Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alter shelf labels
Change a shelf label
Change shelf labels
Distributor's brand
Eco-label
Environment-friendly label
Iodine
Label accessories
Label components
Label parts
Labelling components
Middleman's brand
Own-brand product
Own-label product
Private brand
Private label
Private label card
Private label credit card
Private label product
Proprietary card
Proprietary credit card
Replace shelf labels
Retailed card
Speak about food labelling interdisciplinary issues
Store card

Traduction de «private label » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private label card | private label credit card | proprietary card | proprietary credit card | retailed card | store card

winkelpas


own-brand product | own-label product | private label product

huismerkproduct


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

eigen merk | private label (eigen merk)


label parts | labelling components | label accessories | label components

onderdelen etiketteren


alter shelf labels | replace shelf labels | change a shelf label | change shelf labels

labels van rekken veranderen | labels van schappen veranderen


communicate in regard of a food labelling interdisciplinary issue | speak about food labelling interdisciplinary issues | communicate regarding food labelling interdisciplinary issues | make contact regarding food labelling interdisciplinary issues

communiceren over interdisciplinaire vraagstukken inzake voedseletikettering | interdisciplinaire vraagstukken inzake voedseletikettering communiceren


Radionuclide imaging using iodine (131-I) labeled monoclonal antibody

scintigrafie met jodium-131-gelabelde monoklonale antilichamen


Iodine (131-I) labeled monoclonal antibody

[jodium-131]-gelabeld monoklonaal antilichaam


Iodine (124-I) labeled monoclonal antibody

[jodium-124]-gelabeld monoklonaal antilichaam


eco-label [ environment-friendly label ]

milieukeurmerk [ ecolabel | groen label | milieukeur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
private labels products complying with retailer-defined environmental requirements;

huismerkproducten die voldoen aan door de detailhandelaar vastgestelde milieueisen;


For large retailers selling private label products, a higher level of integration of supply chain sustainability into the business strategy is possible.

grote detailhandelaren die huismerkproducten verkopen, kunnen de duurzaamheid van de toeleveringsketen sterker integreren in de bedrijfsstrategie.


30. Is concerned about the rapid development of private labels; emphasises that private labels should be developed in such a way as to deliver improved consumer choice, notably in terms of transparency, quality of information and diversity, and to provide clear opportunities for SMEs to innovate and expand;

30. is bezorgd over de snelle ontwikkeling van huismerken; benadrukt dat huismerken zodanig dienen te worden ontwikkeld dat zij tot verbetering van de keuzemogelijkheden van de consument leiden, met name in termen van transparantie, informatiekwaliteit en diversiteit, en dat zij kmo's duidelijke innovatie- en uitbreidingsmogelijkheden bieden;


30. Is concerned about the rapid development of private labels; emphasises that private labels should be developed in such a way as to deliver improved consumer choice, notably in terms of transparency, quality of information and diversity, and to provide clear opportunities for SMEs to innovate and expand;

30. is bezorgd over de snelle ontwikkeling van huismerken; benadrukt dat huismerken zodanig dienen te worden ontwikkeld dat zij tot verbetering van de keuzemogelijkheden van de consument leiden, met name in termen van transparantie, informatiekwaliteit en diversiteit, en dat zij kmo's duidelijke innovatie- en uitbreidingsmogelijkheden bieden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls on the Commission to examine whether and to what extent the misuse of private labels (own brand products) and the practices of buying alliances by supermarket chains, lead to unfair competition and pressure on farmers and the systematic reduction of producer prices; stresses that the misuse of private labels has an adverse impact on producers’ capacity to innovate (especially small producers); urges the Commission to take action in this regard so that farmers and producer groups are treated fairly in the process of price building;

34. doet een beroep op de Commissie om na te gaan of en in welke mate het misbruik van huismerken (eigen merkproducten) en de praktijken inzake inkoopallianties van de supermarktketens leiden tot oneerlijke concurrentie, druk op landbouwers en de systematische verlaging van de producentenprijzen; onderstreept dat het misbruik van huismerken het vermogen van producenten (met name van kleine producenten) om te vernieuwen nadelig beïnvloedt; dringt er bij de Commissie op aan in dit verband maatregelen te treffen, opdat landbouwers en producentenorganisaties in het prijsvormingsproces eerlijk worden behandeld;


Moreover, five of them also offer similar private label products.

Voorts bieden vijf van hen vergelijkbare producten onder eigen label aan.


33. Calls on the Commission to examine whether and to what extent the misuse of private labels (own brand products) and the practices of buying alliances by supermarket chains, lead to unfair competition and pressure on farmers and the systematic reduction of producer prices; stresses that the misuse of private labels has an adverse impact on producers' capacity to innovate (especially small producers); urges the Commission to take action in this regard so that farmers and producer groups are treated fairly in the process of price building;

33. doet een beroep op de Commissie om na te gaan of en in welke mate het misbruik van huismerken (eigen merkproducten) en de praktijken inzake inkoopallianties van de supermarktketens leiden tot concurrentievervalsing, druk op boeren en de systematische verlaging van de producentenprijzen; onderstreept dat het misbruik van huismerken het vermogen van producenten (met name van kleine producenten) om te vernieuwen nadelig beïnvloedt; dringt er bij de Commissie op aan in dit verband maatregelen te treffen, opdat boeren en producentenorganisaties in het prijsvormingsproces eerlijk worden behandeld;


34. Calls on the Commission to examine whether and to what extent the misuse of private labels (own brand products) and the practices of buying alliances by supermarket chains, lead to unfair competition and pressure on farmers and the systematic reduction of producer prices; stresses that the misuse of private labels has an adverse impact on producers’ capacity to innovate (especially small producers); urges the Commission to take action in this regard so that farmers and producer groups are treated fairly in the process of price building;

34. doet een beroep op de Commissie om na te gaan of en in welke mate het misbruik van huismerken (eigen merkproducten) en de praktijken inzake inkoopallianties van de supermarktketens leiden tot concurrentievervalsing, druk op boeren en de systematische verlaging van de producentenprijzen; onderstreept dat het misbruik van huismerken het vermogen van producenten (met name van kleine producenten) om te vernieuwen nadelig beïnvloedt; dringt er bij de Commissie op aan in dit verband maatregelen te treffen, opdat boeren en producentenorganisaties in het prijsvormingsproces eerlijk worden behandeld;


In addition, in the framework of the current Consumer Policy Strategy [39], the effectiveness of private labelling measures and the need for further measures will be assessed.

Daarnaast zal, in het kader van de huidige strategie voor het consumentenbeleid [39], de effectiviteit van particuliere etiketteringsmaatregelen en de behoefte aan aanvullende maatregelen worden geëvalueerd.


In its new consumer policy strategy for 2002 to 2006, the Commission committed to examining existing private labelling schemes, such as organic labelling, fair trade and CSR measures, to assess their effectiveness and the need for further measures in achieving the objectives of transparency and information for consumers with a view to promote sustainable development.

In de nieuwe strategie voor het consumentenbeleid 2002-2006 verbindt de Commissie zich ertoe bestaande particuliere labelsystemen (zoals biologische labels), fair trade en maatregelen ter bevordering van CSR te onderzoeken en de doeltreffendheid ervan te evalueren. Voorts verbindt de Commissie zich ertoe na te gaan of verdere maatregelen nodig zijn om de consument met het oog op duurzame ontwikkeling duidelijkheid te verschaffen en voor te lichten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'private label' ->

Date index: 2024-04-11
w