Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Active wage
Actual wage
Adjustment to remuneration
Calculate wage
Calculate wages
Calculating wages
Calculation of wages
Fixing of pay
Guaranteed wage
Job wage
Labour tax wedge
Low wages
Minimum pay
Minimum wage
Non-wage labour costs
Pay
Payment by the job
Piece rate
Piece wage
Piece work remuneration
Piece-work payment
Piecework earnings
Real wage
Remuneration
Salaries
Salary
Straight piecework
Task wage
Tax wedge
Tax wedge on labour
Tax wedge on labour costs
Unit wage
Wage adjustment
Wage determination
Wage drift
Wage fixing
Wage rate
Wage system
Wage wedge
Wages

Vertaling van "Wage wedge " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


labour tax wedge | tax wedge | tax wedge on labour | tax wedge on labour costs

belastingwig | loonwig


wage determination [ adjustment to remuneration | fixing of pay | wage adjustment | wage fixing | wage rate ]

vaststelling van het loon [ aanpassing van de lonen | aanpassing van de salarissen | aanpassing van de vergoedingen | loonvoet ]


pay [ remuneration | salary | wages | wage system(GEMET) | salaries(UNBIS) | wages(UNBIS) ]

loon [ bezoldiging | salaris | wedde ]


job wage | payment by the job | piece rate | piece wage | piece work remuneration | piecework earnings | piece-work payment | straight piecework | task wage | unit wage

akkoordloon | collectief stukloon | stukloon


calculate wage | calculating wages | calculate wages | calculation of wages

lonen berekenen | salarissen berekenen




minimum pay [ guaranteed wage | minimum wage | Low wages(STW) ]

minimumloon [ gegarandeerd loon ]


Non-wage labour costs

Bijkomende loonkosten | Indirecte arbeidskosten


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Efforts to reduce non-wage labour costs and to review the tax wedge may also be needed to facilitate job creation, especially for low-wage employment.

Ook kan het nodig zijn om de niet-loonkosten te beperken en de belastingdruk te herzien, teneinde gemakkelijker arbeidsplaatsen te scheppen, in het bijzonder arbeidsplaatsen met lage lonen.


To illustrate, in the case of low-wage earners (67% of the average wage), a fall in the tax wedge between 2008 and 2010 in most countries was followed by an increase in the three subsequent years in nearly all Member States.

Ter illustratie: voor mensen met een laag inkomen (67 % van het gemiddelde loon) werd een daling van de belastingwig in de meeste landen tussen 2008 en 2010 gevolgd door een stijging in bijna alle lidstaten tijdens de drie volgende jaren.


A high and in some cases increasing tax wedge, especially for low-wage and second-income earners, remains an important issue in a considerable number of Member States.

Een hoge en in sommige gevallen toenemende belastingwig, met name voor mensen met een laag inkomen en voor tweede verdieners, blijft een belangrijk probleem in een groot aantal lidstaten.


Figure 8: Change between 2011 and 2013 of the total tax wedge by components (67% of the average wage, single person, no child) Source: EC-OECD tax and benefits database; Note: Data for non-OECD countries (BG, CY, HR, LV, LT, MT and RO) are not available.

Figuur 8: Verandering tussen 2011 en 2013 van de totale belastingwig per onderdeel (67 % van het gemiddelde loon, alleenstaande zonder kind) Bron: EC-OECD tax and benefits database. Opmerking: Er zij geen gegevens beschikbaar voor landen die geen lid van de OESO zijn (BG, CY, HR, LV, LT, MT en RO).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, the Employment Package proposed the use of wage subsidies to boost net new hiring and the targeted reduction of the tax wedge (mainly employers' social security contribution) to help boost employment as well as balanced reforms in employment protection legislation that could enable young people to have access to quality employment.

Bovendien zijn in het werkgelegenheidspakket voorstellen gedaan voor het gebruik van loonsubsidies voor het stimuleren van de indienstneming van netto nieuw personeel en de gerichte verkleining van de belastingwig (vooral de verlaging van de socialezekerheidsbijdragen van de werkgevers) om de werkgelegenheid te helpen stimuleren alsmede voor evenwichtige hervormingen van de arbeidsbeschermingswetgeving waardoor jongeren toegang tot kwalitatief hoogwaardige werkgelegenheid zouden kunnen hebben.


