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Application working space
Brewhouse work
Brewing operations
Circulating capital
Demining operations
Demining processes
Demining work
Effective work volume
Floating capital
Funds
Job card
Job sheet
Job ticket
Lathe scalper operator
Metal working lathe operator
Metalworking lathe operator
Mine clearance work
Mobile elevating work platform
Net current assets
Net working capital
Operate aerial work platforms
Operate mobile elevating work platform
Operating capital
Operation card
Operational space
Salvage operations
Salvage work
Salvaging operations
Sheet metal working machine operator
Sheet-metal-working machine operator
Task workspace
Tool lathe setter
Work report
Work sheet
Work slip
Work ticket
Working capital

Vertaling van "work on operational " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
mobile elevating work platform | operate aerial work platforms | operate mobile elevating work platform

faire fonctionner un monte-charge | faire fonctionner une flèche élévatrice | faire fonctionner une nacelle élévatrice | faire fonctionner une plate-forme élévatrice


job card [ job ticket | job sheet | work sheet | work ticket | operation card | work report | work slip ]

fiche de lot [ fiche de travail | bon de travail | relevé d'opération ]


metal working lathe operator | tool lathe setter | lathe scalper operator | metalworking lathe operator

opérateur sur tour à métaux | opérateur sur tour à métaux/opératrice sur tour à métaux | opératrice sur tour à métaux


application working space | effective work volume | operational space | task workspace

espace de la tâche | volume de travail utile | espace opérationnel


sheet-metal-working machine operator

opérateur de machine à travailler la tôle [ opératrice de machine à travailler la tôle ]


working capital | circulating capital | floating capital | funds | net current assets | net working capital | operating capital

fonds de roulement | FRN | fonds de roulement net | fonds de roulement financier | actif net à court terme


salvage operations | salvage work | salvaging operations

opérations de protection


brewhouse work [ brewing operations ]

procédés de brassage


demining processes | demining work | demining operations | mine clearance work

opérations de déminage


sheet metal working machine operator

conducteur de machines de tôlerie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The headings in this chapter represent the key questions that the Commission requested to be addressed in the independent study it commissioned in order to review the progress and tasks of the EEA in relation to the overall Community policy on the environment: appropriateness of the Agency's mandate and of its resources, policy relevance and focus of its work, co-operation with partner organisations, necessary degree of autonomy, co-operation with non-EU countries, network of permanent collaborators, governance structure, products and ...[+++]

Les titres du présent chapitre correspondent aux principales questions que la Commission souhaitait voir aborder dans l'étude indépendante dont elle a demandé la réalisation en vue d'évaluer les progrès et les tâches de l'AEE par rapport à la politique générale de l'environnement suivie par la Communauté: adéquation du mandat de l'Agence et de ses ressources, pertinence par rapport au processus décisionnel et objet de ses travaux, coopération avec les organisations partenaires, degré d'autonomie nécessaire, coopération avec les pays non membres de l'UE, réseau de collaborateurs permanents, structures de gouvernance, produits et services, ...[+++]


Such provisions should be without prejudice to the right of the Member States to reserve capacity for electronic communications networks even in the absence of specific requests, with a view to meeting future demand for physical infrastructures to maximise the value of civil works, or to adopt measures entailing similar rights to coordinate civil works for operators of other types of networks, such as gas or electricity.

Ces dispositions devraient être sans préjudice du droit des États membres de réserver des capacités pour les réseaux de communications électroniques, même en l'absence de demandes spécifiques, en vue de satisfaire la demande future en matière d'infrastructures physiques afin de maximiser la valeur des travaux de génie civil, ou d'adopter des mesures impliquant des droits similaires en matière de coordination des travaux de génie civil pour les opérateurs d'autres types de réseaux tels que les réseaux de gaz ou d'électricité.


[36] Commission Staff Working Paper - Operational Guidance on taking account of Fundamental Rights in Commission Impact Assessments, SEC(2011) 567 final, 6.5.2011.

[36] Document de travail des services de la Commission - «Operational Guidance on taking account of Fundamental Rights in Commission Impact Assessments», SEC(2011) 567 final, 6/5/2011.


