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Administrative detention centre
Arrest pending trial
But clause
Derogation clause
Detent safety wrench
Detent wrench safety pin
Detention centre
Detention facility
Detention of vessel clause
Detention officer
Detention on remand
Detention pending trial
Exemption clause
Favored-nation clause
Help with the formulation of correctional procedures
Juvenile correctional officer
Juvenile detention
Launcher detent wrench safety pin
More favorable term's clause
Most favoured nation clause
Non obstante clause
Notwithstanding clause
Override clause
Override provision
Overriding clause
Overriding disposition
Parity clause
Piggyback clause
Pre-trial detention
Provisional custody
Provisional detention
Remand in custody
Remand in custody pending trial
Saving clause
Slotted detent wrench
Young offender confinement
Young offender imprisonment
Young offender incarceration
Young offenders detention officer
Youth detention worker

Traduction de «detention clauses » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
detention of vessel clause

clause d'immobilisation du navire


detention of vessel clause

clause d'immobilisation du navire


arrest pending trial | detention on remand | detention pending trial | pre-trial detention | provisional custody | provisional detention | remand in custody | remand in custody pending trial

détention avant jugement | détention préventive | détention provisoire


detention officer | youth detention worker | juvenile correctional officer | young offenders detention officer

éducateur en PJJ | inspectrice des services de protection judiciaire de la jeunesse | inspecteur des services de protection judiciaire de la jeunesse/inspectrice des services de protection judiciaire de la jeunesse | surveillante de la protection judiciaire de la jeunesse


administrative detention centre | detention centre | detention facility

centre de rétention | centre de rétention administrative


exemption clause [ derogation clause | override clause | override provision | notwithstanding clause | non obstante clause | overriding clause | saving clause | but clause | overriding disposition ]

disposition de dérogation [ disposition autorisant la dérogation | disposition d'exemption | disposition dérogatoire | clause dérogatoire | clause de dérogation | clause nonobstant | clause non obstante | clause nonobstante ]


launcher detent wrench safety pin | detent safety wrench | detent wrench safety pin | slotted detent wrench

goupille de sécurité du lance-engins


parity clause [ favored-nation clause | most favoured nation clause | piggyback clause | more favorable term's clause ]

clause de parité [ clause-taxi ]


aid the formulation of prison and detention centre procedures | help with the formulation of correctional procedures | contribute to the formulation of correctional procedures | help with the formulation of prison and detention centre procedures

contribuer à la formulation de procédures correctionnelles


young offender confinement | young offender incarceration | juvenile detention | young offender imprisonment

détention de mineurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
9. Calls for an urgent review of the Dublin Regulation by establishing a permanent EU-wide legally binding system of distribution of asylum seekers between the Member States, based on fair, compulsory allocation, while taking into account the needs and preferences of asylum seekers themselves; suggests that a system under which asylum seekers could apply for asylum in a Member State where they already have family ties, community links or better employment prospects would significantly improve their integration prospects; considers also that such a system would significantly reduce irregular secondary movements within the EU and the need for coercive measures such as the detention ...[+++]

9. demande une révision urgente du règlement de Dublin par la mise en place, à l'échelle de l'Union, d'un système juridiquement contraignant permanent de répartition des demandeurs d'asile entre les États membres, fondé sur une répartition obligatoire équitable, tenant compte par ailleurs des besoins et des préférences des demandeurs d'asile eux-mêmes; suggère qu'un système qui permettrait aux demandeurs d'asile de demander l'asile dans un État membre où ils ont déjà des liens familiaux, des liens communautaires ou de meilleures perspectives d'emploi améliorerait considérablement leurs perspectives d'intégration; estime en outre qu'un tel système réduirait considérablement les mouvements secondaires irréguliers au sein de l'Union européen ...[+++]


To answer the member's question directly, it is my understanding that less than one half of 1% of refugees will be impacted by any of the detention clauses that are presented in the bill.

Pour répondre directement à la question de la députée, je crois comprendre que moins de la moitié de 1 p. 100 des réfugiés seront touchés par les dispositions relatives à la détention que contient le projet de loi.


Let me address the clauses dealing with designated foreign nationals and mandatory detention—clause 10 as I said, and clauses 23 to 25.

Si vous le permettez, je vais me pencher sur les articles concernant les étrangers désignés et la détention obligatoire, à savoir l'article 10, comme je l'ai dit, de même que les articles 23 à 25.


