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Traduction de «aérien concurrent soit » (Français → Anglais) :

Je suis certaine que vous les connaissez toutes, non seulement celles qui concernent les créneaux, mais aussi celles qui ont trait à la restitution des installations aéroportuaires aux autorités compétentes aux fins de l'allocation, à la modification du mode de paiement des services aéroportuaires par les compagnies aériennes, aux mesures prises pour faire en sorte que tout nouveau transporteur aérien concurrent soit en mesure d'acheter les points de grand voyageur du transporteur dominant, à la modification de la méthode de calcul des commissions des agents, à la cession des avions excédentaires aux éventuels nouveaux arrivants, au dess ...[+++]

I am sure you know all of them, not only the surrendering of the slots, but returning airport facilities to the proper authorities for allocation; changing the way the airlines pay for airport services; ensuring that any new airline competitors are able to purchase the dominant carrier's frequent flying points; changing the method of calculating agents' commissions; offering to transfer surplus planes to any new entrants; the possible divestiture of regional carriers; ensuring that new or expanding airlines are able to interline and code-share with the dominant airline; and, of course ...[+++]


7. déplore que le règlement (CE) n° 868/2004 concernant la protection contre les subventions et les pratiques tarifaires déloyales dans le secteur du transport aérien se soit avéré inadéquat et inefficace du point de vue de sa portée; demande à la Commission de publier une analyse des causes de sa non-application d'ici novembre 2015 au plus tard; invite la Commission à réviser le règlement (CE) n° 868/2004 afin d'assurer des conditions de concurrence équitables dans les relations extérieures ...[+++]

7. Deplores the fact that Regulation (EC) No 868/2004 on protection against unfair pricing practices in the air transport sector has proved to be inadequate and ineffective in terms of scope; asks the Commission to issue an analysis of the causes of its non-implementation by November 2015 at the latest; calls on the Commission to revise Regulation (EC) No 868/2004 in order to safeguard fair competition in EU external aviation relations and reinforce the competitive position of the EU aviation industry, prevent unfair competition more effectively, ensure reciprocity and eliminate unfair practices, including subsidies and state aid awarded to airlines from certain third countries that distort the market; stresses that the aim should be to ...[+++]


7. déplore que le règlement (CE) n° 868/2004 concernant la protection contre les subventions et les pratiques tarifaires déloyales dans le secteur du transport aérien se soit avéré inadéquat et inefficace du point de vue de sa portée; demande à la Commission de publier une analyse des causes de sa non-application d'ici novembre 2015 au plus tard; invite la Commission à réviser le règlement (CE) n° 868/2004 afin d'assurer des conditions de concurrence équitables dans les relations extérieures ...[+++]

7. Deplores the fact that Regulation (EC) No 868/2004 on protection against unfair pricing practices in the air transport sector has proved to be inadequate and ineffective in terms of scope; asks the Commission to issue an analysis of the causes of its non-implementation by November 2015 at the latest; calls on the Commission to revise Regulation (EC) No 868/2004 in order to safeguard fair competition in EU external aviation relations and reinforce the competitive position of the EU aviation industry, prevent unfair competition more effectively, ensure reciprocity and eliminate unfair practices, including subsidies and state aid awarded to airlines from certain third countries that distort the market; stresses that the aim should be to ...[+++]


7. déplore que le règlement (CE) n° 868/2004 concernant la protection contre les subventions et les pratiques tarifaires déloyales dans le secteur du transport aérien se soit avéré inadéquat et inefficace du point de vue de sa portée; demande à la Commission de publier une analyse des causes de sa non-application d'ici novembre 2015 au plus tard; invite la Commission à réviser le règlement (CE) n° 868/2004 afin d'assurer des conditions de concurrence équitables dans les relations extérieures ...[+++]

7. Deplores the fact that Regulation (EC) No 868/2004 on protection against unfair pricing practices in the air transport sector has proved to be inadequate and ineffective in terms of scope; asks the Commission to issue an analysis of the causes of its non-implementation by November 2015 at the latest; calls on the Commission to revise Regulation (EC) No 868/2004 in order to safeguard fair competition in EU external aviation relations and reinforce the competitive position of the EU aviation industry, prevent unfair competition more effectively, ensure reciprocity and eliminate unfair practices, including subsidies and state aid awarded to airlines from certain third countries that distort the market; stresses that the aim should be to ...[+++]


