Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Arrange reports on fuel sold in fuel station
Aviation SARP
Aviation fuel
Aviation fuel tax
Aviation kerosene
Aviation medical
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Aviation turbine fuel
Avtur
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
Develop reports on fuel sold in fuel station
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Kerosene
Official aviation standards and recommended practices
Prepare a report on fuel sold in fuel station
Prepare reports on fuel sold in fuel station
Support aviation refuelling functions
Undertake aircraft refuelling activities

Vertaling van "aviation fuel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aviation fuel [ kerosene ]

vliegtuigbrandstof [ kerosine | vliegtuigbenzine ]






support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

brandstofdiensten in de luchtvaart uitvoeren


aviation kerosene | aviation turbine fuel | avtur [Abbr.]

avtur


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

luchtvaartnormen en aanbevolen praktijken


develop reports on fuel sold in fuel station | prepare a report on fuel sold in fuel station | arrange reports on fuel sold in fuel station | prepare reports on fuel sold in fuel station

rapporten opstellen over brandstoffen die in tankstations werden verkocht | rapporten opstellen over brandstoffen die in benzinestations werden verkocht | rapporten opstellen over brandstoffen die in pompstations werden verkocht


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Internationale Burgerluchtvaartorganisatie [ ICAO ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. The sale or supply of aviation fuel, including aviation gasoline, naphtha-type jet fuel, kerosene-type jet fuel and kerosene-type rocket fuel, to the DPRK by nationals of Member States or from the territories of Member States, or using the flag vessels or aircraft of Member States, shall be prohibited whether or not originating in the territories of Member States.

1. De verkoop of levering van vliegtuigbrandstof, inclusief vliegtuigbenzine (avgas), reactiemotorbrandstof van het naftatype, reactiemotorbrandstof van het kerosinetype en raketbrandstof van het kerosinetype aan de DVK door onderdanen van de lidstaten of over of vanaf het grondgebied van de lidstaten, of met gebruik van schepen of vliegtuigen die de vlag voeren van een lidstaat, is verboden, ongeacht of deze brandstoffen al dan niet afkomstig zijn van het grondgebied van de lidstaten.


motor spirit and aviation fuel (aviation spirit and jet-fuel of the gasoline type).

autobenzines en brandstoffen voor vliegtuigen (vliegtuigbenzine, brandstoffen voor straalvliegtuigen van het benzinetype).


motor spirit and aviation fuel (aviation spirit and jet-fuel of the gasoline type);

autobenzines en brandstoffen voor vliegtuigen (vliegtuigbenzine, brandstoffen voor straalvliegtuigen van het benzinetype);


for aviation fuel and turbo-combustion engine fuels and engine oils for aviation engines, sold by the producer of such fuels on the order of the Minister of National Defence or the competent minister for internal affairs, for purposes of the aviation industry, or the Agency of Material Reserves to supplement State reserves, or organisational units of sanitary aviation for purposes of such units,

voor kerosine, brandstoffen voor straalmotoren en motoroliën voor vliegmotoren, verkocht door de producent van deze brandstoffen aan de minister van Defensie of de minister bevoegd voor Binnenlandse Zaken, voor luchtvaartdoeleinden, aan het Agentschap voor het beheer van de materiële reserves, om de nationale reserves aan te vullen, of aan organisaties voor medische luchtvaart, voor hun specifieke activiteiten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
for aviation fuel and turbo-combustion engine fuels and engine oils for aviation engines, sold by the producer of such fuels on the order of the Minister of National Defence or the competent minister for internal affairs, for purposes of the aviation industry, or the Agency of Material Reserves to supplement State reserves, or organisational units of sanitary aviation for purposes of such units,

voor kerosine, brandstoffen voor straalmotoren en motoroliën voor vliegmotoren, verkocht door de producent van deze brandstoffen aan de minister van Defensie of de minister bevoegd voor Binnenlandse Zaken, voor luchtvaartdoeleinden, aan het Agentschap voor het beheer van de materiële reserves, om de nationale reserves aan te vullen, of aan organisaties voor medische luchtvaart, voor hun specifieke activiteiten.


aviation fuel, turbo-combustion engine fuel and gas oil for ship engines and engines for sea technology and oils for aviation engines, ship engines and engines for sea technology, sold by the Agency of Stock Reserves on the order of the Minister of National Defence or the competent minister for internal affairs.

kerosine, brandstoffen voor straalmotoren, gasolie voor scheepsmotoren en motoren voor maritieme technologie en oliën voor vliegmotoren, scheepsmotoren en motoren voor maritieme technologie, verkocht door het Agentschap voor het beheer van de materiële reserves aan de minister van Defensie of aan de minister bevoegd voor Binnenlandse Zaken.


On numerous occasions the Commission has stated its preference for normalising the treatment of aviation fuel as soon as possible within the international legal framework governing aviation, arguing that as a matter of principle aircraft fuel should be subject to energy taxes as are other motor fuels.

Bij talrijke gelegenheden heeft de Commissie laten weten dat zij zo snel mogelijk, binnen het voor de luchtvaart geldende internationale wettelijke kader, tot een normale behandeling van vliegtuigbrandstof wil geraken, op grond van het argument dat vliegtuigbrandstof, wat energiebelasting betreft, principieel dezelfde behandeling als andere motorbrandstoffen te beurt zou moeten vallen.


Whilst maintaining the Commission's well-established position of principle that aviation fuel should be treated on the same basis as fuel use in other industries it also recommended the development of innovative concepts of economic instruments such as emissions trading and argued for the integration of environmental costs into charging systems.

Onder behoud van het welbekende standpunt van de Commissie dat luchtvaartbrandstof op dezelfde manier zou moeten worden behandeld als brandstof in andere industrieën, werd daarin ook de ontwikkeling aanbevolen van innovatieve concepten van economische instrumenten, zoals handel in emissierechten, en werd gevraagd om de opname van milieukosten in heffingenstelsels.


18. The ECOFIN Council has examined a Communication from the Commission on Taxation of Aircraft Fuel, .The Commission's recommendation that Member States, in close co-operation with the Commission, intensify their work within the ICAO framework for the introduction of taxation on aviation fuel and other instruments with similar effects was broadly supported.

18. De Raad ECOFIN heeft eveneens de mededeling van de Commissie over belasting op vliegtuigbrandstof bestudeerd. De aanbeveling van de Commissie dat de lidstaten, in nauwe samenwerking met de Commissie, hun werkzaamheden in het kader van de ICAO versterken teneinde te komen tot de invoering van een belasting op vliegtuigbrandstof en tot andere maatregelen met vergelijkbare effecten ter vermindering van de CO2-emissies, vond brede steun.


The calculation of the daily internal consumption is based on motor spirit and aviation fuel, gas oil, diesel oil, kerosene and jet-fuel of the kerosene type, as well as fuel oils.

Bij de berekening van het dagelijkse binnenlandse verbruik worden in aanmerking genomen: autobenzines en brandstoffen voor vliegtuigen, gasoliën, dieseloliën, kerosine (lamppetroleum) en brandstoffen voor straalvliegtuigen van het kerosinetype alsook stookoliën.


w