96. Expresses deep concern about the fate of third-country nationals (TCNs) and stateless persons readmitted under EU readmission agreements (EURAs), including cases of indefinite detention, legal limbo or refoulement to their country of origin, and requests the exclusion of TCN clauses from these agreements; underlines the importance of implementing the recommendations made in the Commission’s evaluation of readmission agreements;

96. exprime sa profonde inquiétude quant au sort des ressortissants de pays tiers et des apatrides réadmis dans le cadre des accords de réadmission de l'Union, qui sont pour certains détenus indéfiniment, se retrouvent dans un vide juridique ou sont refoulés vers leur pays d'origine, et demande la suppression des clauses relatives aux ressortissants de pays tiers dans ces accords; souligne l'importance de la mise en œuvre des recommandations formulées dans l'évaluation de la Commission sur les accords de réadmission;


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95. Expresses deep concern about the fate of third-country nationals (TCNs) and stateless persons readmitted under EU readmission agreements (EURAs), including cases of indefinite detention, legal limbo or refoulement to their country of origin, and requests the exclusion of TCN clauses from these agreements; underlines the importance of implementing the recommendations made in the Commission’s evaluation of readmission agreements;

95. exprime sa profonde inquiétude quant au sort des ressortissants de pays tiers et des apatrides réadmis dans le cadre des accords de réadmission de l'Union, qui sont pour certains détenus indéfiniment, se retrouvent dans un vide juridique ou sont refoulés vers leur pays d'origine, et demande la suppression des clauses relatives aux ressortissants de pays tiers dans ces accords; souligne l'importance de la mise en œuvre des recommandations formulées dans l'évaluation de la Commission sur les accords de réadmission;


10. Expresses deep concern about the fate of third-country nationals (TCNs) and stateless persons readmitted under EU readmission agreements (EURAs), including cases of indefinite detention, legal limbo or refoulement to their country of origin, and requests the exclusion of TCN clauses from these agreements; underlines the importance of implementing the recommendations made in the Commission’s evaluation of readmission agreements; calls on the Commission to allow NGOs, international organisations and European Parliament representat ...[+++]

10. exprime sa profonde inquiétude quant au sort des ressortissants de pays tiers (RPT) et des apatrides réadmis dans le cadre des accords de réadmission de l'Union, qui sont pour certains détenus indéfiniment, se retrouvent dans un vide juridique ou sont refoulés vers leur pays d'origine, et demande la suppression des clauses relatives aux ressortissants de pays tiers de ces accords; souligne l'importance de la mise en œuvre des recommandations formulées dans l'évaluation de la Commission sur les accords de réadmission; invite la Commission à autoriser les ONG, les organisations internationales et les représentants du Parlement europé ...[+++]


In the case of the EU-Egypt association agreement, this entered into force in June 2004, and the human rights clause is yet to be invoked despite serious issues in 2005 such as routine torture, ongoing emergency rule with arbitrary detention and trials before military and state security courts, and approximately fifteen thousand people in prolonged detention without charge.

Dans le cas de l’accord d’association UE-Égypte, cette clause est entrée en vigueur en juin 2004 et n’a pas encore été invoquée malgré des cas graves en 2005 tels que la torture de routine, la prolongation de l’état d’urgence avec des détentions arbitraires et des procès devant des cours militaires et de sécurité d’État et la détention prolongée d’environ quinze mille personnes sans inculpation.


When combined with the arrest and detention clauses of Bill C-36, the combination of these two bills really does give sweeping new power to the police to deal with protests.

Jumelées aux dispositions du projet de loi C-35, les dispositions du projet de loi C-36 sur l'arrestation et la détention confèrent d'énormes nouveaux pouvoirs aux forces policières au chapitre du traitement des manifestations.


In the case of detention, clause 38 would, in a new section 142(2), limit the reduction in rank to the period of detention (52) This would not be applicable to officers since they are not subject to detention (current section 142(b); proposed section 142(1)(b)).

En cas de détention, l'article 38 (nouveau paragraphe 142(2)) limiterait la durée de la rétrogradation à celle de la détention . Cette disposition ne s'appliquerait pas aux officiers puisqu'ils ne peuvent pas être condamnés à la détention (paragraphe 142(2) actuel et alinéa 142(1)b) proposé).


Another reason for not summarily trying an accused is that the officer feels that his or her powers of punishment would be inadequate with regard to the gravity of the offence charged (a commanding officer is limited to a maximum punishment of 90 days detention [clause 42 would lower this to 30 days] and a superior commander is limited to a maximum of a severe reprimand and a fine of 60% of the accused’s monthly basic pay).

Une autre raison serait que l'officier juge que ses pouvoirs de sanction seraient insuffisants, compte tenu de la gravité de l'infraction reprochée (le commandant est limité à une peine maximale de 90 jours de détention [qui serait abaissée à 30 jours en vertu de l'article 42], tandis que le commandant supérieur ne peut pas imposer une peine supérieure à une réprimande sévère assortie d'une amende correspondant à 60 p. 100 de la solde mensuelle de base de l'accusé).


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