Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DDD
Develop digital educational materials
Develop educational materials
Develop instructional material
Develop instructional material for educators
Digital education
Digital literacy teacher
Digital literacy teaching practitioner
Digital technology
Educate on digital literacy
Educator in digital literacy
Explain digital literacy
Justifiable digit time slot
Justifiable digit time-slot
Stuffable digit time slot
Stuffable digit time-slot
Teach digital literacy
Teacher of digital literacy
Teaches digital literacy

Vertaling van "digital education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


develop educational materials | develop instructional material | develop digital educational materials | develop instructional material for educators

instructiemateriaal ontwikkelen | materiaal voor onderwijzend personeel ontwikkelen | digitale onderwijsmaterialen ontwikkelen | onderwijsmaterialen ontwikkelen


digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy

lerares digitale geletterdheid | lesgever digitale geletterdheid | leraar digitale geletterdheid | lesgeefster digitale geletterdheid


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale geletterdheid onderwijzen


digital recording, digital mixing, digital mastering | Digital/Digital/Digital | DDD [Abbr.]

Digital/Digital/Digital | DDD [Abbr.]


A very rare congenital malformation of the digits with the absence of the middle phalanges (usually of digits two to five), nail dysplasia and duplicated terminal phalanx of the thumb. Has been described in patients from two unrelated families.

brachydactylie type A5




justifiable digit time slot | justifiable digit time-slot | stuffable digit time slot | stuffable digit time-slot

tijdssleuf van een justificeerbaar digit


The association of hallux varus with short thumbs and first toes (involving the metacarpals, metatarsals, and distal phalanges; the proximal and middle phalanges are of normal length) and abduction of the affected digits. The syndrome has been descri

brachydactylie, pre-axiale hallux varus


This syndrome has characteristics of pterygium colli, digital anomalies and craniofacial abnormalities. Digital anomalies include abnormal small thumbs, widened interphalangeal joints, and broad terminal phalanges. Craniofacial abnormalities include

syndroom van pterygium colli, verstandelijke beperking en misvorming van digiti
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A Digital Education Action Plan outlining how the EU can help people, educational institutions and education systems better adapt to life and work in an age of rapid digital change.

Een Digital Education Action Plan, waarin wordt uiteengezet hoe de EU ertoe kan bijdragen dat burgers, onderwijsinstellingen en onderwijsstelsels zich beter aan de snelle digitale verandering aanpassen.


2. A Digital Education Action Plan that outlines how the EU can help people, educational institutions and education systems better adapt to life and work in an age of rapid digital change by:

2. Een Actieplan voor digitaal onderwijs dat duidelijk maakt hoe de EU mensen, onderwijsinstellingen en -stelsels kan helpen om zich beter aan te passen aan leven en werken in een tijdperk van snelle digitale verandering, door:


The Digital Education Action Plan we propose today will help Europeans, educational institutions and education systems to better adapt to life and work in increasingly digital societies".

Het actieplan voor digitaal onderwijs dat wij vandaag voorstellen zal de Europeanen, onderwijsinstellingen en onderwijsstelsels helpen zich beter aan te passen aan leven en werken in steeds digitalere samenlevingen".


· Use the new programmes Erasmus+ and Horizon 2020 to encourage partnerships between creators of educational content (e.g. teachers, publishers, ICT companies), to increase the supply of quality OER and other digital educational materials in different languages, to develop new business models and to develop technical solutions which provide transparent information on copyrights and open licenses to users of digital educational resources.

