voorzien voor alle vormen van vorming, zoals afstandsonderwijs, volwasseneneducatie, hoger onderwijs, beroeps- en alternerende opleiding.


w