Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assistant export manager in metals and metal ores
Environmental management
Environmental policy
Forest management
Forestry
Forestry management
High management
ISM Code
ISMC
Import export manager in metals and metal ores
Industrial management
Internal spinal fixation system cable cutter
International Safety Management Code
International trade manager in metals and metal ores
Production management
Production policy
Reorganisation of production
Senior management
Silviculture
Sylviculture
Top management
Top-level management
Upper management

Traduction de «international manager » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
performing financial risk management in international trade | undertake financial risk management in international trade | perform financial risk management in international trade | performing financial risk management in international trading

financieel risicobeheer bij internationale handel uitvoeren


assistant export manager in metals and metal ores | international trade manager in metals and metal ores | import export manager in metals and metal ores | international trade compliance manager in metals and metal ores

importmanager metalen en metaalertsen | supervisor import-export metalen en metaalertsen | coördinator transit metalen en metaalertsen | import-exportmanager metalen en metaalertsen


assistant import manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | international trade manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | import export manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | international trade compliance manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft

hoofd douanezaken machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | importmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | import- en exportmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | import-exportmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen


International Management Code for the safe operation of ships and for pollution prevention | International Safety Management Code | ISM Code

Internationale Veiligheidsmanagementcode | Internationale Veiligheidsmanagementcode voor het veilige gebruik van schepen en voor verontreinigingspreventie | ISM-code


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

productiebeleid [ herstructurering van de productie | industriebeheer | productiebeheer | productierichting | produktiebeleid ]


silviculture [ forest management | forestry management | sylviculture | Forest management(ECLAS) | forest management(GEMET) | forest management(UNBIS) | forestry(UNBIS) ]

bosbouw [ bosbedrijf ]


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


high management | senior management | top management | top-level management | upper management

hoger leidinggevend personeel | hoger management


International Safety Management Code | ISM Code | ISMC [Abbr.]

Internationale Code betreffende veilig beheer | Internationale Code voor Veiligheidsbeheer | internationale veiligheidscode | ISM-code


Internal spinal fixation system cable cutter

kniptang voor inwendig fixatiesysteem voor wervelkolom
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 210 concerning detailed rules on the methods of implementation of the budget, including direct management, the exercise of powers delegated to executive agencies, and specific provisions for indirect management with international organisations, with bodies referred to in Articles 208 and 209, with public law bodies or bodies governed by private law with a public service mission, with bodies governed by the private law of a Member State and entrusted w ...[+++]

De Commissie is bevoegd overeenkomstig artikel 210 gedelegeerde handelingen vast te stellen betreffende nadere bepalingen inzake de wijzen van uitvoering van de begroting, met inbegrip van direct beheer, de bevoegdheidsdelegatie aan uitvoerende agentschappen, en specifieke voorschriften voor indirect beheer met internationale organisaties, met in de artikelen 208 en 209 bedoelde organen, met publiekrechtelijke organen of privaatrechtelijke organen met een openbare dienstverleningstaak, met privaatrechtelijke organen van een lidstaat, waaraan de uitvoering van een publiek-privaat partnerschap is toevertrouwd en met personen aan wie de uit ...[+++]


manager of the ELTIF’ means the authorised EU AIFM approved to manage an ELTIF, or the internally managed ELTIF where the legal form of the ELTIF permits internal management and where no external AIFM has been appointed.

„beheerder van de Eltif”: de goedgekeurde EU-abi-beheerder die over een vergunning beschikt om een Eltif te beheren of een intern beheerde Eltif indien de rechtsvorm van de Eltif intern beheer toestaat en er geen externe abi-beheerder is aangewezen.


Action should include voluntary measures, such as the actions proposed by the International Maritime Organisation's Guidelines for the Control and Management of Ships' Biofouling, and mandatory measures and should build on the experience gained in the Union and in Member States in managing certain pathways, including measures established through the International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments.

De maatregelen moeten zowel verplichte als vrijwillige maatregelen omvatten, bijvoorbeeld de International Maritime Organisation's Guidelines for the Control and Management of Ships' Biofouling, en voortbouwen op de ervaring in de Unie en in de lidstaten met het beheersen van bepaalde trajecten, bijvoorbeeld maatregelen die zijn vastgesteld op grond van het International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments.


(ii) In addition, the Rapporteur introduced a series of amendments throughout the text to reflect her views that (a) disposals have to be performed following internationally accepted safety principles, requirements and methodologies. To this effect, training, dissemination of knowledge and maintenance of the skills are important topics, (b) there is a need to organise a relevant knowledge management at each repository for operations lasting over decades and also to prepare memory keeping; surveillance and maintenance of facilities an ...[+++]

(ii) De rapporteur heeft tevens op diverse plaatsen in de tekst amendementen ingediend die haar mening weerspiegelen dat (a) de opberging moet geschieden volgens internationaal aanvaarde beginselen, eisen en methodologieën inzake de veiligheid; hiertoe zijn training, verspreiding van kennis en instandhouding van vaardigheden van groot belang, (b) het noodzakelijk is voor elke opbergplaats een kennisbeheersysteem te ontwikkelen voor een bedrijfsperiode van tientallen jaren, ook als voorbereiding om te zorgen dat de locatie in de herinnering blijft; bewaking en onderhoud van de faciliteiten en milieucontroles na de afsluiting zijn echt v ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to ensure that the design of remuneration policies is integrated in the risk management of the financial institution, the management body (supervisory function) of each credit institution or investment firm should establish the general principles to be applied, and the policies should be subject to at least annual independent internal review. Credit institutions and investment firms of a significant size should set up internal independent remuneration committees as part of their governance structure.

