Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Attendance at school
Class attendance
Continuing education centre
Demonstration school
Experimental school
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Instructor in adult literacy and numeracy
Laboratory school
Minister for Schools and Adult Education
Moderate mental subnormality
Observation school
Practice school
Residential adult centre
Residential adult college
School absence
School attendance
Teacher of adult literacy and numeracy
Truancy

Vertaling van "Adult school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

vormingscentrum | vormingsinstelling


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


Minister for Schools and Adult Education

Minister voor Scholen en Volwassenvorming


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

docent Alfa NT2 | docente NT2 | docent alfabetisering | lesgever alfabetisering


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

experimentele school


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

vermogen van oudere volwassenen om voor zichzelf te zorgen beoordelen


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are common ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Education (abolishing school fees, incentives to send girls to school, improving school environment, adult literacy).

- Onderwijs (afschaffen van schoolgelden, aanmoedigen van het schoollopen van meisjes, verbetering van de schoolomgeving en volwassenenalfabetisatie).


The Ministry of Education, Science and Culture, with responsibility for schools, adult education and universities, has so far absorbed a smaller share because schools rely on annual planning and projects are mostly linked to school years.

Het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur, verantwoordelijk voor scholen, volwasseneneducatie en universiteiten, heeft tot nu toe een kleiner deel kunnen besteden doordat scholen voor een heel jaar plannen en projecten meestal gebonden zijn aan het schooljaar.


The Council conclusions of 22 May 2008 on adult learning recognise the role of adult learning in addressing early school leaving by offering a second chance to those who reach adulthood without a qualification, focusing especially on basic skills, IT skills and language learning.

In de conclusies van de Raad van 22 mei 2008 over volwasseneneducatie wordt de rol erkend die volwasseneneducatie speelt bij de bestrijding van voortijdig schoolverlaten doordat hiermee een tweede kans wordt geboden aan volwassenen die niet over kwalificaties beschikken, waarbij de nadruk in het bijzonder ligt op basisvaardigheden, IT-vaardigheden en het leren van talen.


The Grundtvig programme helps adults who left school with basic or no qualifications, as well as providing support for teachers, trainers and other staff in adult education centres and associations, counselling organisations, information services, NGOs, enterprises, voluntary groups and research centres.

Grundtvig is bestemd voor volwassenen die na het basisniveau of zonder diploma van school zijn gegaan en biedt tevens ondersteuning aan docenten, opleiders en andere medewerkers in centra en verenigingen voor volwasseneneducatie, adviesorganisaties, voorlichtingsdiensten, ngo's, ondernemingen, vrijwilligersgroepen en onderzoekscentra.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
education, especially abolishing school fees, adopting incentives to send girls to school, improving the school environment, enhancing gender equality awareness among adolescents and adult literacy.

onderwijs, met name afschaffing van schoolgelden, aanmoediging van het schoollopen van meisjes, verbetering van de schoolomgeving, bewustmaking van jongeren van de gendergelijkheid en volwassenenalfabetisatie.


education, especially abolishing school fees, adopting incentives to send girls to school, improving the school environment, enhancing gender equality awareness among adolescents and adult literacy.

onderwijs, met name afschaffing van schoolgelden, aanmoediging van het schoollopen van meisjes, verbetering van de schoolomgeving, bewustmaking van jongeren van de gendergelijkheid en volwassenenalfabetisatie.


