Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange brand's online communication plan
Brand benefit acceptance
Brand extension
Brand loyalty
Brand management supervision
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Brand stretching
Brand support
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Design brand's online communication plan
Design brand's online communication plans
Distributor's brand
Manufacturer's trademark
Middleman's brand
Model brand's online communication plan
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Product brand
Service mark
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
Trade mark
Trade mark licences
Trademark

Vertaling van "brands " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


arrange brand's online communication plan | model brand's online communication plan | design brand's online communication plan | design brand's online communication plans

onlinecommunicatieplannen van merken ontwerpen


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

merkgerelateerde richtlijnen opstellen


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

eigen merk | private label (eigen merk)


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing van het merk


Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand

Eigen merk


brand loyalty | brand support

merkentrouw | merkgetrouwheid | merkvastheid


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vertical restraints agreed for non-branded products are in general less harmful than restraints affecting the distribution of branded products. The distinction between non-branded and branded products will often coincide with the distinction between intermediate products and final products.

Verticale beperkingen die betrekking hebben op merkloze goederen en diensten zijn over het algemeen minder schadelijk dan beperkingen die gevolgen hebben voor de distributie van merkproducten. Het onderscheid tussen merkproducten en merkloze producten zal vaak samenvallen met het onderscheid tussen eindproducten en intermediaire producten.


The protection of brand equity stimulates investment in the quality of products and services by helping the customer identify the relevant producer of goods or services, particularly in sectors which rely heavily on brands and customers' brand loyalty.

De bescherming van de waarde van merken, door consumenten te helpen de betrokken producent van goederen of diensten te herkennen, stimuleert investeringen in de kwaliteit van producten en diensten, met name in sectoren waar merken en de merkentrouw van klanten een zeer grote rol spelen.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own brands in a given category of product could turn the current positive effects of own brands into negativ ...[+++]

merkt op dat huismerkproducten kunnen zorgen voor meerwaarde, een ruimere keuze en meer fairtradeproducten voor de consument, maar dat ze ook een strategisch probleem stellen op de middellange en lange termijn, aangezien ze een horizontale dimensie aanbrengen in de concurrentie ten opzichte van industriële merken die voordien nooit een factor is geweest, en ze detailhandelaren, die zowel klant als concurrent worden, een oneerlijke en concurrentieverstorende positie kunnen geven; vestigt de aandacht op het bestaan van een „risicodrempel” waarboven de marktpenetratie van huismerken in een bepaalde categorie producten de actuele positieve ...[+++]


‘co-branding’ means the inclusion of at least one payment brand and at least one non-payment brand on the same card-based payment instrument.

„co-branding”: het incorporeren van ten minste één betaalmerk en ten minste één niet-betaalmerk op hetzelfde op kaarten gebaseerd betaalinstrument.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Highlights the cross-cutting nature and added value of regional quality brands which support specific agricultural products as well as handcrafts and craftsmanship, and specific production processes; emphasises the value of cooperation between regional quality brands that is based on interaction between the resources shared by several regional brands at local and regional level and on synergies between neighbouring regional brands; believes that regionally branded products may serve as good companion products and guides to other services provided rurally, such as sustainable tourism, accommodation, catering services etc.; stresses, ...[+++]

3. wijst op de overkoepelende aard en de toegevoegde waarde van regionale kwaliteitsmerken, die niet alleen specifieke landbouwproducten ondersteunen maar ook voor ambachtelijke producten en specifieke productieprocessen gelden; wijst op het nut van een samenwerkingsverband tussen de verschillende regionale kwaliteitsmerken op grond van wisselwerking tussen door meerdere territoriale merken gedeelde hulpbronnen op plaatselijke en regionaal niveau en van synergieën tussen regionale merken in aan elkaar grenzende gebieden; is van mening dat producten met een regionaal kwaliteitsmerk goed als begeleidende en gidsproducten kunnen dienen bi ...[+++]


9. Considers that regional quality branding must help to preserve the image of Europe as a high-quality destination for tourism, on the basis of various fields of regional tourism, such as agri-tourism, rural tourism, ecotourism and gastro-tourism, as well as industrial, historical, natural and cultural heritage, and also including cycle routes to be combined with public transport; stresses that there is currently no European brand for services linked to a particular location which can enable customers to identify quality tourist product; recommends, in this connection, assisting in the introduction of a quality-related dynamic in the ...[+++]

9. is van mening dat een regionaal kwaliteitsmerk het beeld van Europa als een kwaliteitsbestemming voor toeristen moet helpen behouden, dankzij diverse terreinen van het regionaal toerisme, zoals agrotoerisme, plattelandstoerisme, ecotoerisme en gastronomisch toerisme, evenals het industriële, historische, natuurlijke en culturele erfgoed, zo ook fietsroutes in combinatie met openbaar vervoer; benadrukt dat er geen Europees merk bestaat voor de sector van aan het grondgebied gekoppelde diensten dat de consument de mogelijkheid biedt op basis van kwaliteit een onderscheid te maken in toeristische producten; beveelt in dit verband aan o ...[+++]


Enterprise Europe Network Number of partnership agreements signed Increased recognized Network brand and brand Culture (e.g. brand awareness among SME population) Clients satisfaction rate (% SMEs stating satisfaction, added-value of specific service) Number of SMEs receiving support services Number of SMEs participating in brokerage events and company missions || Enterprise Europe Network Partnership agreements signed: 1.950 (2010) Increased recognized Network brand and brand Culture: not measured yet Clients satisfaction rate (% SMEs stating satisfaction, added-value of specific service): 78% Number of SMEs receiving support services: ...[+++]

Enterprise Europe Network Aantal ondertekende partnerschapsovereenkomsten Toename erkenning Netwerk-merk en merk-Cultuur (bv. merkbewustzijn bij kmo-doelgroep) Tevredenheidscijfer klanten (% kmo’s die tevredenheid en toegevoegde waarde van specifieke dienstverlening melden) Aantal kmo’s die ondersteunende diensten ontvangen: Aantal kmo’s die deelnemen aan partnerbemiddelingsevenementen en bedrijfsreizen || Enterprise Europe Network Ondertekende partnerschapsovereenkomsten: 1 950 (2010) Toename erkenning Netwerk-merk en merk-Cultuur: nog niet gemeten Tevredenheidscijfer klanten (% kmo’s die tevredenheid en toegevoegde waarde van specifiek ...[+++]


12. Insists also that independent brands should be placed alongside retailers’ own brands on supermarket shelves so that the consumer is given as wide a choice as possible and rejects unfair in-store marketing practices which favour own brands against independent brands; calls for greater transparency and fairness in pricing practices for own and independent brands; insists that there must be rules in place to prevent parasite-style copying of independent brands by large retailers to create their own brands;

12. dringt er met klem op aan dat onafhankelijke merken naast huismerken in de schappen van supermarkten staan, zodat de consument een zo ruim mogelijk keuze heeft en verwerpt oneerlijke afzetmethoden in de winkels waardoor huismerken worden bevoordeeld ten opzichte van onafhankelijke merken; dringt aan op meer doorzichtigheid en eerlijkheid in de prijsvorming voor huismerken en onafhankelijke merken; dringt aan op regels ter voorkoming van parasietachtige namaak van onafhankelijke merken door grote detailhandelaren om hun eigen merk te scheppen;


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


w