54. Calls on the Member States and on the European Council to involve social and health ministers in the European Semester process and at all stages of the NRP process, as this would involve strengthening the role of the Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs Council (EPSCO), which is necessary as the issues of pensions, wage policies and the tax wedge on labour fall within its mandate;

54. verzoekt de lidstaten en de Europese Raad om ministers van sociale zaken en volksgezondheid te betrekken bij het proces van het Europees semester en bij alle stadia van het NHP-proces, aangezien dit een versterking van de rol van de Raad Werkgelegenheid, Sociaal beleid, Volksgezondheid en Consumentenzaken (EPSCO) met zich meebrengt, hetgeen noodzakelijk is omdat de thema's pensioen, loonbeleid en de belastingwig op arbeid binnen de werkingssfeer van deze raad vallen;


6. Welcomes the proposal to reduce the tax wedge on labour in a budgetary-neutral way; recalls that the average tax wedge between what it costs for an employer to hire a worker and the worker's real pay is often above 40 % in the EU; believes that shifting the tax burden may enable companies benefiting from these exemptions/reductions to create new jobs or to increase wages;

6. is verheugd over het voorstel om de belastingwig op arbeid op een budgettair neutrale wijze te verkleinen; wijst erop dat de gemiddelde belastingwig tussen wat het een werkgever kost om een werknemer in dienst te nemen en wat de werknemer daadwerkelijk aan loon ontvangt, in de EU vaak meer dan 40% bedraagt; is van mening dat het verleggen van de fiscale lasten bedrijven die van deze ontheffingen/verminderingen profiteren, in staat kan stellen om nieuwe banen te creëren of de lonen te verhogen;


6. Welcomes the proposal to reduce the tax wedge on labour in a budgetary-neutral way; recalls that the average tax wedge between what it costs for an employer to hire a worker and the worker’s real pay is often above 40 % in the EU; believes that shifting the tax burden may enable companies benefiting from these exemptions/reductions to create new jobs or to increase wages; stresses the substantial employment effects of shifting tax from labour to capital and consumption;

6. is verheugd over het voorstel om de belastingwig op arbeid op een budgettair neutrale wijze te verkleinen; wijst erop dat de gemiddelde belastingwig tussen wat het een werkgever kost om een werknemer in dienst te nemen en wat de werknemer daadwerkelijk aan loon ontvangt, in de EU vaak meer dan 40% bedraagt; is van mening dat het verleggen van de fiscale lasten bedrijven die van deze ontheffingen/verminderingen profiteren, in staat kan stellen om nieuwe banen te creëren of de lonen te verhogen; onderstreept de aanzienlijke weerslag op de werkgelegenheid van het verleggen van de belasting van arbeid naar kapitaal en consumptie;


Efforts to reduce non-wage labour costs and to review the tax wedge may also be needed to facilitate job creation, especially for low-wage employment .

Ook kan het nodig zijn om de niet-loonkosten te beperken en de belastingdruk te herzien, teneinde gemakkelijker arbeidsplaatsen te scheppen, in het bijzonder arbeidsplaatsen met lage lonen .


Efforts to reduce non-wage labour costs and to review the tax wedge may also be needed to facilitate job creation, especially for low-wage employment.

Ook kan het nodig zijn om de niet-loonkosten te beperken en de belastingdruk te herzien, teneinde gemakkelijker arbeidsplaatsen te scheppen, in het bijzonder arbeidsplaatsen met lage lonen.




Anderen hebben gezocht naar : low wages     non-wage labour costs     tax wedge     wage drift     wage wedge     active wage     actual wage     adjustment to remuneration     calculate wage     calculate wages     calculating wages     calculation of wages     fixing of pay     guaranteed wage     job wage     labour tax wedge     minimum pay     minimum wage     payment by the job     piece rate     piece wage     piece work remuneration     piece-work payment     piecework earnings     real wage     remuneration     salaries     salary     straight piecework     task wage     tax wedge on labour     tax wedge on labour costs     unit wage     wage adjustment     wage determination     wage fixing     wage rate     wage system     wages     Wage wedge     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Wage wedge' ->

Date index: 2022-10-09
w