Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brand manager
Brand marketing manager
Create fragrances formulae
Develop fragrances formulae
Environmental management
Environmental policy
Forest management
Forestry
Forestry management
Formula manager
Formula room
Fragrance formulae creating
Fragrances formulae creating
Graphic formula
Industrial management
Infant formula room
Marketing development manager
Milk formula room
Milk kitchen
Prepare formulae for babys
Prepare formulae for new-borns and infants
Prepare infant formula
Prepare infant formulae
Production management
Production policy
Reorganisation of production
Silviculture
Soy-based infant formula
Structural formula
Sylviculture

Vertaling van "formula manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
brand marketing manager | formula manager | brand manager | marketing development manager

brandmanager


develop fragrances formulae | fragrances formulae creating | create fragrances formulae | fragrance formulae creating

formules van geuren creëren | formules van parfums samenstellen | formules van geuren samenstellen | formules van parfums creëren


prepare formulae for babys | prepare infant formula | prepare formulae for new-borns and infants | prepare infant formulae

babyvoeding klaarmaken | voeding voor zuigelingen klaarmaken | zuigelingenvoeding klaarmaken


formula room | infant formula room | milk formula room | milk kitchen

melkkeuken | zuigelingenkeuken


formula room | infant formula room | milk formula room

melkkeuken




environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


silviculture [ forest management | forestry management | sylviculture | Forest management(ECLAS) | forest management(GEMET) | forest management(UNBIS) | forestry(UNBIS) ]

bosbouw [ bosbedrijf ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

productiebeleid [ herstructurering van de productie | industriebeheer | productiebeheer | productierichting | produktiebeleid ]


Soy-based infant formula

zuigelingenvoeding op basis van soja
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission does not believe that setting global targets and/or quantitative formulae for managing the stock of legislation will produce the desired results.

De Commissie is niet van mening dat het gewenste resultaat kan worden geboekt door algemene doelstellingen en/of streefcijfers te formuleren voor het beheren van de wetgeving.


55. Believes that energy infrastructure should become more end-user-oriented, with a stronger focus on the interaction between distribution system capacities and consumption, and emphasises the need for real-time, two-directional power and information flows; points to the benefits of a new gas and electricity system incorporating efficient technologies, equipment and services such as smart grids, smart meters and interoperable ICT-operated load-side and demand-side energy management services, involving the development of innovative and dynamic pricing formulas and deman ...[+++]

55. is van mening dat energie-infrastructuren zich meer op de eindgebruiker moeten richten, waarbij sterker de nadruk moet komen te liggen op de interactie tussen distributiesysteemcapaciteiten en verbruik en benadrukt de noodzaak van tweerichtingsstromen voor elektriciteit en informatie in real time; wijst op de voordelen van een nieuw storingsvrij systeem voor gas en elektriciteit, waarin efficiënte technologieën, materialen en diensten zijn geïntegreerd, zoals slimme meters, intelligente netwerken en interoperabele, ICT-aangestuurde voorzieningen voor het reguleren van aanbod en -vraag van energie, zulks in het belang van de consumen ...[+++]


52. Believes that energy infrastructure should become more end-user-oriented, with a stronger focus on the interaction between distribution system capacities and consumption, and emphasises the need for real-time, two-directional power and information flows; points to the benefits of a new gas and electricity system incorporating efficient technologies, equipment and services such as smart grids, smart meters and interoperable ICT-operated load-side and demand-side energy management services, involving the development of innovative and dynamic pricing formulas and deman ...[+++]

52. is van mening dat energie-infrastructuren zich meer op de eindgebruiker moeten richten, waarbij sterker de nadruk moet komen te liggen op de interactie tussen distributiesysteemcapaciteiten en verbruik en benadrukt de noodzaak van tweerichtingsstromen voor elektriciteit en informatie in real time; wijst op de voordelen van een nieuw storingsvrij systeem voor gas en elektriciteit, waarin efficiënte technologieën, materialen en diensten zijn geïntegreerd, zoals slimme meters, intelligente netwerken en interoperabele, ICT-aangestuurde voorzieningen voor het reguleren van aanbod en -vraag van energie, zulks in het belang van de consumen ...[+++]


11. In order to promote energy efficiency, Member States or, where a Member State has so provided, the regulatory authority shall strongly recommend that electricity undertakings optimise the use of electricity, for example by providing energy management services, developing innovative pricing formulas, or introducing intelligent metering systems or smart grids, where appropriate.

