Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Balance between work and private life
Balancing work and family life
Balancing work and private life
Natural person working within a legal person
Person working in the socio-cultural sector
Persons in work
Plan personal work environment
Plan work orders for the optical laboratory
Preparation for working life
Prepare a work order for the optical laboratory
Prepare instructions for work
Prepare personal environment at work
Prepare personal work environment
Prepare personal work setting
Prepare work instructions
Prepare work orders for the optical laboratory
Preparing work orders for the optical laboratory
Reconciliation of personal and working life
Social worker
WLB
Work instructions preparing
Work-family balance
Work-life balance
Work-life integration
Write work instructions

Vertaling van "Prepare personal work setting " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
plan personal work environment | prepare personal environment at work | prepare personal work environment | prepare personal work setting

persoonlijke werkomgeving klaarmaken


plan work orders for the optical laboratory | prepare a work order for the optical laboratory | prepare work orders for the optical laboratory | preparing work orders for the optical laboratory

werkopdrachten voor het optisch laboratorium maken


work instructions preparing | write work instructions | prepare instructions for work | prepare work instructions

werkinstructies voorbereiden


natural person working within a legal person

bij een rechtspersoon werkzame natuurlijke persoon


preparation for working life

voorbereiding op het beroepsleven


person working in the socio-cultural sector | social worker

cultureel werker


work-life balance [ balance between work and private life | balancing work and family life | balancing work and private life | reconciliation of personal and working life | WLB | work-family balance | work-life integration | reconciliation of work, family and private life ]

balans tussen werk en privé [ afstemming tussen werk en privé | afstemming van werk en privé | balans tussen werk en gezin | balans tussen werk en privéleven | evenwicht tussen werk en privé | evenwicht tussen werk en privéleven ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In preparing the Work Programme, the Commission examined around 450 proposals that are currently awaiting decision by the European Parliament and the Council, and is proposing to withdraw or amend 80 of them.

Bij de opstelling van het werkprogramma heeft de Commissie ongeveer 450 voorstellen die momenteel op een beslissing van het Europees Parlement en de Raad wachten onderzocht; zij stelt voor 80 daarvan in te trekken of te wijzigen.


To build consensus across the EU institutions, the Commission has prepared this Work Programme in dialogue with the European Parliament – in the context of the Framework Agreement - and for the first time after also discussing with the Council.

Om een consensus in alle EU-instellingen tot stand te brengen, heeft de Commissie dit werkprogramma overeenkomstig het kaderakkoord in overleg met het Europees Parlement opgesteld. Voor het eerst is het ook met de Raad besproken.


Member States shall refrain from disclosing inside information to persons working for the auctioneer unless the person working or acting for the Member State makes such disclosure on a need-to-know basis in the normal course of the exercise of their employment, profession or duties and the Member State concerned is satisfied that the auctioneer has in place appropriate measures to prevent insider dealing, within the meaning of Article 3(28) or as prohibited by Article 38, by any person working ...[+++]

De lidstaten maken geen voorwetenschap bekend aan personen die werken voor een veiler, tenzij de persoon die werkt voor of optreedt namens de lidstaat gebruikmaakt van deze bekendmaking op een „need-to-know”-basis in het kader van de normale uitoefening van zijn werk, beroep of functie en de betrokken lidstaat zich ervan heeft overtuigd dat de veiler passende maatregelen heeft genomen ter voorkoming van handel met voorwetenschap in de zin van artikel 3, punt 28, of zoals verboden door artikel 38, met personen die werk ...[+++]


4. Member States shall refrain from disclosing inside information to persons working for the auctioneer unless the person working or acting for the Member State makes such disclosure on a need-to-know basis in the normal course of the exercise of their employment, profession or duties and the Member State concerned is satisfied that the auctioneer has in place appropriate measures to prevent insider dealing, within the meaning of Article 3(28) or as prohibited by Article 38, by any person working ...[+++]

