Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AME
Aero-medical examiner
Aeromedical examiner
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Airport Protocol
Aviation SARP
Aviation medical
Aviation medical examiner
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Biomedical device
Biomedical equipment
CAME
Civil aviation medical examiner
DAME
Designated aviation medical examiner
Implant
ME
Medical and surgical equipment
Medical and surgical instruments
Medical apparatus
Medical appliance
Medical device
Medical equipment
Medical examiner
Medical instrument
Medical scanner
Medical sciences
Medical supplies
Medical technology
Medicine
National Medical Centre for Aviation
Official aviation standards and recommended practices
Prosthesis
Surgical device
Surgical instrument
Surgical material
Therapeutic equipment

Vertaling van "aviation medical " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

keuringsarts voor de luchtvaart




National Medical Centre for Aviation

Stichting Nationaal Luchtvaartgeneeskundig Centrum


medical device [ biomedical device | biomedical equipment | implant | medical and surgical instruments | medical apparatus | medical appliance | medical equipment | medical instrument | medical scanner | prosthesis | surgical device | surgical instrument | surgical material | therapeutic equipment | Medical and surgical equipment(ECLAS) | Medical technology(STW) | medical supplies(UNBIS) ]

medisch en chirurgisch materiaal [ medisch apparaat | medische scanner | medische uitrusting | medisch hulpmiddel | medisch instrument | medisch materiaal | therapeutisch hulpmiddel ]


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

luchtvaartnormen en aanbevolen praktijken




air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocol tot bestrijding van wederrechtelijke daden van geweld op luchthavens voor de internationale burgerluchtvaart


First aid kit, non-medicated, reusable

herbruikbare eerstehulpset zonder medicatie


First aid kit, medicated

herbruikbare eerstehulpset met medicatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Calls on the Commission and the Member States to take measures for the improvement of the medical assessment of pilots, for the setting up of pilot peer support programmes, and for the security, entry and exit procedures concerning cockpit doors, following the risk assessment outlined in the report by the European Aviation Safety Agency (EASA) Task Force;

10. verzoekt de Commissie en de lidstaten maatregelen te treffen voor verbetering van de medische keuring van piloten, voor de oprichting van programma's voor onderlinge steun van collega-piloten, en voor de veiligheidsprocedures voor het openen en sluiten van cockpitdeuren, op basis van de risicobeoordeling die in het verslag van de taskforce van het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) uiteengezet wordt;


the conditions for issuing, maintaining, amending, limiting, suspending or revoking certificates of pilot training organisations and of aero-medical centres involved in the qualification and aero-medical assessment of civil aviation aircrew;

de voorwaarden voor de afgifte, continuering, wijziging, beperking, schorsing of intrekking van certificaten van organisaties voor de opleiding van piloten en luchtvaartgeneeskundige centra die zijn betrokken bij de erkenning en luchtvaartgeneeskundige beoordeling van boordpersoneel in de burgerluchtvaart;


have an aero-medical examiner (AME) nominated as head of the AeMC, with privileges to issue class 1 medical certificates and sufficient experience in aviation medicine to exercise his/her duties; and

een luchtvaartmedische keuringsarts (AME) aan te wijzen als hoofd van het AeMC, met de bevoegdheid om medische verklaringen van klasse 1 af te geven en voldoende ervaring in de luchtvaartgeneeskunde om zijn taken uit te voeren, en


The competent authority shall establish a procedure for the review of borderline and contentious cases with independent medical advisors, experienced in the practice of aviation medicine, to consider and advise on an applicant’s fitness for medical certification.

De bevoegde autoriteit dient een procedure in te voeren om grensgevallen en betwiste gevallen opnieuw te bekijken met onafhankelijke medische adviseurs die ervaren zijn in de uitoefening van de luchtvaartgeneeskunde teneinde de geschiktheid van een aanvrager voor medische certificering te beoordelen en advies daarover te geven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. The issuing of medical certificates shall be consistent with the provisions of Annex I to the Chicago Convention on International Civil Aviation and the Requirements for European Class 3 Medical Certification of Air Traffic Controllers laid down by Eurocontrol.

