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Vertaling van "market segment which has grown " (Nederlands → Frans) :

The Novartis Consumer Health medicine Prevacid24HR, an over-the-counter treatment for heartburn, continued to establish itself with a market share of 20% in the fast-growing proton pump inhibitors (PPI) market segment which has grown 35% year-to-date.

Prevacid24HR, médicament de Novartis Consumer Health vendu sans ordonnance pour traiter les brûlures d’estomac, s’impose sur le marché. En effet, sa part du segment de marché des inhibiteurs de la pompe à protons (IPP), qui a crû de 35% depuis le début de l’année, atteint désormais 20%.


The use of Femara, an oral therapy for postmenopausal women with hormone sensitive breast cancer, has driven approximately 70% of overall aromatase inhibitor market segment growth around the world, particularly in the initial adjuvant (post-surgery) setting (Source: IMS Health Q4 2009).

L’utilisation de Femara, traitement par voie orale pour les femmes postménopausées atteintes d’un cancer du sein hormonodépendant, a représenté quelque 70% de la croissance mondiale du segment de marché de l’inhibiteur de l’aromatase, notamment en tant que traitement adjuvant (post-chirurgical) de première intention.


An expanding portfolio of high blood pressure medicines (USD 1.7 billion, +5% cc) has enabled Novartis to increase its leadership of the global branded hypertension market segment, achieving a 15.3% share in January 2010 compared to 14.4% in January 2009 (Source: IMS Health).

L’extension du portefeuille de médicaments contre l’hypertension (USD 1,7 milliard, +5% tcc) a permis à Novartis d’accroître son leadership sur le segment mondial des produits de marque permettant de lutter contre une pression sanguine élevée. Il a en effet accru sa part de marché de 14,4% en janvier 2009 à 15,3% en janvier 2010 (source: IMS Health).


An expanding portfolio of high blood pressure medicines (USD 1.9 billion, +6% cc) has enabled Novartis to continue to drive sales while increasing its leadership of the global branded hypertension market segment, achieving a 15.9% share by April 2010 compared to 14.4% during the same period last year (Source: IMS Health).

L’extension d’un portefeuille de médicaments contre l’hypertension (USD 1,9 milliard, +6% tcc) a permis à Novartis d’accroître son leadership sur le marché mondial des produits de marque contre une pression sanguine élevée. Il a en effet accru sa part de marché de 14,4% en avril 2009 à 15,9% en avril 2010 (source: IMS Health).


Prevacid24HR achieved a 25% year-to-date share of the US PPI category, which has grown 39% this year.

Prevacid24HR a obtenu à ce jour une part de 25% de la catégorie IPP aux Etats-Unis, laquelle a progressé de 39% cette année.


This category has grown 35% year-to-date and Prevacid24HR maintained a market share of 20% of the US OTC PPI market in the third quarter.

Cette catégorie a progressé de 35% depuis le début de l’année et Prevacid24HR a conservé sa part de 20% de ce marché.


Extavia (USD 20 million) has grown from geographic expansion in key markets, particularly Russia, Italy, Spain and the US, and expansion in Germany.

Extavia (USD 20 millions) doit sa croissance à son expansion géographique dans des marchésclés, particulièrement la Russie, l’Italie, l’Espagne et les Etats-Unis ainsi qu’à son démarrage en Allemagne.


The best known energy drink is undoubtedly “Red Bull”, which has been dealt with in numerous discussions in scientific and public health circles since being marketed in Austria in 1987. There is no denying, however, that this sort of drink is a clear commercial success nowadays.

La plus connue des boissons énergisantes est sans conteste le « Red Bull » qui, depuis sa mise au point et sa commercialisation en Autriche en 1987, a fait l’objet de beaucoup de discussions dans les milieux scientifiques et de santé publique.


Each new homeopathic medicine which has not already been notified needs to be authorised/registered before it can be marketed.

Each new homeopathic medicine which has not already been notified needs to be authorised/registered before it can be marketed.




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Date index: 2025-02-17
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