4. De lidstaten maken geen voorwetenschap bekend aan personen die werken voor een veiler, tenzij de persoon die werkt voor of optreedt namens de lidstaat gebruikmaakt van deze bekendmaking op een „need-to-know”-basis in het kader van de normale uitoefening van zijn werk, beroep of functie en de betrokken lidstaat zich ervan heeft overtuigd dat de veiler passende maatregelen heeft genomen ter voorkoming van handel met voorwetenschap in de zin van artikel 3, punt 28, of zoals verboden door artikel 38, met personen die werk ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Member States shall require that for natural or legal persons working for an investment firm or a credit institution, under a contract of employment or otherwise, and who were involved in preparing the recommendation, the requirement under the second subparagraph of paragraph 1 of Article 5 shall include, in particular, disclosure of whether the remuneration of such persons is tied to investment banking transactions performed by the investment firm or credit institution or any related legal ...[+++]

3. De lidstaten schrijven voor dat voor natuurlijke of rechtspersonen die in het kader van een arbeidsovereenkomst of anderszins voor een beleggingsonderneming of een kredietinstelling werkzaam zijn en die bij het opstellen van de aanbeveling betrokken waren, de in artikel 5, lid 1, tweede alinea, neergelegde verplichting met name de bekendmaking omvat van het feit of de beloning van die personen gekoppeld is aan door de beleggingsonderneming, de kredietinstelling of een met hen gelieerde rechtspersoon verrichte zakenbanktransacties.


Where the relevant person is a legal person, that requirement shall apply also to any legal or natural person working for it, under a contract of employment or otherwise, who was involved in preparing the recommendation.

Wanneer de betrokken persoon een rechtspersoon is, geldt deze verplichting ook voor elke in het kader van een arbeidsovereenkomst of anderszins voor hem werkzame natuurlijke of rechtspersoon die bij het opstellen van de aanbeveling betrokken was.


The option that a person is subject to the legislation of the Member State on whose territory they carry on their business activity or employment corresponds to the principle of equal treatment of all persons working within a single Member State.

Dat een persoon is onderworpen aan de wetgeving van de lidstaat op het grondgebied waarvan hij zijn economische activiteit uitoefent, is een keuze waarin het beginsel tot uitdrukking komt van gelijke behandeling van alle personen die binnen één lidstaat tot de beroepsbevolking behoren.


It shall coordinate its work with the Employment Committee and other committees and working groups preparing the work of the Council in the areas where these committees and working groups are competent.

Het coördineert zijn werkzaamheden met het Comité voor de werkgelegenheid en met andere comités en groepen die de werkzaamheden van de Raad voorbereiden op de gebieden waarvoor die comités en groepen bevoegd zijn.


FIRMLY BELIEVES that more active and efficient use of the opportunities inherent in the single market will create new jobs and enhance work opportunities for persons working or studying and training in the cultural sector, and thereby promote employment in the cultural sector and employment as a whole;

IS ERVAN OVERTUIGD dat een actiever en efficiënter gebruik van de door de interne markt geboden kansen nieuwe banen zal scheppen en de werkgelegenheid zal verbeteren voor personen die werkzaam zijn of onderwijs of een opleiding volgen in de culturele sector, en aldus de werkgelegenheid in de culturele sector en in het algemeen zal bevorderen;


CONSIDERS that, without prejudice of the agreements established in the context of the Schengen acquis, owing to the principle of the free movement of persons, the European Economic Area enables persons working in the cultural sector to reach wider audiences and provides them access to a labour market which is substantially larger and more diverse than the national labour markets; also considers that the future enlargement of the European Union should provide further opportunities;

IS VAN MENING dat, onverminderd de in het kader van het Schengen-acquis vastgestelde overeenkomsten, de Europese Economische Ruimte personen die werkzaam zijn in de culturele sector, dankzij het beginsel van het vrije verkeer van personen, in staat stelt een groter publiek te bereiken en hun toegang verschaft tot een arbeidsmarkt die de nationale arbeidsmarkten in omvang en verscheidenheid aanzienlijk overtreft; dat de toekomstige uitbreiding van de Europese Unie verdere mogelijkheden zal bieden;


w