Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult learning
Adult school
CE
Continuing education
Continuing education and training
Continuing education centre
Further education
Further education and training
Learning organisation
Learning organization
Lifelong education
Lifelong learning
Recurrent education
Residential adult centre
Residential adult college

Vertaling van "continuing education centre " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


continuing education | continuing education and training | further education | further education and training

vervolgonderwijs of -opleiding | vervolgopleiding


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

permanente educatie | volwasseneneducatie | volwassenenonderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– The financial support from the Community continued to be shared fairly equally between research centres, institutes of higher education and industry: the same balance can be seen in the number of contracts signed with these three categories of participants in the Framework Programme.

– De communautaire financiële steun blijft in grote lijnen gelijkelijk verdeeld tussen onderzoekorganisaties, instellingen voor hoger onderwijs en de industrie. Deze evenwichtige verdeling komt eveneens tot uitdrukking in de aantallen contracten die zijn gesloten met deelnemers aan het kaderprogramma uit deze drie categorieën.


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. verzoekt de universiteiten mee te werken aan de uitwerking van nieuwe onderwijsstrategieën en nieuwe strategieën op het gebied van beroepsopleidingen en een leven lang leren, door optimaal gebruik te maken van nieuwe technologieën en het belang van aanvullende leermethoden zoals niet-formeel onderwijs te erkennen, en deze strategieën te baseren op de pijlers van een op leren en onderzoek gericht universiteitssysteem dat de student centraal stelt en inzet op kritisch denken, creatieve vaardigheden, voortdurende professionele ontwikkeling en het verwerven va ...[+++]


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. verzoekt de universiteiten mee te werken aan de uitwerking van nieuwe onderwijsstrategieën en nieuwe strategieën op het gebied van beroepsopleidingen en een leven lang leren, door optimaal gebruik te maken van nieuwe technologieën en het belang van aanvullende leermethoden zoals niet-formeel onderwijs te erkennen, en deze strategieën te baseren op de pijlers van een op leren en onderzoek gericht universiteitssysteem dat de student centraal stelt en inzet op kritisch denken, creatieve vaardigheden, voortdurende professionele ontwikkeling en het verwerven va ...[+++]


For the continuing education of the workforce, cooperation between undertakings, NGOs, vocational institutes, universities and governments in creating IT education centres is essential.

Wat bij- en nascholing van werknemers betreft, is samenwerking tussen ondernemingen, NGO's, beroepsonderwijsinstellingen, universiteiten en regeringen voor de oprichting van onderwijscentra voor informatica een conditio sine qua non.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation for the continuation of the European Masters Degree in Human Rights and Democratisation, the Advanced Internship Programme and other education, training and research activities in promotion of human rights and democratisation,

- het European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation: voortzetting van het Europees doctoraalprogramma inzake mensenrechten en democratisering, het Advanced Intership Programme en andere onderwijs-, opleidings- en onderzoeksactiviteiten ter bevordering van de mensenrechten en de democratisering.


- the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation for the continuation of the European Masters Degree in Human Rights and Democratisation, the Advanced Internship Programme and other education, training and research activities in promotion of human rights and democratisation,

- het European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation: voortzetting van het Europees doctoraalprogramma inzake mensenrechten en democratisering, het Advanced Intership Programme en andere onderwijs-, opleidings- en onderzoeksactiviteiten ter bevordering van de mensenrechten en de democratisering;


23. Considers that private universities or higher education centres form part of the European education system and contribute to its development; takes the view, however, that these centres must continue to be managed transparently and the quality of their courses and performance must be assessed;

23. is van mening dat de particuliere universiteiten of centra voor hoger onderwijs deel uitmaken van het Europese onderwijsstelsel en aan de ontwikkeling daarvan bijdragen; is echter van mening dat deze centra een transparant beheer moeten voeren en zich dienen te onderwerpen aan het proces van evaluatie van de kwaliteit van de pedagogische inhoud en de resultaten;


23. Considers that private universities or higher education centres form part of the European education system and contribute to its development; takes the view, however, that these centres must continue to be managed transparently and the quality of their courses and performance must be assessed;

23. is van mening dat de particuliere universiteiten of centra voor hoger onderwijs deel uitmaken van het Europese onderwijsstelsel en aan de ontwikkeling daarvan bijdragen; is echter van mening dat deze centra een transparant beheer moeten voeren en zich dienen te onderwerpen aan het proces van evaluatie van de kwaliteit van de pedagogische inhoud en de resultaten;


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transparency ...[+++]

Hiertoe verzoekt hij de Commissie het verslag over de resultaten van het debat in ruime kring te verspreiden en de reflectie over dit onderwerp verder te bevorderen ; WIJST EROP dat de dialoog tussen de bevoegde autoriteiten op de twee gebieden van erkenning moet worden ingebed in de lopende activiteiten van de bestaande nationale structuren ; VERZOEKT de Lid-Staten en de Commissie, een betere coördinatie te bevorderen van de nationale structuren die verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van informatie over de twee gebieden van erkenning, zoals NARIC, Europese adviescentra etc., en de databanken, zoals ORTELIUS, uit te breiden, om ...[+++]


A high-level group to assist the Commission The remit of the high-level group set up by the Commission covers: * education and training in a knowledge-based society and economy, taking in all aspects of education, including pre-school and adult education; * clearer identification of the needs in terms of training and skills in an increasingly competitive society requiring new forms of work; * the importance of learning at all levels against a background of European-scale mobility; * the contribution of the new information technologies and multimedia systems to education and initial and continuing ...[+++]

Een hoog gekwalificeerde groep ter assistentie van de Commissie De door de Commissie ingestelde groep heeft tot taak, zich op de volgende thema's te bezinnen: * Onderwijs en beroepsopleiding in een samenleving en een economie die op kennis gebaseerd zijn, die de gehele onderwijsketen omvat, dus ook de voorschoolse fase en het volwassenenonderwijs. * Een betere herkenning van de behoeften aan opleiding en vaardigheden in een steeds meer op concurrentie gerichte samenleving die nieuwe werkvormen nodig heeft. * Het belang van het leerlingstelsel op alle niveaus in een Europese context van mobiliteit. * De bijdrage van de nieuwe informatie-t ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'continuing education centre' ->

Date index: 2020-12-24
w