Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "eingeschränkter beweglichkeit deren fahrgeschwindigkeit kleiner " (Duits → Nederlands) :

Aufzüge zur Beförderung von Personen mit eingeschränkter Beweglichkeit, deren Fahrgeschwindigkeit kleiner oder gleich 0,15 m/s ist,

werktuigen voor het heffen van personen met een beperkte mobiliteit met een snelheid van 0,15 m/s of minder,


Ein Ausschluss in Art. 24 Abs.3 von Aufzügen zur Beförderung von Personen mit eingeschränkter Beweglichkeit, deren Fahrgeschwindigkeit kleiner oder gleich 0,1 m/s ist und deren Förderhöhe 4 m nicht überschreitet, begrenzt die Nutzung von Aufzügen, die im privaten und öffentlichen Bereich eingesetzt werden können, auf Personen mit eingeschränkter Beweglichkeit.

Het uitsluiten in artikel 24, lid 3 van liften voor de verplaatsing van personen met een beperkte mobiliteit waarvan de transportsnelheid kleiner of gelijk is aan 0,1 m/s en waarvan de hefhoogte de 4 meter niet overschrijdt, beperkt de gebruikmaking van liften die in de particuliere sfeer en in de publieke sector worden toegepast tot personen met een beperkte mobiliteit.


In einer mit immer größerer Geschwindigkeit immer kleiner werdenden Welt sind Regelungen, wie sie im Zivilrecht ja schon möglich sind, nämlich die freie Rechts- und Gerichtswahl der Parteien, wichtig für deren Beweglichkeit.

In een wereld die met toenemende snelheid steeds kleiner wordt, zijn regelingen belangrijk voor de mobiliteit van partijen. Dergelijke regelingen bestaan al in het burgerlijk recht, zoals de vrije rechts- en gerechtskeuze door de partijen.


zur Beförderung von Personen mit eingeschränkter Beweglichkeit bestimmte Beförderungsmittel, deren Lastaufnahmemittel sich parallel zu einer Treppe bewegt,

transportmiddelen voor personen met een beperkte mobiliteit waarvan de hefinstallatie zich langs het hellend vlak van een trap verplaatst,


25. JANUAR 2001 - Erlass der Wallonischen Regierung zur Abänderung im Wallonischen Gesetzbuch über die Raumordnung, den Städtebau und das Erbe der allgemeinen Bauordnung bezüglich der Zugänglichkeit von öffentlichen oder zur kollektiven Benutzung bestimmten Flächen, Gebäuden und Gebäudeteilen für Personen mit eingeschränkter Beweglichkeit, und deren Benutzung durch diese Personen

25 JANUARI 2001. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging, in het Waalse Wetboek van Ruimtelijke Ordening, Stedenbouw en Patrimonium, van het algemeen reglement op de bouwwerken wat betreft de ruimten en gebouwen of gedeelten van gebouwen die bestemd zijn voor het publiek of voor gemeenschappelijk gebruik en hun toegankelijkheid voor en gebruik door personen met verminderde beweeglijkheid


(11) Damit das Ziel dieser Richtlinie erreicht wird, ohne dass kleinere Häfen - gemessen an den erwarteten Ergebnissen - in unverhältnismäßigem Umfang zusätzlich belastet werden, sollte diese Richtlinie für Häfen gelten, deren jährliches Gesamtseeverkehrsaufkommen dem von "Seehäfen von internationaler Bedeutung (Kategorie A) " im Sinne der Entscheidung Nr. 1692/96/EG entspricht; hierdurch sollte jedoch die Möglichkeit der Mitgliedstaaten ...[+++]

(11) Om het doel van deze richtlijn te bereiken zonder kleinere havens extra te belasten, hetgeen niet in verhouding zou staan tot de te verwachten resultaten, dient deze richtlijn te gelden voor havens met een totaal jaarlijks zeevaartverkeersvolume dat overeenkomt met dat van "internationale zeehavens" (categorie A), als omschreven in Beschikking nr. 1692/96/EG , evenwel onverminderd de mogelijkheid dat de lidstaten besluiten de richtlijn ook op andere havens toe te passen.


Der restliche Markt entfällt auf eine Vielzahl kleiner, vor allem nicht integrierter Anbieter, deren wettbewerbliche Effizienz dadurch eingeschränkt wird, daß sie Zugang zu Charterflügen und Reisevermittlungsdiensten haben müssen, die von den vier großen integrierten Reiseveranstaltern weitgehend kontrolliert werden.

De rest van de markt is in handen van een groot aantal kleine, voornamelijk niet-geïntegreerde aanbieders, die bij hun pogingen om effectief te concurreren worden belemmerd door de noodzaak van toegang tot de zitplaatscapaciteit op chartervluchten en diensten van reisagentschappen, welke in hoge mate worden gecontroleerd door de vier grote geïntegreerde touroperators.


w