Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Adapt instruction to labour market
Adapting instruction to labour market
Adapting instruction to labour markets
Adjust instruction to labour market
Casual employee
Casual employment
Casual labor
Casual labour
Casual work
Casual worker
Casual workers
Eclampsia in labour
Employment law
Fast casual
Labor economics
Labour economics
Labour law
Labour legislation
Labour market theory
Quick casual
Temporary workers
Workers' rights

Traduction de «casual labour » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
casual employee | casual labour | casual worker

tijdelijke kracht


casual labor | casual labour | temporary workers

tijdelijke arbeiders | tijdelijke arbeidskrachten


casual employment [ casual work | Casual workers(ECLAS) ]

incidenteel werk [ losse arbeid | occasionele arbeid ]




Abnormality of maternal soft tissues Destructive operation to facilitate delivery Fetus or newborn affected by conditions classifiable to O60-O75 and by procedures used in labour and delivery not included in P02.- and P03.0-P03.6 Induction of labour

afwijkingen van weke delen van moeder | destructieve heelkundige-ingrepen om de bevalling te vergemakkelijken | gevolgen voor foetus of pasgeborene door aandoeningen geclassificeerd onder O60-O75 en door verrichtingen gebruikt bij bevalling niet vallend onder P02 en P03.0-P03.6 | inleiding van bevalling


Atony of uterus Desultory labour Hypotonic uterine dysfunction NOS Irregular labour Poor contractions Uterine inertia NOS

hypotone-uterusdisfunctie NNO | onregelmatige weeën | slechte contracties | uterusatonie | vluchtige weeën | weeënzwakte NNO


labour law [ employment law | labour legislation | workers' rights ]

arbeidsrecht [ arbeidswetgeving | rechten van de arbeider ]


labour economics [4.7] [ labor economics | labour market theory | Labour market theory(STW) ]

arbeidseconomie [4.7] [ arbeidsmarkttheorie ]


adapting instruction to labour markets | adjust instruction to labour market | adapt instruction to labour market | adapting instruction to labour market

onderwijs aanpassen aan de arbeidsmarkt


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The share of work for OGA in terms of annual work units is compulsory for all categories of labour except casual labour (both unpaid casual UC and paid casual PC labour).

Het aandeel van de arbeid in het kader van andere winstgevende werkzaamheden, uitgedrukt in arbeidsjaareenheden, is verplicht voor alle categorieën arbeidskrachten, behalve de niet regelmatig werkzame arbeidskrachten (zowel niet-betaalde UC als betaalde PC).


The number of annual work unit is not recorded for casual labour (both unpaid casual UC and paid casual PC labour).

Voor niet regelmatig werkzame arbeidskrachten (zowel niet-betaalde UC als betaalde PC) wordt het aantal arbeidsjaareenheden niet opgegeven.


The share of work for OGA in terms of time worked is compulsory only for the casual labour (for both unpaid and paid casual labour).

Het aandeel van de arbeid in het kader van Andere winstgevende werkzaamheden, uitgedrukt in arbeidstijd, is uitsluitend verplicht voor niet regelmatig werkzame arbeidskrachten (zowel niet-betaalde als betaalde).


whereas domestic and care work is primarily characterised by the following: job instability, geographical mobility, ad-hoc hours, seasonal work patterns, shifts, lack of job security, casual employment, and mainly undeclared labour.

overwegende dat huishoudelijk werk en zorg in de eerste plaats gekenmerkt worden door instabiele banen, geografische mobiliteit, ad-hocwerktijden, seizoensgebonden werkroosters, ploegendiensten, gebrek aan werkzekerheid, tijdelijk werk, en dat het hoofdzakelijk zwartwerk betreft.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Points out that, according to the Eurostat ‘at-risk-of poverty’ indicator, nearly 85 million persons in the European Union were at risk of poverty in 2008, and that according to the ‘material deprivation’ indicator it is estimated that the figure would rise to 120 million; considers that the Council's decision on poverty indicators may give rise to ambiguities concerning the overall reduction target of lifting 20 million persons out of poverty and exclusion by 2020 (reduction of 23.5 % according to Eurostat's ‘at-risk-of poverty indicator’, but only 16.7 % according to the ‘material deprivation’ indicator); stresses that those living in poverty are for the most part women, a situation brought about by unemployment, ...[+++]