· de nieuwe programma's Erasmus+ en Horizon 2020 gebruiken om partnerschappen tussen makers van educatieve software (bijvoorbeeld leraren, uitgevers, ICT-bedrijven) aan te moedigen, om in verschillende talen het aanbod van hoogwaardige OER's en ander digitaal leermateriaal te vergroten, om nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen en om technische oplossingen uit te werken waardoor de gebruikers van digitale leermiddelen transparante informatie krijgen over auteursrechten en open licenties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills and competences that are deemed essential in today's world; Improving language learning: by setting a new ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


35. Considers it necessary for the Commission and the Member States to adopt a two-way approach to the issue of competence and digital skills by investing in digital education and digital infrastructures, as well as in the integration of digital content and methods in existing scholar programmes; recommends a continued focus on improving how children are protected online, through transparent self-regulatory measures in accordance with existing national and EU legislation, where appropriate; calls on the Commission and the Member States to make offers for all generations in order to mediate an appropriate and autonomous handling of info ...[+++]

35. acht het noodzakelijk dat de Commissie en de lidstaten voor een tweesporenbeleid kiezen wat betreft het vraagstuk van digitale vaardigheden door enerzijds te investeren in digitaal onderwijs en digitale infrastructuur en anderzijds in de integratie van digitale inhoud en methodes in de bestaande leerprogramma's; beveelt aan voortdurend aandacht te besteden aan de manier waarop kinderen online worden beschermd, waar nodig door middel van transparante, zelfregulerende maatregelen overeenkomstig bestaande nationale en EU-wetgeving; verzoekt de Commissie en de lidstaten alle generaties informatie te bieden over adequate en autonome omg ...[+++]


(20) The EFSI should support projects in the fields of human capital, culture and health, including projects in the fields of education, training, the development of ICT skills and digital education, as well as projects in the cultural and creative sector, in tourism and in social fields.

(20) Het EFSI dient projecten te ondersteunen op het gebied van menselijk kapitaal, cultuur en gezondheid, met inbegrip van projecten op het gebied van onderwijs, opleiding, de ontwikkeling van ICT-vaardigheden en digitaal onderwijs, evenals projecten in de culturele en creatieve sector, in het toerisme en op sociale terreinen.


2. Notes that, in order to realise the benefits of OERs, actions leading to universal digital education should be supported, with a focus on good practices and their promotion in various environments;

2. merkt op dat maatregelen die tot universele digitale educatie leiden, moeten worden gesteund om de voordelen van open leermiddelen te benutten, en dat de nadruk daarbij moet liggen op optimale werkmethoden en de bevordering daarvan in verschillende omgevingen;


26. Notes that there are currently more than 4 million ICT workers in the EU, a figure that is growing by 3 % annually, and that by 2015, according to the Commission, 700 000 to 1 million high-quality ICT jobs will not be filled, despite the crisis; stresses that e-skills and digital education can consequently be of extraordinary importance in tackling rising unemployment, especially among young people;

26. merkt op dat er op dit moment meer dan 4 miljoen ICT'ers in de EU zijn, een aantal dat jaarlijks met 3% toeneemt, en dat er volgens de Commissie in 2015 700 000 tot 1 000 000 open ICT-vacatures van hoog niveau zullen zijn, ondanks de crisis; benadrukt dat e–vaardigheden en digitaal onderwijs dus van buitengewoon belang kunnen zijn om de stijgende werkloosheid aan te pakken, met name onder jongeren;


27. Notes that there are currently more than 4 million ICT workers in the EU, a figure that is growing by 3 % annually, and that by 2015, according to the Commission, 700 000 to 1 million high-quality ICT jobs will not be filled, despite the crisis; stresses that e-skills and digital education can consequently be of extraordinary importance in tackling rising unemployment, especially among young people;

27. merkt op dat er op dit moment meer dan 4 miljoen ICT'ers in de EU zijn, een aantal dat jaarlijks met 3% toeneemt, en dat er volgens de Commissie in 2015 700 000 tot 1 000 000 open ICT-vacatures van hoog niveau zullen zijn, ondanks de crisis; benadrukt dat e‑vaardigheden en digitaal onderwijs dus van buitengewoon belang kunnen zijn om de stijgende werkloosheid aan te pakken, met name onder jongeren;


w