3. De afgifte van medische certificaten geschiedt in overeenstemming met bijlage I bij het Verdrag van Chicago inzake de internationale burgerluchtvaart en met de door Eurocontrol vastgestelde Requirements for European Class 3 Medical Certification of Air Traffic Controllers (eisen voor Europese medische certificering van klasse 3 voor luchtverkeersleiders).


The Community should lay down, in line with the Standards and Recommended Practices set by the Convention on International Civil Aviation, signed in Chicago on 7 December 1944 (the Chicago Convention), essential requirements applicable to aeronautical products, parts and appliances, aerodromes and the provision of ATM/ANS; essential requirements applicable to persons and organisations involved in the operation of aerodromes and in the provision of ATM/ANS; and essential requirements applicable to persons and products involved in the training and medical assessmen ...[+++]

In overeenstemming met de normen en aanbevolen praktijken van het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, dat op 7 december 1944 te Chicago is ondertekend (het „Verdrag van Chicago”) moet de Gemeenschap essentiële eisen vaststellen die van toepassing zijn op luchtvaartproducten, -onderdelen en -uitrustingsstukken, luchtvaartterreinen en het verlenen van ATM/ANS; essentiële eisen die van toepassing zijn op personen en organisaties die betrokken zijn bij de exploitatie van luchtvaartterreinen en bij het verlenen van ATM/ANS; en essentiële eisen die van toepassing zijn op personen en producten die betrokken zijn bij de opleiding en de medische beoordeli ...[+++]


Examples can be found in the following sectors: drug precursors, medical devices, medicinal products for human and veterinary use, motor vehicles and aviation.

Voorbeelden kunnen in de volgende sectoren worden gevonden: drugsprecursoren, medische apparatuur, geneesmiddelen voor menselijk en diergeneeskundig gebruik, motorvoertuigen en luchtvaart.


(2) The Community should lay down, in line with standards set by the Convention on Civil Aviation, signed in Chicago on 7 December 1944 ("the Chicago Convention"), essential requirements applicable to persons and organisations involved in the operation of aircraft, as well as to persons and product involved for the training and medical examination of pilots.

(2) Overeenkomstig de normen die zijn vastgelegd in het Verdrag betreffende de burgerluchtvaart, dat op 7 december 1944 in Chicago is ondertekend ("het Verdrag van Chicago"), dient de Gemeenschap essentiële eisen vast te leggen die van toepassing zijn op personen en organisaties die bij de exploitatie van luchtvaartuigen zijn betrokken en op personen en producten die bij de opleiding en medische keuring van piloten zijn betrokken.


2. Without prejudice to Article 7 of Regulation (EC) No 1592/2002 of the European Parliament and of the Council of 15 July 2002 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency, the European Aviation Safety Agency shall assist the Commission in the preparation of proposals for the modification of the applicable technical provisions of Subpart Q of Annex III and shall make recommendations within not more than six months of submitting the findings of the scientific and medical evaluation referred ...[+++]

2. Onverminderd het bepaalde in artikel 7 van Verordening (EG) nr. 1592/2002 van het Europees Parlement en de Raad van 15 juli 2002 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels op het gebied van burgerluchtvaart en tot oprichting van een Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart*, staat het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart de Commissie bij in de opstelling van voorstellen tot wijziging van de toepasselijke technische voorschriften van subdeel Q van bijlage III en doet het aanbevelingen binnen zes maanden nadat de bevindingen van de in lid 1 genoemde wetenschappelijke en medische evaluatie bekend zi ...[+++]


"(10a) By . * the European Aviation Safety Agency should complete a scientific and medical evaluation of Subparts Q and O of Annex III. In accordance with the procedure referred to in this Regulation, the Commission should draw up and submit proposals without delay, in close cooperation with the European Aviation Safety Agency, to amend the relevant technical provisions relating to flight and duty time limitations and rest periods;

(10 bis) Uiterlijk op .* dient het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart een wetenschappelijke en medische evaluatie van bijlage III, subdeel Q en subdeel O te hebben voltooid. Overeenkomstig de in deze verordening opgenomen procedure dient de Commissie in nauwe samenwerking met het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart onverwijld voorstellen tot wijziging van de toe te passen technische bepalingen inzake vlieg- en werktijdbeperkingen en rusttijden op te stellen en voor te leggen.


w