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All estate clause all estate clause
Both to blame clause both to blame clause
Both-to-blame clause both-to-blame clause
Break clause
But clause
Claus process
Derogation clause
Disaster clause
Duty of mutual assistance
Estate clause estate clause
Exemption clause
Favored-nation clause
Hedge clause
Jeopardy clause
More favorable term's clause
Most favoured nation clause
Mutual assistance
Mutual defence clause
Mutual solidarity clause
Non obstante clause
Notwithstanding clause
Open-end clause
Opening clause
Opt-out clause
Opting-out clause
Override clause
Override provision
Overriding clause
Overriding disposition
Parity clause
Piggyback clause
Processes to recover sulfur
Protective clause
Protective measure
Re-opener clause
Reopener
Reopening clause
Revision clause
Safeguard clause
Safeguard clauses
Saving clause
Sulfur recovery processes
Sulphur recovery processes

Vertaling van "any clause-by-clause " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
break clause | disaster clause | hedge clause | jeopardy clause

clause de couverture | clause de sauvegarde


all estate clause all estate clause | estate clause estate clause

clause de transport intégral


both to blame clause both to blame clause | both-to-blame clause both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée


protective clause [ protective measure | safeguard clause | Safeguard clauses(ECLAS) ]

clause de sauvegarde [ mesure de sauvegarde ]


opt-out clause [ opting-out clause ]

clause d'exemption [ clause d'opting out | clause de désistement ]


mutual assistance [ duty of mutual assistance | mutual defence clause | mutual solidarity clause ]

assistance mutuelle [ clause de défense mutuelle | clause de solidarité mutuelle | devoir d'assistance mutuelle ]


claus process | processes to recover sulfur | sulfur recovery processes | sulphur recovery processes

procédés de récupération du soufre


exemption clause [ derogation clause | override clause | override provision | notwithstanding clause | non obstante clause | overriding clause | saving clause | but clause | overriding disposition ]

disposition de dérogation [ disposition autorisant la dérogation | disposition d'exemption | disposition dérogatoire | clause dérogatoire | clause de dérogation | clause nonobstant | clause non obstante | clause nonobstante ]


parity clause [ favored-nation clause | most favoured nation clause | piggyback clause | more favorable term's clause ]

clause de parité [ clause-taxi ]


reopening clause [ reopener | revision clause | open-end clause | re-opener clause | opening clause ]

clause de réouverture [ clause de révision ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Any opponents of a bill, whether or not represented by counsel, may also address the committee and may call witnesses in support of their position when the committee begins consideration of the particular clause or clauses being opposed.

Tout opposant à un projet de loi privé, qu’il soit représenté par un avocat ou non, peut également s’adresser au comité et convoquer des témoins pour appuyer ses arguments lorsque le comité entreprend l’étude de la ou des dispositions auxquelles il s’oppose .


I hope that whatever of those documents can be made available — without in any way retarding our work, and with the written assurances that Mr. Glover undertook — will be in the hands of the clerk of this committee prior to us moving to any clause-by-clause consideration.

Si certains de ces documents peuvent être remis à notre comité — sans que cela ne retarde nos travaux, et compte tenu des assurances que nous a données M. Glover —, j'espère qu'ils seront remis à la greffière du comité avant que nous passions à l'étude article par article du projet de loi.


That this committee proceed and request that the Parliamentary Budget Officer appear before the committee in respect of the proposed changes to OAS in Bill C-38 as soon as possible before the committee does any clause-by-clause consideration of Bill C-38.

Que le comité invite le directeur parlementaire du budget à venir témoigner dès que possible afin de discuter des modifications proposées à la Sécurité de la vieillesse dans le projet de loi C-38 avant que le comité ne procède à l'étude article par article dudit projet de loi.


I think we have demonstrated on repeated occasions our willingness to listen to some constructive critique, but as I said earlier, the credibility of some of that critique was somewhat weakened, Mr. Chair, when the opposition critic stood up in the House on February 27, before hearing any of these witnesses that she eloquently presents in her argument about the short title of the bill, before it was considered and debated on by so many witnesses and certainly through the clause-by-clause process, before even having had the opportunity ...[+++]

Je pense que nous avons démontré à maintes reprises notre volonté d'écouter les critiques constructives, mais comme je l'ai dit tout à l'heure, la crédibilité de certaines critiques en a pris un coup, monsieur le président, lorsque la porte-parole de l'opposition a déclaré à la Chambre, le 27 février dernier, qu'ils s'opposaient au projet de loi, et ce, avant même d'avoir entendu les témoins dont elle a parlé avec éloquence dans ses arguments au sujet du titre abrégé du projet de loi, avant même qu'il soit examiné et débattu par les nombreux témoins, et avant même d'avoir entendu quoi que ce soit à son sujet, notamment dans le cadre de l ...[+++]


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48. Calls on the Member States to prohibit or suspend data flows to third countries based on the standard contractual clauses, contractual clauses or BCRs authorised by the national competent authorities where it is likely that the law to which data recipients are subject imposes requirements on them which go beyond the restrictions that are strictly necessary, adequate and proportionate in a democratic society and are likely to have an adverse effect on the guarantees provided by the applicable data protection law and the standard contractual clauses, or because continuing transfer would create a risk of grave harm to the data subjects;

