Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "leçons à tirer " (Frans → Nederlands) :
«Cultivée à New York, ce fruit ne réussit habituellement pas à se développer correctement en taille et en qualité et est, dans l'ensemble, insatisfaisant.» (rires) Je crois qu'il y a une leçon à tirer de tout ça, et cette leçon, c'est: «Pourquoi la sauver?»
Wanneer de vrucht in New York geteeld wordt, ontwikkelt ze zich qua grootte en kwaliteit niet naar behoren en stelt ze, alles in acht genomen, teleur. (Gelach) Ik denk dat hier een les uit te trekken valt: waarom de appel dan redden?
L'autre leçon à tirer est que la sagesse collective n'a pas de valeur.
Een tweede les is dat de gangbare ideeën niet kloppen.
Et il y a deux messages importants, ou deux leçons, à tirer de cette réalité.
Er zijn twee belangrijke boodschappen, of eerder twee lessen, die daar uit moeten geleerd worden.
Quelles sont les leçons à tirer ? Il y a deux écarts : Il y a un écart cognitif et un écart dans nos aspirations. Nous réfléchissons beaucoup à cet écart cognitif. Comment instruire les gens ? Comment amener les gens à envisager différemment les inégalités et leurs conséquences en termes de santé, d'éducation, de jalousie, de taux de criminalité, etc. Ensuite vient l'écart des aspirations. Comment amener les gens à penser autrement à ce que nous souhaitons vraiment ?
Welke lering kunnen we hier uit trekken? Er bestaan twee kloven: een kenniskloof en een wenselijkheidskloof. De kenniskloof is iets waar we over nadenken. Hoe scholen we mensen? Hoe zorgen we dat mensen anders denken over ongelijkheid en de gevolgen van ongelijkheid inzake gezondheid, onderwijs, jaloezie, misdaadcijfers enzovoorts? Dan is er de wenselijkheidskloof. Hoe doen we mensen anders denken over wat we werkelijk willen?
Il y a, je ne sais pas, quelques leçons à tirer de tout cela, personnelles et politiques – et dans un sens, c'est la même chose.
Er zijn, weet ik het, een aantal lessen te trekken uit dit alles, persoonlijk en politiek -- en in zekere zin zijn ze hetzelfde.
La leçon à tirer du Kurdistan et de la Palestine, c'est que l'indépendance seule, sans infrastructure, est futile.
De les die we uit Koerdistan en Palestina kunnen leren, is dat onafhankelijkheid alleen, zonder infrastructuur, zinloos is.
Je pense que c'est la leçon à tirer de Salton Sea.
Ik denk dat dat de les is van de Salton Sea.
Le monde open source a appris à traiter le flot d'idées nouvelles, parfois divergentes, qui utilisent des services comme GitHub — alors pourquoi les gouvernements ne le font-ils pas ? Dans cette conférence exaltante, Clay Shirky montre comment les démocraties peuvent tirer une leçon d'internet, pour ne pas se contenter de transparence mais aussi pour tirer profit de la connaissance de tous leurs citoyens.
De opensource-wereld heeft leren omgaan met een toevloed van nieuwe, vaak uiteenlopende ideeën, via hostingdiensten zoals GitHub — waarom kunnen overheden dat dan niet? In deze stimulerende talk toont Clay Shirky hoe democratieën lessen kunnen leren van het internet, om niet alleen transparant te zijn, maar ook te putten uit de kennis van al hun burgers.
Maintenant, je pense qu'il y a des leçons que nous devons en tirer, des leçons sur l'ouverture.
Ik denk dat er lessen zijn die we hieruit kunnen trekken, lessen over openheid.
La leçon à en tirer, c'est que c'est souvent difficile et parfois un peu dangereux de faire des parallèles entre les humains et les animaux.
En de les hier is dat het vaak moeilijk is, en soms zelfs een beetje gevaarlijk, om paralellen te trekken tussen mens en dier.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
leçons à tirer ->
Date index: 2025-04-16