Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult learning
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
CE
Continuing education
Continuing education centre
Education
Education of parents
Education of women
Education policy
Educational aspects
Educational sciences
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Higher adult education
Instructor in adult literacy and numeracy
Post-secondary adult education
Recurrent education
Residential adult centre
Residential adult college
Science of education
Teacher of adult literacy and numeracy
Training of adults
Training of women
Workers' education

Vertaling van "adult education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

permanente educatie | volwasseneneducatie | volwassenenonderwijs


higher adult education | post-secondary adult education

postmiddelbaar onderwijs voor volwassenen | postsecundair onderwijs voor volwassenen


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

vermogen van oudere volwassenen om voor zichzelf te zorgen beoordelen


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.




education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) In the field of Grundtvig (adult learning), the Programme shall aim to improve pedagogical approaches and the management of adult education organisations and in particular promote flexible learning pathways, adult literacy, adult numeracy and active ageing, through increased learning mobility of adult learning staff and enhanced cooperation between organisations involved in adult learning, with a particular focus on learning needs of disadvantages groups.

(d) op het gebied van Grundtvig (volwasseneneducatie) is het programma gericht op de verbetering van pedagogische benaderingen en het beheer van organisaties voor volwasseneneducatie, en met name de bevordering van flexibele leertrajecten, lees-, schrijf- en rekenvaardigheden van volwassenen en actief ouder worden door grotere leermobiliteit voor personeel in de volwasseneneducatie en betere samenwerking tussen bij de volwasseneneducatie betrokken organisaties, met bijzondere aandacht voor de leerbehoeften van achtergestelde groepen.


72. Shares the Commission’s concerns about the alarmingly low participation levels in adult learning in most Member States, with the average rate of uptake for the EU standing at 8,9 %; stresses, therefore, the need to focus on low-skilled adults and on the role played by adult education and training in reaching out to these groups, as well as focusing on intergenerational learning; recalls the opportunities that digital learning and OER can bring with respect to access to education and training; recalls the importance of promoting digital literacy and access to and use of ICT to all age groups of the population;

72. deelt de bezorgdheid van de Commissie over de schrikbarend lage participatiegraad in het volwassenenonderwijs in de meeste lidstaten, met een EU-gemiddelde van 8,9 %; benadrukt derhalve dat de aandacht moet uitgaan naar laagopgeleide volwassenen en naar de rol van volwassenenonderwijs en -scholing voor deze groepen mensen, alsmede naar intergenerationeel leren; wijst op de mogelijkheden die digitaal leren en open leermiddelen kunnen bieden met betrekking tot de toegang tot onderwijs en opleiding; wijst op het belang van het bevorderen van digitale geletterdheid en de toegang tot en het gebruik van ICT voor alle leeftijdscategorieë ...[+++]


40. Recalls that the Grundtvig programme aims to help develop the adult education sector as well as to enable more people to participate in learning experiences; point out that it focuses on the teaching and study needs of learners taking adult education and ‘alternative’ education courses, as well as on the organisations delivering these services; asks Member States to improve the quality of education offered by – and to foster co-operation between – adult education organisations;

40. herinnert eraan dat het Grundtvig-programma tot doel heeft de sector van de volwasseneneducatie te ontwikkelen en ook meer mensen in staat te stellen aan leerervaringen deel te nemen; wijst erop dat het gericht is op de onderwijs- en studiebehoeften van lerenden die volwasseneneducatie en 'alternatieve' onderwijstrajecten volgen en op de organisaties die deze diensten leveren; verzoekt de lidstaten de kwaliteit van het door organisaties op het gebied van volwasseneneducatie geleverde onderwijs te verbeteren en de samenwerking tussen die organisaties te stimuleren;


5. Urges the improved promotion of adult education in order to motivate more people to engage in such education; considers that adult education should play a key role in policies to promote a general culture of learning, through media campaigns, information, guidance and counselling services and, in particular, information, guidance and counselling services aimed at disadvantaged groups; considers that, if it is to be effective, such promotion should be accompanied by active policies on the part of the Member States which will make it easier for people to combine education with work and family life;

5. vraagt met klem om betere promotie van volwasseneneducatie, om zo mensen meer te motiveren aan dergelijk onderwijs deel te nemen; is van oordeel dat volwasseneneducatie een belangrijke rol moet spelen in het beleid ter bevordering van een algehele leercultuur, onder andere door middel van mediacampagnes, informatievoorziening, begeleidings- en adviesdiensten en in het bijzonder begeleidings- en adviesdiensten die speciaal zijn bedoeld voor achtergestelde groepen; is van mening dat zo'n promotie, om effect te hebben, door actief beleid van de lidstaten moet worden geflankeerd om het combineren van studie met werk en gezin te vergemak ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Stresses the need for high-quality staff working in the field of adult education; believes that support should be provided for specific programmes for adult educators and encourages the establishment of university degree programmes leading to a diploma in adult education;

