Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident to powered aircraft
Accident to powered aircraft at takeoff or landing
Accident to powered aircraft causing injury to occupant
Accident to powered aircraft in flight
Complex motor-powered aircraft
Crash
Examine aircraft accidents
Explosion
Fire
Forced landing
Investigate air accidents
Investigate aircraft accidents
Investigate aviation accidents
LH2 powered aircraft
Of or on
Turbine-powered aircraft

Traduction de «accident to powered aircraft » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Accident to powered aircraft causing injury to occupant

ongeval met gemotoriseerd luchtvaartuig leidend tot letsel van inzittende


Accident to powered aircraft

ongeval met aangedreven luchtvaartuig


Accident to powered aircraft at takeoff or landing

ongeval met aangedreven luchtvaartuig bij opstijgen of landen


Accident to powered aircraft in flight

ongeval met ruimtevaartuig in vlucht


collision with any object, fixed, movable or moving | crash | explosion | fire | forced landing | of or on (powered) aircraft |

botsing met elk voorwerp, vast, beweegbaar of bewegendvan of aan boord van (gemotoriseerd) luchtvaartuig | brandvan of aan boord van (gemotoriseerd) luchtvaartuig | explosievan of aan boord van (gemotoriseerd) luchtvaartuig | neerstortenvan of aan boord van (gemotoriseerd) luchtvaartuig | noodlandingvan of aan boord van (gemotoriseerd) luchtvaartuig






complex motor-powered aircraft

complex motoraangedreven luchtvaartuig


Accident to nonpowered aircraft causing injury to occupant

ongeval met niet-gemotoriseerd luchtvaartuig leidend tot letsel van inzittende


investigate air accidents | investigate aviation accidents | examine aircraft accidents | investigate aircraft accidents

ongevallen met vliegtuigen onderzoeken
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. This Regulation also lays down detailed rules on the conditions and procedures for the declaration by, and for the oversight of, operators engaged in commercial specialised operations and non-commercial operation of complex motor-powered aircraft, including non-commercial specialised operations of complex motor-powered aircraft.

3. In deze verordening worden ook gedetailleerde regels vastgesteld voor de voorwaarden en procedures voor de eigen verklaring van en het toezicht op exploitanten van commerciële gespecialiseerde vluchtuitvoeringen en niet-commerciële vluchtuitvoeringen met complexe motoraangedreven luchtvaartuigen, met inbegrip van niet-commerciële gespecialiseerde vluchtuitvoeringen met complexe motoraangedreven luchtvaartuigen.


While maintaining a high uniform level of aviation safety in Europe, Commission Regulation (EC) No 1702/2003 of 24 September 2003 laying down implementing rules for the airworthiness and environmental certification of aircraft and related products, parts and appliances as well as for the certification of design and product organisations (2) was amended to subject non-complex motor-powered aircraft, recreational aircraft and related products, parts and appliances to measures that are proportionate to their simple design and type of ope ...[+++]

Verordening (EG) nr. 1702/2003 van de Commissie van 24 september 2003 tot vaststelling van uitvoeringsvoorschriften inzake de luchtwaardigheid en milieu-certificering van luchtvaartuigen en aanverwante producten, onderdelen en uitrustingsstukken, alsmede voor de certificering van ontwerp- en productie-organisaties (2) is zodanig gewijzigd dat motoraangedreven luchtvaartuigen van eenvoudig ontwerp, sportluchtvaartuigen en aanverwante producten, onderdelen en uitrustingsstukken onderworpen zijn aan maatregelen die in verhouding staan tot het eenvoudig ontwerp en het gebruik van deze luchtvaartuigen, en zorgt tegelijk voor het behoud van ee ...[+++]


The text stipulates that a list of all the persons on board an aircraft must be made available within two hours of the notification of the occurrence of an accident to that aircraft, which will reduce the distressing waiting period for families.

De tekst bepaalt dat binnen twee uur na de melding van een vliegtuigongeval een lijst met de namen van alle passagiers aan boord van het betreffende luchtvaartuig beschikbaar moet zijn zodat de families minder lang in angst hoeven te zittten.


