Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Employment
Employment agency
Employment exchange
Employment law
Employment legislation
Employment office
Employment service
Industrial liaison officer
Industrial relations officer
Inem
Job centre
Labor exchange
Labour
Labour Employment Office
Labour exchange
Labour legislation
Labour market policy officer
Labour policy consultant
Labour relations officer
Legislation on labour
Manpower service
National Employment Institution
National Employment Office
National Institute of Employment
OAED
Organisation for Employment of the Workforce
Placement office
Placement service
Policy officer at labour group
Temporary employment agency
Temporary employment office
Union representative
Work

Vertaling van "labour employment office " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Labour Employment Office | Organisation for Employment of the Workforce | OAED [Abbr.]

instituut voor arbeidsbemiddeling | Orgaan voor de Arbeidsvoorziening


employment service [ employment agency | employment office | job centre | labour exchange | manpower service | placement office | placement service ]

dienst voor arbeidsbemiddeling [ bureau voor arbeidsbemiddeling | dienst bemiddeling arbeidskrachten | plaatsingsbureau | plaatsingsdienst ]


employment exchange | employment office | labor exchange | labour exchange | placement office

tewerkstellingsbureau


industrial liaison officer | union representative | industrial relations officer | labour relations officer

medewerker arbeidsverhoudingen




employment legislation | legislation on labour | employment law | labour legislation

arbeidsregels | arbeidswetgeving


temporary employment agency [ temporary employment office ]

uitzendbureau


National Employment Institution | National Employment Office | National Institute of Employment | Inem [Abbr.]

Nationaal Instituut voor de Werkgelegenheid | Inem [Abbr.]


labour policy consultant | policy officer, labour market | labour market policy officer | policy officer at labour group

beleidsambtenaar arbeidsmarkt | beleidsmedewerker arbeidsmarkt
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. When appointing EURES Partners the National Coordination Office shall endeavour to achieve best possible geographical outreach and labour market coverage, and an optimal service offered to jobseekers, workers and employers by ensuring an adequate participation of relevant employment services and labour market actors.

4. Bij het benoemen van de Eures-partners streeft het nationaal coördinatiebureau naar optimale geografische spreiding en dekking van de arbeidsmarkt, evenals een optimale dienstverlening aan werkzoekenden, werknemers en werkgevers, door te zorgen voor een adequate deelname van de desbetreffende arbeidsbemiddelingsdiensten en deelnemers op de arbeidsmarkt.


The sharing of draft national work programmes under the programming cycle among Member States should enable the NCOs, together with the European Coordination Office, to direct the resources of the EURES network towards appropriate actions and projects, and thereby to steer the development of the EURES network as a more result-oriented tool responsive to the needs of workers and employers according to the dynamics of labour markets.

Doordat de lidstaten in het kader van de programmeringscyclus de ontwerpen van hun nationale werkprogramma's uitwisselen, moeten de nationale coördinatiebureaus samen met het Europees coördinatiebureau de middelen van het EURES-netwerk voor adequate maatregelen en projecten kunnen bestemmen, en er zodoende voor zorgen dat het EURES-netwerk zich ontwikkelt tot een meer resultaatgericht instrument dat inspeelt op de behoeften van werknemers en werkgevers volgens de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.


36. Urges the Member States to make public employment offices more effective, inter alia by identifying the needs of the labour market more accurately, since employment is the first step in preventing and combating poverty and social exclusion;

36. roept de lidstaten op de efficiëntie van de openbare tewerkstellingsdiensten te verhogen door onder meer effectievere analyses te maken van de arbeidsmarktbehoeften, daar werkgelegenheid de eerste stap is om armoede en sociale uitsluiting te voorkomen en te bestrijden;


35. Urges the Member States to make public employment offices more effective, inter alia by identifying the needs of the labour market more accurately, since employment is the first step in preventing and combating poverty and social exclusion;

35. roept de lidstaten op de efficiëntie van de openbare tewerkstellingsdiensten te verhogen door onder meer effectievere analyses te maken van de arbeidsmarktbehoeften, daar werkgelegenheid de eerste stap is om armoede en sociale uitsluiting te voorkomen en te bestrijden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Urges the Member States to make public employment offices more effective, inter alia by identifying the needs of the labour market more accurately, since employment is the first step in preventing and combating poverty and social exclusion;

36. roept de lidstaten op de efficiëntie van de openbare tewerkstellingsdiensten te verhogen door onder meer effectievere analyses te maken van de arbeidsmarktbehoeften, daar werkgelegenheid de eerste stap is om armoede en sociale uitsluiting te voorkomen en te bestrijden;


5. ECRIN-ERIC is an equal opportunity employer and shall be committed to affirmative action consistent with the applicable labour laws and regulations and shall in accordance with the Internal Rules of Procedure select the best qualified individuals for the ECRIN-ERIC Management office.