11. Teneinde energie-efficiëntie te bevorderen bevelen de lidstaten, of indien de lidstaat hierin voorziet, de regulerende instanties, ten sterkste aan dat elektriciteitsbedrijven het gebruik van elektriciteit optimaliseren, bijvoorbeeld door het aanbieden van diensten op het gebied van energiebeheer of het ontwikkelen van innovatieve prijsformules, in voorkomend geval door de invoering van slimme metersystemen dan wel of slimme netwerken (smart grids).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Community funds intended to provide financial support under the actions to be managed through the National agency procedure in accordance with section A point 1.1 of this Annex, are to be allocated among the Member States in accordance with formulae determined by the Commission in accordance with Article 10(2), which may include the following elements:

De financiële middelen van de Gemeenschap die bestemd zijn voor financiële steun voor de activiteiten die overeenkomstig deel A, punt 1.1, van deze bijlage worden beheerd volgens de nationale-agentschapsprocedure, worden aan de lidstaten toegekend volgens verdeelsleutels die de Commissie overeenkomstig artikel 10, lid 2, vaststelt. Hierbij kan rekening worden gehouden met de volgende elementen:


The funds, to which the Member States contribute on the basis of a specific cost-sharing formula which is not the same as that used for the EU budget, are managed by the Commission, the management being devolved to the beneficiary countries to the extent possible (limited).

De fondsen, waar de lidstaten aan bijdragen op basis van een specifieke verdeelsleutel voor het delen van de kosten, die afwijkt van die voor de EU-begroting, worden beheerd door de Commissie. Dit beheer wordt voor zover mogelijk (in beperkte mate) overgedragen aan de ontvangende landen.


The fact that capital, labour and management worked together in partnership to make this profit leads to the following profit-sharing formula, which follows the principles of transparency and simplicity (The management factor has already been taken into account in the proprietor’s salary).

Het feit dat deze resterende winst het resultaat is van de productiefactoren kapitaal, arbeid en management binnen een partnersamenwerking leidt tot de volgende winstdelingsformule, met inachtneming van het principe van transparantie en duidelijkheid (Met de factor management is reeds bij het ondernemersloon rekening gehouden).


The Pirker report drops into this wide-ranging framework a number of practical proposals on how to achieve integrated management of our external borders, without interfering in the territorial sovereignty of the individual States but rather defining the ideal formulae for harmonious cooperation.

In het kader van deze brede opzet doet de rapporteur, de heer Pirker, een aantal concrete voorstellen om een geïntegreerd beheer van de buitengrenzen te realiseren. De rapporteur tast met deze voorstellen de territoriale soevereiniteit van de lidstaten niet aan, maar doet juist ideale suggesties voor een harmonieuze samenwerking.


They could also take account of new organisation and management configurations in education and training establishments, new formulas for participation and cooperation by learners and teachers, and with existing or future partners in education and training.

Bij deze projecten kunnen tevens nieuwe organisatorische en managementmethoden in de scholen en opleidingscentra in overweging worden genomen, nieuwe formules voor de deelname en samenwerking van leerlingen en leerkrachten, alsook met bestaande of toekomstige partners uit het onderwijs en de opleiding.


Given the relative failure of this formula, the management stopped this format in autumn 2001.

Gezien de betrekkelijke mislukking van deze formule, heeft de leiding in het najaar van 2001 een einde gemaakt aan deze structuur.


w