3. wijst erop dat er volgens de Eurostat-indicator voor armoedegevaar in 2008 bijna 85 miljoen mensen in de Europese Unie gevaar liepen om in armoede te vervallen, en dat dat cijfer volgens de indicator materiële achterstand tot naar schatting 120 miljoen mensen zou stijgen; meent dat het besluit van de Raad over armoede-indicatoren aanleiding tot dubbelzinnigheid over het streefdoel kan geven, om tegen 2020 in totaal 20 miljoen mensen uit armoede en isolement te tillen (een vermindering van 23,5% volgens de Eurostat-indicator voor armoedegevaar, maar slechts 16,7% volgens de indicator voor materiële achterstand); wijst erop dat de personen die in de Europese Unie in armoede leven voor het merendeel vrouwen zijn, en dat de werkloosheid, precaire arbei ...[+++]


20. Emphasises that not all forms of atypical employment necessarily lead to unstable, insecure, casual labour with lower levels of social security protection, lower wages and restricted access to further training and lifelong learning; points out, however, that such insecure forms of employment are often linked to atypical contractual arrangements;

20. benadrukt dat niet alle vormen van atypische arbeidsverhoudingen noodzakelijkerwijs leiden tot onbestendig, onzeker en incidenteel werk met minder socialezekerheidsbescherming, lagere lonen en minder mogelijkheden voor bijscholing en een leven lang leren; wijst er echter op dat dergelijke onzekere arbeidsrelaties vaak gekoppeld zijn aan atypische arbeidsovereenkomsten;


whereas those living in poverty – more than 85 million in all – are for the most part women, a situation brought about by unemployment, casual labour, low wages, pensions below the minimum subsistence level, and the widespread difficulty of obtaining access to good public services; whereas, moreover, in the past 10 years the number of women in poverty has risen disproportionately compared with the number of men,

overwegende dat de 85 miljoen personen die in de Europese Unie in armoede leven voor het merendeel vrouwen zijn, en dat de werkloosheid, precaire arbeidsvoorwaarden, lage lonen, lage pensioenen waarvan het bedrag onder het bestaansminimum ligt en de moeilijke toegang tot goede openbare diensten hier debet aan zijn, voorts overwegende dat het aantal vrouwen dat in armoede leeft de afgelopen tien jaar naar verhouding veel sterker is gestegen dan onder mannen,


They lack vocational training, they live by casual labour, and their lifestyle is daily the object of visible discrimination.

Ze hebben geen vakopleiding gevolgd, ze leven van tijdelijke baantjes en hun levensstijl vormt dag in dag het onderwerp van openlijke discriminatie.


This is not the reasoning, however, behind the report’s proposal to relax the rules somewhat as regards local border traffic. Instead it claims that ‘the EU and its neighbours can profit from putting in place mechanisms that allow workers to move from one territory to another where skills are needed most’. In other words, closing the borders too tightly would prevent businesses from benefiting from cheap casual labour or from keeping local trade on its feet.

Dat is echter niet het idee achter het voorstel in het verslag voor een zeker versoepeling voor het kleine grensverkeer; nee, het zou “nuttig kunnen zijn mechanismen in te stellen die het de werknemers mogelijk maken zich van het ene grondgebied naar het andere te verplaatsen naar de plaats waar de vraag naar hun vaardigheden het grootst is”. Met andere woorden, een al te strikte sluiting van de grenzen zou het bedrijven onmogelijk maken om te profiteren van goedkoop tijdelijk personeel of om de lokale handel te laten draaien. Dat is de achtergrond van de voorgestelde kleingeestige en bureaucratische regeling.


D. whereas despite the increasing presence of women in the labour market, women are still concentrated in certain economic sectors and categories of activity, are therefore often relegated to atypical work or work at home and are still more vulnerable than their male colleagues to unemployment and casual labour,

D. overwegende dat vrouwen ondanks hun alsmaar sterkere aanwezigheid op de arbeidsmarkt nog altijd in bepaalde economische sectoren of beroepscategorieën geconcentreerd zijn en daarom dikwijls aangewezen zijn op onregelmatig werk of thuiswerk, en dat ze nog altijd meer te lijden hebben van werkloosheid en onzekere arbeidsomstandigheden dan hun mannelijke collega's,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'casual labour' ->

Date index: 2022-07-05
w