5. ECRIN-ERIC is een werkgever die gelijke kansen biedt en past positieve discriminatie toe in overeenstemming met de van toepassing zijnde arbeidswet- en regelgeving, en kiest in overeenstemming met het reglement van orde de meest geschikte personen voor het bestuursbureau van ECRIN-ERIC.


1. Stresses that there is a strong horizontal segregation or gender-specific division of labour in the service sector: almost half the women in employment are concentrated in 10 of the 130 occupations listed in the International Standard Classification of Occupations drawn up by the International Labour Organisation (ILO): shop salespersons and sales demonstrators, domestic and related helpers, cleaners and launderers, personal care and related workers, office clerks, a ...[+++]

1. wijst erop dat er een sterke horizontale segregatie of verdeling van het werk op basis van geslacht bestaat in de dienstensector: bijna de helft van alle vrouwen met een baan hebben werk in tien van de 130 beroepen in de „International Standard Classification of Occupations” van de IAO: verkopers en vertegenwoordigers in winkels, huishoudelijk personeel en aan huishoudelijke beroepen gerelateerd personeel, schoonmakers, wasserijbedienden, verzorgend personeel en vergelijkbare werknemers, kantoorbedienden, administratieve medewerkers, huishoudelijk en horecapersoneel, secretariaatsmedewerkers en toetsenbordwerkers, leidinggevende funct ...[+++]


These should include police officers, border guards, immigration and asylum officials, public prosecutors, lawyers, members of the judiciary and court officials, housing, labour, health, social and safety inspectors, civil society organisations, social and youth workers, consumer organisations, trade unions, employers organisations, temporary job agencies, recruitment agencies and consular and diplomatic staff as well as those more ...[+++]

Het beleid moet mede worden bepaald door politieambtenaren, grenswachten, immigratie- en asielambtenaren, openbaar aanklagers, advocaten, leden van de rechterlijke macht en gerechtelijke ambtenaren, huisvestings-, arbeids-, gezondheids- en veiligheidsinspecteurs, sociaal controleurs, maatschappelijke organisaties, sociaal werkers en jeugdwerkers, consumentenorganisaties, vakbonden, werkgeversorganisaties, uitzendbureaus, arbeidsbemiddelingsbureaus en consulair en diplomatiek personeel, alsmede degenen die moeilijker te bereiken zijn, zoals voogden en wettelijk vertegenwoordigers, en diensten voor hulp aan kinderen en slachtoffers.


Born 1955; Graduate of the University of Metz, degree from the Institut d’études politiques, Paris, former student at the École nationale d’administration; rapporteur (1982-85), commissaire du gouvernement (1985-87 and 1992-99), Judge (1999-2000), President of the Sixth Sub-Division of the Judicial Division (2000-06), at the Council of State; Legal Secretary at the Court of Justice (1987-91); Director of the Private Office of the Minister for Labour, Employment and Vocational Training, then Minister for the Civil Service and Modernisation of Administration (1991-92); Hea ...[+++]

geboren in 1955; licenciaat in de rechtswetenschappen, universiteit van Metz, afgestudeerd aan het Institut d’études politiques de Paris, oud-leerling van de École nationale d’administration; rapporteur (1982-1985), regeringscommissaris (1985-1987 en 1992-1999); assessor (1999-2000); president van de zesde onderafdeling van de afdeling contentieux (2000-2006) van de Conseil d'État; referendaris bij het Hof van Justitie (1987-1991); directeur van het kabinet van de minister van Arbeid, Werkgelegenheid en Beroepsopleiding, vervolgens minister van Staat, minister van de Openbare dienst en bestuurshervorming (1991-1992); hoofd van de ...[+++]


The result is that the EES is not being implemented at the levels where employment decisions are taken in enterprises and labour exchange offices, and therefore that its functional efficiency is at best indirect and in any case rather low.

Het gevolg is dat het EWS niet ten uitvoer wordt gelegd op de niveaus waar in bedrijven en bij organen voor arbeidsbemiddeling besluiten worden genomen; de functionele doelmatigheid is daardoor in het beste geval niet rechtstreeks en in ieder geval vrij gering.


w