48. invite les États membres à interdire ou à suspendre les flux de données vers des pays tiers, fondés sur des clauses contractuelles types, des clauses contractuelles ou des règles d'entreprise contraignantes autorisées par les autorités nationales compétentes lorsqu'il est probable que la loi à laquelle les destinataires de données sont soumis leur impose des obligations qui vont au-delà des restrictions strictement nécessaires, adéquates et proportionnées dans une société démocratique et qui risquent d'avoir un effet contraire sur les garanties fournies par la législation applicable en matière de protection des données et les clauses contractuelles types, ou parce que la poursuite du transfert entraînerait un risque de dommages graves p ...[+++]


47. Calls on the Member States to prohibit or suspend data flows to third countries based on the standard contractual clauses, contractual clauses or BCRs authorised by the national competent authorities where it is likely that the law to which data recipients are subject imposes requirements on them which go beyond the restrictions that are strictly necessary, adequate and proportionate in a democratic society and are likely to have an adverse effect on the guarantees provided by the applicable data protection law and the standard contractual clauses, or because continuing transfer would create a risk of grave harm to the data subjects;

47. invite les États membres à interdire ou à suspendre les flux de données vers des pays tiers, fondés sur des clauses contractuelles types, des clauses contractuelles ou des règles d'entreprise contraignantes autorisées par les autorités nationales compétentes lorsqu'il est probable que la loi à laquelle les destinataires de données sont soumis leur impose des obligations qui vont au-delà des restrictions strictement nécessaires, adéquates et proportionnées dans une société démocratique et qui risquent d'avoir un effet contraire sur les garanties fournies par la législation applicable en matière de protection des données et les clauses contractuelles types, ou parce que la poursuite du transfert entraînerait un risque de dommages graves p ...[+++]


What you are doing, then, is going through schedule 1, annex A, annex B. We don't have any clause-by-clause diagram to follow, which has been the practice certainly for any bills that I've seen since I arrived here three and a half years ago.

Nous allons adopter les annexes, l'annexe 1 et l'annexe 2, puis le projet de loi lui-même et le titre.


This internal rule undermines the special safeguard clause in the agricultural sector by making it subject to the same requirements as other safeguard clauses in other WTO or GATT agreements (anti-dumping clause, general clause, etc.).

Cette règle interne dénature la clause de sauvegarde spéciale dans le domaine agricole en la soumettant au même niveau d'exigence que les autres clauses de sauvegarde des autres accords de l'OMC ou du GATT (antidumpring, clause générale.).


126. Recalls its above-mentioned resolution of 14 February 2006 regarding future EU policy on the application of human rights clauses in all EU agreements; notes as a first reaction that the Commission outlined several measures to improve the application of the clause, such as gradually extending human rights committees to more third countries; points out that the Council has not yet given a specific reply to the above-mentioned resolution, preferring continued implementation of the clause in the more general foreign policy context; welcomes the fact that heads of Commission delegations in third countries are required, as part of their mandate, to emphasise human rights more specifically; is concerned, however, by the recent Commission ...[+++]

126. rappelle sa résolution susmentionnée du 14 février 2006, relative à la future politique de l'UE concernant l'application des clauses relatives aux droits de l'homme dans tous les accords de l'UE; note, en tant que première réaction, que la Commission a exposé plusieurs mesures pour améliorer l'application de la clause, telles que l'extension progressive des commissions des droits de l'homme à un plus grand nombre de pays tiers; souligne que le Conseil n'a pas apporté, jusqu'à présent, de réponse spécifique à la résolution précitée, préférant maintenir l'application de cette clause dans le cadre plus général de la politique extérieure; se félicite du fait que les chefs des délégations de la Commission dans des pays tiers sont tenus, ...[+++]


126. Recalls its above-mentioned resolution of 14 February 2006 regarding future EU policy on the application of human rights clauses in all EU agreements; notes as a first reaction that the Commission outlined several measures to improve the application of the clause, such as gradually extending human rights committees to more third countries; points out that the Council has not yet given a specific reply to the above-mentioned resolution, preferring continued implementation of the clause in the more general foreign policy context; welcomes the fact that heads of Commission delegations in third countries are required, as part of their mandate, to emphasise human rights more specifically; is concerned, however, by the recent Commission ...[+++]

126. rappelle sa résolution susmentionnée du 14 février 2006, relative à la future politique de l'UE concernant l'application des clauses relatives aux droits de l'homme dans tous les accords de l'UE; note, en tant que première réaction, que la Commission a exposé plusieurs mesures pour améliorer l'application de la clause, telles que l'extension progressive des commissions des droits de l'homme à un plus grand nombre de pays tiers; souligne que le Conseil n'a pas apporté, jusqu'à présent, de réponse spécifique à la résolution précitée, préférant maintenir l'application de cette clause dans le cadre plus général de la politique extérieure; se félicite du fait que les chefs des délégations de la Commission dans des pays tiers sont tenus, ...[+++]


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