Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adolescence
Adolescence
Adolescent
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Apprenticeship
Apprenticeship agreement
Apprenticeship contract
Continuing education centre
Education of parents
Education of women
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Higher adult education
Instructor in adult literacy and numeracy
Minor
Minors
Post-secondary adult education
Residential adult centre
Residential adult college
Teacher of adult literacy and numeracy
Teenager
Training of adults
Training of women
Vocational apprenticeship
Workers' education
Young adults
Young people
Young person
Youth

Vertaling van "Adult apprenticeships " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


apprenticeship [ vocational apprenticeship ]

assistentschap [ stage ]


apprenticeship agreement | apprenticeship contract

leercontract | leerovereenkomst


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

vermogen van oudere volwassenen om voor zichzelf te zorgen beoordelen


higher adult education | post-secondary adult education

postmiddelbaar onderwijs voor volwassenen | postsecundair onderwijs voor volwassenen


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


young person [ adolescence | adolescent | minor | teenager | young people | youth | adolescence (human)(AGROVOC) | youth(GEMET) | Young adults(STW) | Youth(STW) | minors(UNBIS) ]

jongere [ adolescentie | jeugd | minderjarige | tiener ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- strengthen the 'New Start' EU target for unemployed adults, to ensure they receive a new job, additional training, an apprenticeship or other employability measure not later than 3 months after registering with the public employment service.

- de "nieuwe start"-doelstelling van de EU voor werkloze volwassenen te versterken, om te zorgen dat zij binnen drie maanden nadat zij bij de openbare dienst voor arbeidsvoorziening zijn ingeschreven een nieuwe baan, een aanvullende opleiding, een stage of een andere inzetbaarheidsmaatregel krijgen aangeboden.


Events at European level include a European Business Forum on VET, a Conference on "Adult Skills", a European Alliance for Apprenticeships Stakeholder Meeting, a VET Researcher Community Forum, a VET/Professional Higher Education Providers Forum, and a Forum of Sector Skills Alliances Councils.

Op Europees niveau worden de volgende evenementen georganiseerd: een European Business Forum over beroepsonderwijs en -opleiding, een conferentie over vaardigheden van volwassenen, een vergadering van belanghebbenden van de Europese Alliantie voor leerlingplaatsen, een forum voor onderzoekers van beroepsonderwijs en -opleiding, een forum voor aanbieders van (hoger) beroepsonderwijs en -opleidingen en een forum voor allianties en raden voor sectorale vaardigheden.


14. Underlines the importance of training the staff of contracting authorities and individual operators, on the one hand, and including skills and training requirements, such as apprenticeship, traineeships and adult learning schemes, in contracting specifications as a long-term strategy, on the other; stresses, however, that these latter actions must be directly linked to the subject matter of the contract and be proportionate and economically advantageous;

14. wijst er enerzijds op dat het personeel van aanbestedende diensten en individuele instanties goed moet worden opgeleid en dat anderzijds bij wijze van langetermijnstrategie in de aanbestedingsvoorwaarden ook de vaardigheids- en opleidingseisen in de sfeer van leercontracten, stages en volwasseneneducatieprogramma's 's moeten worden gespecificeerd; wijst er echter op dat deze componenten wel concreet verband moeten houden met het voorwerp van de opdracht, dat zij daartoe in een juiste verhouding moeten staan en economisch voordeel moeten opleveren;


19. Recalls the fact that the unemployment rates among young people in Europe are still too high; recalls also that experience from earlier economic crises shows that young adults who become unemployed on leaving education are substantially less able to enter the labour market; stresses, therefore, the importance of all Member States fulfilling the objective of guideline 18, that every young person who has left school should be offered, within four months, a job, apprenticeship, additional training or other employability measure;

19. wijst erop dat de jeugdwerkloosheid in Europa nog steeds te hoog is; herinnert er ook aan dat bij eerdere economische crises is gebleken dat jonge volwassenen die hun opleiding opgeven en in de werkloosheid terechtkomen aanzienlijk moeilijker integreren in de arbeidsmarkt; benadrukt derhalve dat het erg belangrijk is dat alle lidstaten streven naar verwezenlijking van doelstelling 18, namelijk dat elke jongere die de school verlaat binnen vier maanden een baan, een stageplaats, een aanvullende opleiding of een andere inzetbaarheidsmaatregel wordt aangeboden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Recalls the fact that the unemployment rates among young people in Europe are still too high; recalls also that experience from earlier economic crisis shows that young adults who leave their education and go into unemployment have substantially weakened ability to enter the labour market; stresses, therefore, the importance of all Member States fulfilling the objective of guideline 18, that every young person having left school be offered, within 4 months, a job, apprenticeship, additional training or other employability measur ...[+++]