The last line reads: '.the work of private operators'. I ask that the word 'private' be deleted, so that it will then read: 'the work of operators'.

La dernière ligne parle de "l’activité des opérateurs privés". Je demande la suppression du mot "privés". Il faut donc lire "l’activité des opérateurs".


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The last line reads: '.the work of private operators' . I ask that the word 'private' be deleted, so that it will then read: 'the work of operators' .

La dernière ligne parle de "l’activité des opérateurs privés". Je demande la suppression du mot "privés". Il faut donc lire "l’activité des opérateurs".


35. Takes note of the encouraging initiatives taken by Member States to reconcile work and family life, but considers that progress remains limited; supports therefore the Commission's call on the Member States and the social partners to promote family friendly working environments; points out for this purpose the need for the Member States to set quantitative targets for increasing the provision of care services for children and other dependent persons by defining specific national objectives aimed at reaching within the next five years the average level of the three Member States with the best performance in this sector; considers t ...[+++]

35. prend acte des initiatives encourageantes prises par les États membres pour concilier vie professionnelle et vie familiale, mais estime que les progrès restent limités; soutient dès lors la demande de la Commission aux États membres et aux partenaires sociaux de promouvoir des environnements de travail respectueux de la famille; à cet effet, souligne la nécessité pour les États membres de fixer des objectifs quantitatifs pour accroître l'offre de services de garde d'enfants et d'autres personnes dépendantes grâce à la définition d'objectifs nationaux spécifiques conçus de manière à atteindre, dans un délai de cinq ans, un niveau co ...[+++]


9. Takes note of the encouraging initiatives taken by Member States to reconcile work and family life, but considers that progress remains limited; therefore supports the Commission's call on the Member States and the social partners to promote family friendly working environments; for this purpose points out the need for the Member States to set quantitative targets for increasing the provision of care services for children and other dependent persons by defining specific national objectives aimed at reaching within the next five years the average level of the three Member States with the best performance in this sector. To enable fai ...[+++]

9. prend acte des initiatives encourageantes prises par les États membres pour concilier vie professionnelle et vie familiale, mais estime que les progrès restent limités; soutient dès lors la demande de la Commission aux États membres et aux partenaires sociaux de promouvoir des environnements de travail respectueux de la famille; à cet effet, souligne la nécessité pour les États membres de fixer des objectifs quantitatifs pour accroître l'offre de services de garde d'enfants et d'autres personnes dépendantes grâce à la définition d'objectifs nationaux spécifiques conçus de manière à atteindre, dans un délai de cinq ans, un niveau cor ...[+++]


34. Takes note of the encouraging initiatives taken by Member States to reconcile work and family life, but considers that progress remains limited; therefore supports the Commission's call on the Member States and the social partners to promote family friendly working environments; for this purpose points out the need for the Member States to set quantitative targets for increasing the provision of care services for children and other dependent persons by defining specific national objectives aimed at reaching within the next five years the average level of the three Member States with the best performance in this sector; to enable f ...[+++]

34. prend acte des initiatives encourageantes prises par les États membres pour concilier vie professionnelle et vie familiale, mais estime que les progrès restent limités; soutient dès lors la demande de la Commission aux États membres et aux partenaires sociaux de promouvoir des environnements de travail respectueux de la famille; et, à cet effet, souligne la nécessité pour les États membres de fixer des objectifs quantitatifs pour accroître l'offre de services de garde d'enfants et d'autres personnes dépendantes grâce à la définition d'objectifs nationaux spécifiques conçus de manière à atteindre, dans un délai de cinq ans, un nivea ...[+++]


They emphasise the value of international NGOs working as operational partners with local NGOs and indigenous peoples organisations.

Elles soulignent l'intérêt d'une coopération des ONG internationales - en tant que partenaires de mise en oeuvre - avec des ONG locales et des organisations de populations autochtones.


Table 3: Weighted averages for European works, independent producers and recent works by operator

Tableau 3 : Moyennes pondérées de diffusion d'oeuvres européennes, de productions indépendantes et d'oeuvres récentes par opérateur


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