Om ervoor te zorgen dat de vormgeving van het beloningsbeleid deel uitmaakt van het risicobeheer van de financiële instelling, dient het leidinggevend orgaan (toezichtfunctie) van elke kredietinstelling of beleggingsonderneming de toe te passen algemene beginselen vast te stellen en dient het beloningsbeleid ten minste eenmaal per jaar aan een onafhankelijke interne evaluatie te worden onderworpen. Kredietinstellingen en beleggingsondernemingen met een omvang van betekenis moeten interne onafhankelijke beloningscommissies opzetten als deel van hun bestuursstructuur.


The obligation to inform senior management or other competent internal body of the management company in order for them to take necessary decisions should not limit the duty of the management companies and the UCITS to report on situations where the organisational or administrative arrangements for conflicts of interest were not sufficient to ensure, with reasonable confidence, the prevention of the risk of damage, for instance in their periodic reports. Such reporting should explain and give reasons for the decision taken by the management company, even ...[+++]

De verplichting om de hoogste leiding of een ander bevoegd intern orgaan van de beheermaatschappij in kennis te stellen zodat de nodige beslissingen kunnen worden genomen, dient de plicht van de beheermaatschappijen en de icbe’s onverlet te laten om bijvoorbeeld in hun periodieke rapporten verslag uit te brengen over situaties waarin de organisatorische en administratieve regelingen voor belangenconflicten niet volstonden om met redelijke zekerheid te garanderen dat het risico van schade kon worden vermeden. Bij een dergelijke rapportage moet de door de beheermaatschappij genomen beslissing, zelfs indien het een beslissing betreft om nie ...[+++]


3. Where an international river basin district, or unit of management referred to in Article 3(2)(b), extends beyond the boundaries of the Community, Member States shall endeavour to produce one single international flood risk management plan or a set of flood risk management plans coordinated at the level of the international river basin district; where this is not possible, paragraph 2 shall apply for the parts of the international river basin falling within their territory.

3. De lidstaten streven ernaar om voor internationale stroomgebiedsdistricten of de in artikel 3, lid 2, onder b), bedoelde beheerseenheden die zich uitstrekken tot buiten het grondgebied van de Gemeenschap, één internationaal overstromingsrisicobeheerplan op te stellen, of een geheel van overstromingsrisicobeheerplannen die op het niveau van het internationale stroomgebiedsdistrict worden gecoördineerd; indien dat niet mogelijk is, is lid 2 van toepassing voor de delen van het internationaal stroomgebied die tot hun grondgebied behoren.


2. Where an international river basin district, or unit of management referred to in Article 3(2)(b), falls entirely within the Community, Member States shall ensure coordination with the aim of producing one single international flood risk management plan, or a set of flood risk management plans coordinated at the level of the international river basin district.

2. De lidstaten zien erop toe dat er voor internationale stroomgebiedsdistricten of de in artikel 3, lid 2, onder b), bedoelde beheerseenheden die volledig tot het grondgebied van de Gemeenschap behoren, coördinatie plaatsvindt met het oog op de opstelling van één internationaal overstromingsrisicobeheerplan, of van een geheel van overstromingsrisicobeheerplannen die op het niveau van het internationale stroomgebiedsdistrict worden gecoördineerd.


5. The organisation of the Joint Managing Authority shall be based on international best practice in management and internal control and shall draw on management and internal control systems suited to the carrying out of its tasks in such a way as to ensure that its operations comply with laws, other rules and the principle of sound financial management.

5. De organisatie van de gemeenschappelijke beheersautoriteit is gebaseerd op de beste internationale werkwijzen op het gebied van beheer en interne controle, waarbij de daarvoor gebruikte systemen op de uitvoering van de taken van de gemeenschappelijke beheersautoriteit berekend zijn, zodat de wettigheid, regelmatigheid en een goed financieel beheer van haar verrichtingen gewaarborgd zijn.


4. The railway undertaking or point of sale receiving a complaint submitted under paragraph 2 shall respond to the complainant in the same language as the complaint, on behalf of all parties involved in the provision of the international service. This may include responding on behalf of a substitute or a successive railway undertaking, a station manager of the station, a tour operator and/or an infrastructure manager.

4. De spoorwegonderneming of het verkooppunt die een krachtens lid 2 ingediende klacht ontvangen antwoorden de klager in dezelfde taal als de klacht namens alle partijen die betrokken zijn bij het verlenen van de internationale dienst, met name een ondervervoerder of opvolgende spoorwegonderneming, een stationsbeheerder, een touroperator en/of een infrastructuurbeheerder.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'international manager' ->

Date index: 2021-09-23
w