26. benadrukt het belang van hooggekwalificeerd personeel op het gebied van volwasseneneducatie; gelooft dat ondersteuning moet worden geboden voor specifieke programma's voor leerkrachten in de volwasseneneducatie en pleit ervoor dat er binnen het academisch onderwijs ook een graad komt voor volwasseneneducatie;


Firstly, there is the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) collection of data related to the formal education systems in the Member States (enrolments, graduations, personnel, education finance, etc.); the 5-yearly Continuous Vocational Training Survey (CVTS) which collects information on training at enterprise level; and the 5-yearly Adult Education Survey (AES) which will provide information on adult learning patterns (household survey) covering the following indicators of the framework: participation in pre-school education (1) , ICT skills (6), higher education graduates (14) , Cross-national mobility of students in higher education ( ...[+++]

Om te beginnen de jaarlijkse survey van Unesco/OESO/Eurostat (UOE) over de formele onderwijsstelsels in de lidstaten (inschrijvingen, afgestudeerden, personeel, financiering, enz.); de vijfjaarlijkse enquête naar de voortgezette beroepsopleiding (CVTS), waarbij gegevens worden verzameld over bedrijfsopleidingen; en de vijfjaarlijkse enquête Volwasseneneducatie (AES), die informatie verstrekt over leerpatronen bij volwassenen (huishoudenquête). Deze eerste groep bestrijkt de volgende indicatoren: deelname aan het voorschoolse onderwijs (1) , ICT-vaardigheden (6), afgestudeerden in het hoger onderwijs (14) , transnationale mobiliteit van ...[+++]


D.Adult education services (CPC 924; for AT CPC 9240 except education services for adults by means of radio or television broadcasting. For EE: it also covers other adult education services not provided by the State) | 1 and 2. CY, FI, MT, SE: Unbound 3.CZ: Foreign nationals may obtain authorisation from competent authorities to establish and direct an education institution and to teach.

D.Volwasseneneducatie (CPC 924; AT: CPC 9240, met uitzondering van volwasseneneducatie via radio of televisie. EE: omvat ook overige, niet door de staat verleende diensten met betrekking tot volwasseneducatie) | 1), 2) CY, FI, MT, SE: Niet geconsolideerd.


5. Other measures A. Promotion of the European dimension in adult education The European dimension is to be reinforced in all areas of adult education (general, cultural and social), by means of transnational cooperation and exchange of experience between adult education organizations and institutions.

5. Andere maatregelen A. Bevordering van de Europese dimensie van de volwasseneneducatie In alle sectoren van de volwasseneneducatie (algemeen, cultureel en sociaal) dient de Europese dimensie te worden versterkt door transnationale samenwerking en uitwisseling van ervaring tussen de organisaties en instellingen die zich met volwasseneneducatie bezighouden.


- projects for developing and strengthening the European dimension of adult education, particularly with a view to disseminating knowledge about cultures and traditions in the Member States and the languages of the European Union, and for developing adult education courses which contribute to the understanding of political, economic and administrative affairs in the European Union;

- projecten met het doel de Europese dimensie van de volwasseneneducatie te ontwikkelen en te versterken, in het bijzonder de verspreiding van kennis betreffende de culturen en de tradities van de Lid-Staten en de talen van de Europese Unie, en ter voorbereiding van lessen op het gebied van de volwasseneneducatie die bijdragen tot begrip van politieke, economische en administratieve vraagstukken van de Europese Unie;


The first group encompasses the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) data collection on formal education systems in EU countries, the five-yearly Continuing Vocational Training Survey (CVTS), which collects information on training at enterprise level and the five-yearly Adult Education Survey (AES), which provides information on adult learning habits.

De eerste groep omvat de jaarlijkse survey van UNESCO (EN) / OESO (EN) (FR)/ Eurostat (DE) (EN) (FR) (UOE) over de formele onderwijsstelsels in de lidstaten, de vijfjaarlijkse enquête naar de voortgezette beroepsopleiding (CVTS), waarbij gegevens worden verzameld over bedrijfsopleidingen, en de vijfjaarlijkse enquête volwasseneneducatie (AES), die informatie verstrekt over leerpatronen bij volwassenen.


w