Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Applicant State
Applicant States of central and eastern Europe
Applicant country
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Neighbouring State
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Schengen State
State
State responsible for assessing an asylum claim
State responsible for examining an asylum application
State responsible for processing an asylum claim
State which is not the applicant's State of residence

Vertaling van "applicant state " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
applicant States of central and eastern Europe

kandidaat-lidstaten van Midden- en Oost-Europa


State responsible for assessing an asylum claim | State responsible for examining an asylum application | State responsible for processing an asylum claim

het voor het asielverzoek verantwoordelijke land | voor de behandeling van het asielverzoek verantwoordelijke Staat




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


State which is not the applicant's State of residence

staat van woonplaats


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and diso ...[+++]

Omschrijving: Een voorbijgaande stoornis die zich ontwikkelt bij iemand zonder enige andere duidelijke psychische stoornis in antwoord op buitengewone fysieke- en mentale stress en die doorgaans in uren tot dagen verdwijnt. Individuele kwetsbaarheid en weerstand spelen een rol bij het voorkomen en de ernst van acute stressreacties. De symptomen vertonen een karakteristiek gemengd- en wisselend beeld en omvatten een beginstadium van 'verdoving' met enige bewustzijnsvernauwing en verenging van aandacht, onvermogen prikkels te begrijpen en desoriëntatie. Deze toestand kan gevolgd worden door hetzij verdere terugtrekking uit de situatie (tot dissociatieve ...[+++]




Malignant neoplasms, stated or presumed to be primary, of specified sites, except of lymphoid, haematopoietic and related tissue

maligne neoplasmata, waarvan is vastgesteld of waarvan wordt aangenomen dat zij primair zijn, met gespecificeerde lokalisaties, behalve die van lymfoïd, hematopoëtisch en verwant weefsel




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
that the involvement of the requested State is limited to the recovery of the debt by enforcement and the lodgement of the claim in the insolvency proceedings, and that it is the applicant State which is the defendant in a request for recovery concerning the extent of the assets covered by the liquidation?

de aangezochte staat slechts optreedt als inner van de schuldvordering en declarant van de schuldvordering in de faillissementsprocedure, maar dat in een zaak betreffende heropname van goederen in de failliete boedel de verzoekende lidstaat verweerder is?


The applicant stated that it found the application of Rule 53 of Regulation No 2868/95 questionable but did not claim that the corrigendum should be regarded as inadmissible.

Verzoekster heeft opgemerkt dat de toepassing van regel 53 van verordening nr. 2868/95 betwistbaar was, maar zij heeft niet gevorderd dat het corrigendum niet-ontvankelijk wordt verklaard.


(3) An application referred to in paragraph 1, addressed to a State which has made the declaration referred to in that paragraph, shall include a formal attestation by the applicant stating that the child’s means meet the criteria referred to in paragraph 2.

3. Een verzoek als bedoeld in lid 1, gericht aan een staat die de in dat lid bedoelde verklaring heeft afgelegd, dient een formele verklaring van de verzoeker te omvatten waarin wordt vermeld dat de middelen van het kind voldoen aan de in lid 2 bedoelde criteria.


For applicant countries with accession partnerships with the European Union, funding under the PHARE programme shall focus on the main priorities for the adoption of the acquis communautaire, i.e. building up the administrative and institutional capacities of the applicant States and investment, except for the type of investments financed in accordance with Council Regulations (EC) No 1267/1999 of 21 June 1999 establishing an instrument for structural policies for pre-accession and (EC) No 1268/1999 of 21 June 1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of central ...[+++]

Voor kandidaat-lidstaten die een toetredingspartnerschap met de Europese Unie hebben gesloten wordt de financiering uit hoofde van het PHARE-programma toegespitst op de belangrijkste prioriteiten voor de overname van het communautair acquis, d.w.z. de opbouw van de bestuurlijke en institutionele capaciteit van de kandidaat-lidstaten en investeringen, met uitzondering van de categorie investeringen die overeenkomstig de Verordeningen (EG) nr. 1267/1999 van de Raad van 21 juni 1999 tot instelling van een pretoetredingsinstrument voor structuurbeleid en (EG) nr. 1268/1999 van de Raad van 21 juni 1999 inzake steunverlening door de Gemeenscha ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Notes the significant changes in public opinion in the applicant states towards EU membership, and emphasises that public approval for EU membership must not be taken for granted; calls on the European institutions and the governments of the applicant countries and the Member States to increase and improve their efforts to inform their citizens about the accession process in a decentralised and coordinated way which is free of propaganda;

17. merkt op dat de publieke opinie over het lidmaatschap van de EU in de kandidaatlanden aanzienlijk is gewijzigd, en benadrukt dat niet vanzelfsprekend kan worden aangenomen dat de bevolking instemt met de toetreding; verzoekt de Europese instellingen, de regeringen van de kandidaatlanden en de lidstaten hun inspanningen te intensiveren en te vergroten om de burgers op een gedecentraliseerde, gecoördineerde manier en zonder propaganda te informeren over het toetredingsproces;