15. wijst erop dat de jeugdwerkloosheid in Europa nog steeds te hoog is; herinnert er ook aan dat bij eerdere economische crisies is gebleken dat jonge volwassenen die hun opleiding opgeven en in de werkloosheid terechtkomen aanzienlijk moeilijker integreren in de arbeidsmarkt; benadrukt derhalve dat het erg belangrijk is dat alle lidstaten streven naar verwezenlijking van doelstelling 18, namelijk dat elke jongere die de school verlaat binnen vier maanden een baan, een stageplaats, een aanvullende opleiding of een andere inzetbaarheidsmaatregel wordt aangeboden;


19. Recalls the fact that the unemployment rates among young people in Europe are still too high; recalls also that experience from earlier economic crises shows that young adults who become unemployed on leaving education are substantially less able to enter the labour market; stresses, therefore, the importance of all Member States fulfilling the objective of guideline 18, that every young person who has left school should be offered, within four months, a job, apprenticeship, additional training or other employability measure;

19. wijst erop dat de jeugdwerkloosheid in Europa nog steeds te hoog is; herinnert er ook aan dat bij eerdere economische crises is gebleken dat jonge volwassenen die hun opleiding opgeven en in de werkloosheid terechtkomen aanzienlijk moeilijker integreren in de arbeidsmarkt; benadrukt derhalve dat het erg belangrijk is dat alle lidstaten streven naar verwezenlijking van doelstelling 18, namelijk dat elke jongere die de school verlaat binnen vier maanden een baan, een stageplaats, een aanvullende opleiding of een andere inzetbaarheidsmaatregel wordt aangeboden;


- strengthen the 'New Start' EU target for unemployed adults, to ensure they receive a new job, additional training, an apprenticeship or other employability measure not later than 3 months after registering with the public employment service;

- de "nieuwe start"-doelstelling van de EU voor werkloze volwassenen te versterken, om te zorgen dat zij binnen drie maanden nadat zij bij de openbare dienst voor arbeidsvoorziening zijn ingeschreven een nieuwe baan, een aanvullende opleiding, een stage of een andere inzetbaarheidsmaatregel krijgen aangeboden;


In Belgium, the ECSR found that young people in apprenticeship schemes are at a disadvantage in their first year of apprenticeship, as they are paid less than the statutory minimum adult wage.

In België constateert het ECSR dat jongeren die deelnemen aan het leerlingstelsel worden benadeeld in het eerste jaar dat ze werken voor wat betreft hun beloning in vergelijking met het wettelijk minimumloon voor volwassenen.


As well as developing focused activation programmes many NAPs/incl also give a high priority to their training and education policies with an increased emphasis on lifelong learning and on ensuring that vulnerable groups have enhanced access to this provision (Austria, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Portugal, Sweden) and better access to apprenticeships such as Luxembourg's proposed apprenticeships for adults.

Naast het ontwikkelen van gerichte activeringsprogramma's geven veel NAP's/int. ook hoge prioriteit aan hun opleidings- en onderwijsbeleid met extra nadruk op levenslang leren en ervoor zorgend dat kwetsbare groepen betere toegang tot deze voorziening (Oostenrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Portugal, Zweden) en betere toegang tot het leerlingwezen krijgen, zoals Luxemburg bijvoorbeeld een leerlingwezen voor volwassenen voorstelde.


The second line of action operates on the supply side through: (i) reforms aiming at reducing the unemployment differential between youth and adults (PES implementation, a new apprenticeship scheme, etc.); (ii) measures designed for adults (reform of social relief benefits, new contracts for re-entering the labour market, lifelong learning); (iii) reforms of corporate law and public administration simplifying firms' start-ups and localisation, enlargement of capital markets, etc. The third line is to set up actions for Southern Italy.

De tweede actielijn betreft de aanbodzijde: (i) hervormingen ter vermindering van de verschillen tussen de werkloosheidscijfers van jongeren en volwassenen (tenuitvoerlegging van de herstructurering van de arbeidsbemiddelingsdiensten, een nieuw leerlingstelsel, enz.); (ii) maatregelen ten behoeve van volwassenen (hervorming van de bijstandsuitkeringen, nieuwe contracten voor herintrede op de arbeidsmarkt, levenslang leren); (iii) hervormingen van vennootschapsrecht en administratieve regelingen om het starten of vestigen van ondernemingen te vergemakkelijken, uitbreiding van de kapitaalmarkten, enz. De derde lijn betreft acties voor he ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Adult apprenticeships' ->

Date index: 2021-10-25
w