I Multiannual programme to promote the linguistic diversity of the Community in the information society . I The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Jean-Pierre GRAFE Minister for Higher Education, Research and International Relations of the French speaking Community of Belgium Denmark: Mr Ole VIG JENSEN Minister for Education Germany: Mr Fritz SCHAUMANN State Secretary, Federal Ministry of Education, Science, Research and Technology Greece: Mr Gerasimos ARSENIS Minister for National Education and Religious Affairs Spain: Mrs Esperanza AGUIRRE Minister for Education and Culture France: Mr Pierre SELLAL Deputy Permanent Representative Ireland: Mrs Niamh BHREA ...[+++]

I Nieuwe beleidsprioriteiten betreffende de informatiemaatschappij I Meerjarenprogramma ter bevordering van de taalverscheidenheid in Europa in de informatiemaatschappij I De Regeringen van de Lid-Staten en de Commissie van de Europese Gemeenschappen waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Jean-Pierre GRAFE Minister van Hoger Onderwijs, Onderzoek en Internationale Betrekkingen van de Franse gemeenschap van België Denemarken : de heer Ole VIG JENSEN Minister van Onderwijs Duitsland : de heer Fritz SCHAUMANN Staatssecretaris van Onderwijs, Wetenschap, Onderzoek en Technologie Griekenland : de heer Gerasimos ARSENIS Minister van Onderwijs en Kerkelijke Zaken Spanje : mevrouw Esperanza AGUIRRE Minister van Onderwijs en ...[+++]


NOTING that the United Nations Standard Rules on the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities, adopted by the UN General Assembly on 20 December 1993, specifically refers in its rule 6 that "States recognise the principle of equal primary, secondary and tertiary educational opportunities for children, youth and adults with disabilities, in integrated sittings" and that "special attention should be given in the areas of very young and pre-school children, and adults with disabilities, particularly women".

5. GELET OP het feit dat in regel nr. 6 van de VN-standaardregels betreffende het bieden van gelijke kansen voor gehandicapten, die door de Algemene vergadering van de Verenigde Naties op 20 december 1993 zijn aangenomen, er specifiek op wordt gewezen dat "de staten [...] het beginsel van gelijke kansen voor gehandicapte kinderen, jongeren en volwassenen in het basis-, voortgezet en hoger onderwijs [dienen] te erkennen, in geïntegreerde structuren", en dat "bijzondere aandacht dient te worden geschonken aan gehandicapte kinderen op zeer jonge leeftijd, gehandicapte peuters en kleuters, en aan gehandicapte volwassenen, met name vrouwen";


- Operational since 1988, Petra (Action programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life) is a direct descendant of the previous Community action programme on the transition from school to adult and working life; in particular, it has been designed to respond to the concerns resulting from the high rate of unemployment among young people by establishing new forms of basic vocational training in the Community.

- PETRA (Actieprogramma voor de beroepsopleiding van jongeren en hun voorbereiding op werk en volwassenheid) is vanaf 1988 operationeel en vloeit rechtstreeks voort uit de toepassing van het daaraan voorafgaande communautaire actieprogramma met betrekking tot de overgang van jongeren van de school naar het leven als volwassene en in een beroep. Dit programma werd ontworpen om in het bijzonder gehoor te geven aan de bezorgdheid ten gevolge van de hoge werkloosheid onder jongeren door nieuwe normen voor initiële beroepsopleiding in de Gemeenschap vast te leggen.


Development of volunteer self-help groups to address local issues (drugs, home/school liaison, etc.), and to encourage the involvement of tenants in the management of their estate Manchester Manchester Social integration of City Council (UK) disaffected young people via their interests in arcades and computer games in urban communities where there are three generations of unemployed Norfolk Adult Norfolk Family basic skills programme Education (UK) (communication, first aid, Service budgeting, helping children with their learning, etc.) for adults with seri ...[+++]

Ontwikkeling van vrijwillige zelfhulp groepen die lokale problemen aanpakken (drugs, contacten tussen thuis en school, enz.), en huurders te betrekken bij het beheer van hun woonomgeving Manchester City Manchester Sociale integratie van vervreemde Council (UK) jongeren via hun voorkeur voor winkelgalerijen en computerspelen, in stedelijke samenlevingen met drie generaties werklozen Norfolk Adult Norfolk programma huishoudelijke Education basisvaardigheden (communicatie, eerste Service (Dienst hulp, budgetteren, kinderen helpen met vol ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Adult school' ->

Date index: 2022-07-12
w