1. Community airlines and airlines departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies, shall implement procedures allowing to produce a list of all the persons on board an aircraft within one hour of the notification of the occurrence of an accident to this aircraft.

1. Communautaire luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen die vertrekken van een luchthaven op het grondgebied van een lidstaat waarop het Verdrag van toepassing is, passen procedures toe die het mogelijk maken om binnen een uur na de melding van een ongeval met een luchtvaartuig een lijst op te stellen van alle personen die zich aan boord van dat luchtvaartuig bevinden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. EU airlines and airlines departing from or arriving at an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies shall implement procedures to produce a list of all the persons on board an aircraft, as soon as possible but at any rate within two hours of the notification of the occurrence of an accident to this aircraft, as well as a list of any dangerous goods on board which could constitute a threat to ...[+++]

1. EU-luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen die vertrekken van en aankomen op een luchthaven op het grondgebied van een lidstaat waarop het Verdrag van toepassing is, passen procedures toe om zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen twee uur na de melding van een ongeval met een luchtvaartuig een lijst op te stellen van alle personen die zich aan boord van dat luchtvaartuig bevinden, alsook een lijst van gevaarlijke goederen aan boord die een gevaar voor de volksgezondheid of het milieu zouden kunnen vormen.


5. Welcomes the recent adaptation of maintenance standards for aircraft not involved in commercial air transport and in particular for aircraft not classified as "complex motor-powered aircraft" as a good example of proportionate regulation;

5. verwelkomt de recente aanpassing van onderhoudsvoorschriften voor luchtvaartuigen die niet zijn betrokken bij commercieel luchtvervoer en met name voor luchtvaartuigen die niet zijn geclassificeerd als "complexe gemotoriseerde luchtvaartuigen" als een goed voorbeeld van evenredige regelgeving;


5. Welcomes the recent adaptation of maintenance standards for aircraft not involved in commercial air transport and in particular for aircraft not classified as “complex motor-powered aircraft" as a good example of proportionate regulation;

5. verwelkomt de recente aanpassing van onderhoudsvoorschriften voor luchtvaartuigen die niet zijn betrokken bij commercieel luchtvervoer en met name voor luchtvaartuigen die niet zijn geclassificeerd als "complexe gemotoriseerde luchtvaartuigen" als een goed voorbeeld van proportionele regelgeving;


The Agency has concluded that the current provisions of Annex I (Part-M) to Regulation (EC) No 2042/2003 are too stringent for aircraft not involved in commercial air transport, in particular for aircraft that are not classified as ‘complex motor-powered aircraft’.

Het Agentschap heeft vastgesteld dat de huidige bepalingen van bijlage I (deel M) bij Verordening (EG) nr. 2042/2003 te strikte eisen opleggen aan luchtvaartuigen die geen commercieel luchttransport uitvoeren en met name aan luchtvaartuigen die niet tot de categorie „complexe motoraangedreven luchtvaartuigen” behoren.


an aeroplane, sailplane or powered sailplane with a Maximum Take-off Mass (MTOM) less than 1 000 kg that is not classified as complex motor-powered aircraft;

een vleugelvliegtuig, zweefvliegtuig of gemotoriseerd zweefvliegtuig met een maximale startmassa van minder dan 1 000 kg dat niet geclassificeerd is als complex motoraangedreven luchtvaartuig;


For any privately operated non-complex motor-powered aircraft of 2 730 kg MTOM and below, sailplane, powered sailplane or balloon, the Pilot-owner may issue a certificate of release to service after limited Pilot-owner maintenance as specified in Appendix VIII.

Voor alle motoraangedreven luchtvaartuigen voor privaat gebruik van eenvoudig ontwerp met een maximale startmassa van 2 730 kg of minder, zweefvliegtuigen, gemotoriseerde zweefvliegtuigen en ballonnen, mag de piloot-eigenaar een bewijs van vrijgave voor gebruik afgeven na beperkt piloot-eigenaaronderhoud als bedoeld in aanhangsel VIII.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'accident to powered aircraft' ->

Date index: 2021-03-10
w