1. Notes the significant changes in public opinion in the applicant states towards EU membership and emphasises that public approval for EU membership must not be taken for granted; calls on the European institutions and the governments of the applicant countries to step up their efforts to inform the citizens of the applicant states, on the basis of their needs, about the European Union and the accession process; calls on the European institutions and the governments of the Member States to increase their efforts to inform their citizens about the accession process in a decentralised, but co-ordinated, way;

1. neemt kennis van de openbare mening in de kandidaat-landen ten aanzien van EU-lidmaatschap en beklemtoont dat publieke steun aan het EU-lidmaatschap niet als vanzelfsprekend moet worden beschouwd; vraagt de Europese instellingen en de regeringen van de lidstaten dat zij hun inspanningen opvoeren om de burgers in de kandidaat-landen naar gelang van hun behoeften voor te lichten over de Europese Unie en het toetredingsproces; vraagt de regeringen van de lidstaten dat zij hun inspanningen opvoeren om hun burgers op een gedecentralis ...[+++]


20. Calls on Europol and EU Member States to assist in the training of police and legal experts from the applicant countries in the prevention of international crime and to increase the exchange of knowledge with applicant countries in order to enable the applicant states to reach European standards in the fight against international crime; points out that international crime may take advantage of the fact that the applicant countries lack suitable legislation and stable structures;

20. doet een beroep op Europol en de lidstaten steun te bieden bij de opleiding van politiële en juridische deskundigen uit de kandidaat-lidstaten met het oog op de bestrijding van de internationale misdaad en de gegevensuitwisseling met de kandidaat-lidstaten te intensiveren om ze in de gelegenheid te stellen te voldoen aan de Europese normen bij de bestrijding van de internationale misdaad; onderstreept dat op deze wijze voorkomen kan worden dat de internationale misdaad gebruik maakt van het ontbreken van passende wetgeving en stabiele structuren in de kandidaat-lidstaten;


14. Considers it imperative to establish closer contact between Parliament, together with the other institutions, and citizens in the Member States and the applicant countries by means of an enhanced information policy on European integration and enlargement; stresses that the necessary measures should be taken to enable elected representatives and opinion multipliers from the applicant countries to familiarise themselves with Parliament's work; provision must also be made to allow the submission of petitions in one's native language immediately on applicant states joining the Union;

14. acht het nodig een nauwer contact tot stand te brengen tussen enerzijds het Parlement en de andere instellingen en anderzijds de burgers in de lidstaten en kandidaat-lidstaten, via een geïntensiveerd voorlichtingsbeleid over de Europese eenmaking en uitbreiding; benadrukt dat de nodige maatregelen moeten worden genomen om de verkozen vertegenwoordigers en de opiniemakers uit de kandidaat-lidstaten in staat te stellen zich met de werkzaamheden van het Parlement vertrouwd te maken; ook moet een regeling worden getroffen om de indiening van verzoekschriften in de moedertaal mogelijk te maken zodra de kandidaat-lidstaten tot de Unie zi ...[+++]


17. Notes that nitrate use in the applicant states is at present relatively low and that in Poland nitrate use is only a quarter of the western European average; believes that the applicant countries must maintain their good starting position and that policy measures aimed at developing and intensifying the agricultural sector in new eastern European Member States should not be in conflict with the aims of the Nitrate Directive; considers it necessary to monitor the potential environmental impact of policy in this area and to modify policy if necessary;

17. stelt vast dat het nitraatgebruik in de kandidaat-landen momenteel betrekkelijk gering is en dat het N-gebruik in Polen slechts een kwart van het West-Europese gemiddelde bedraagt; meent dat de kandidaat-landen hun goede uitgangspositie moeten handhaven en dat beleidsmaatregelen die gericht zijn op het ontwikkelen en intensiveren van de landbouwsector in de nieuwe Oost-Europese lidstaten niet in strijd mogen zijn met de doelstellingen van de nitraatrichtlijn; dat beleidsmaatregelen op dit gebied op hun mogelijke effect op het milieu moeten worden beoordeeld en zo nodig dienen te worden gewijzigd;


During the negotiations between the Union and the applicant State, the Community shall provide the ACP States with any relevant information and they in turn shall convey their concerns to the Community so that it can take them fully into account.

Tijdens de onderhandelingen tussen de Unie en de staat die het verzoek heeft ingediend, verstrekt de Gemeenschap de ACS-staten alle relevante informatie en de ACS-staten van hun kant stellen de Gemeenschap in kennis van hun problemen zodat zij daar ten volle rekening kan mee houden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'applicant state' ->

Date index: 2021-01-16
w