6. déplore que le règlement (CE) n° 868/2004 concernant la protection contre les subventions et les pratiques tarifaires déloyales dans le secteur du transport aérien se soit avéré inadéquat et inefficace du point de vue de sa portée; demande à la Commission de publier une analyse des causes de sa non-application d'ici novembre 2015 au plus tard; invite la Commission à réviser le règlement (CE) n°868/2004 afin d'assurer des conditions de concurrence équitables dans les relations extérieures ...[+++]

6. Deplores the fact that Regulation (EC) No 868/2004 on protection against unfair pricing practices in the air transport sector has proven inadequate and ineffective in terms of scope; asks the Commission to issue an analysis of the causes of its non-implementation by November 2015 at the latest; calls on the Commission to revise Regulation (EC) No 868/2004 in order to safeguard fair competition in EU external aviation relations and reinforce the competitive position of the EU aviation industry, prevent unfair competition more effectively, ensure reciprocity and eliminate unfair practices, including subsidies and state aid awarded to ...[+++]


Nous serions ravis que la concurrence soit plus musclée dans le secteur du transport aérien et dans tous les secteurs du Canada, car, à notre avis, la concurrence est très saine dans le secteur du transport aérien tout particulièrement, surtout lorsqu'une compagnie aérienne domine toutes les autres.

We would be delighted to see greater competition in our airline sector and all of our sectors, because we believe that competition is very healthy, particularly in the airline sector, where one airline is so dominant.


Ceci inclut l'abandon de certaines heures d'arrivée et de départ, ce qu'on appelle des créneaux horaires; remettre des installations d'un aéroport à l'autorité appropriée aux fins de réallocation; changer la façon de payer des transporteurs aériens pour les services à l'aéroport; s'assurer que tout nouveau transporteur concurrent soit capable d'acheter des points du programme des grands voyageurs au transporteur dominant; changer la méthode de calcul de la prime de l'agent de voyage; offrir de transférer des ...[+++]

These include the following: surrendering arrival and departure times, known as slots; returning airport facilities to the appropriate authority for reallocation; changing the way airlines pay for airport services; ensuring that any new airline competitors are able to purchase the dominant carrier's frequent flyer points; changing the method of calculating travel agents' commissions; offering to transfer surplus planes to any new entrants; the possible divestiture of regional carriers; and ensuring that new and expanding airlines be able to interline and code-share with the dominant carrier.


Je crois que cette manière de procéder est absolument nécessaire si nous voulons véritablement empêcher la concurrence déloyale et éviter que notre secteur aérien ne soit lésé par ces aides d'État ou avantages non commerciaux.

I believe that this is absolutely essential if we are to genuinely guarantee that we are going to prevent unfair competition and our air sector being affected by State aid or non-commercial advantages.


L'honorable Marjory LeBreton: Honorables sénateurs, le gouvernement a déposé le 17 février dernier à l'autre endroit le projet de loi C-26, une mesure visant, selon le ministre des Transports, M. Collenette, à créer et à soutenir une industrie canadienne du transport aérien qui soit revitalisée, même si le ministre n'a pas tenu compte des demandes du Bureau de la concurrence, qui réclame une concurrence accrue, laquelle constitue, de l'avis de ce bureau, la meilleure façon de protéger les cons ...[+++]

Air Canada—Effect of Bill Setting Out Obligations Hon. Marjory LeBreton: Honourable senators, the government introduced Bill C-26 in the other place on February 17, legislation which was heralded by Transport Minister Collenette as destined to create and sustain a revitalized Canadian airline industry, although he ignored the calls of the Competition Bureau for increased competition as the best way to protect Canadian consumers against excessive fares.


Cela inclut abandonner certaines heures d'arrivée et de départ, ce qu'on appelle des créneaux horaires, remettre des installations d'un aéroport à l'autorité appropriée aux fins de réallocation, changer la façon de payer des transporteurs aériens pour les services à l'aéroport, s'assurer que tout nouveau transporteur concurrent soit capable d'acheter des points du Programme des grands voyageurs au transporteur dominant, changer la méthode de calcul de la prime d'un agent de voyage, offrir de transférer des avions ...[+++]

These include surrendering arrival and departure times, commonly known at slots; returning airport facilities to the appropriate authority for reallocation; changing the way airlines pay for airport services; ensuring that any new airline competitors are able to purchase the dominant carrier's frequent flyer points; changing the method of calculating travel agents' commissions; offering to transfer surplus planes to any new entrants; the possible divestiture of regional carriers; and ensuring that new or expanding airlines be able to interline and code-share with the dominant carrier.




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aérien concurrent soit ->

Date index: 2024-01-23
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