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Vertaling van "which pose little " (Engels → Frans) :

It is logical that the European Union should surely try to organise matters a little, especially as, contrary to what has been said, international private law has no real answer to this type of problem, and in view of the fact that we have a space in which there is freedom of movement and that space is naturally going to pose more and more problems.

Il est logique que, bien sûr, l’Union européenne s’efforce d’organiser un peu les choses, d’autant plus que, contrairement à ce qui a été dit, le droit international privé n’apporte pas de vraies réponses à ce type de problème et que nous avons un espace de libre circulation et que cet espace de libre circulation posera naturellement de plus en plus de problèmes.


However, we must state that China’s uncritical approach when it comes to obtaining access to these raw materials, with little or no consideration for human rights, corruption and undemocratic regimes, poses a challenge for the EU, which has long insisted that trade and aid must go hand in hand with demands for democratic development taking into account free and human rights.

Cependant, nous nous devons de préciser que l'approche dépourvue de discernement appliquée par la Chine pour obtenir un accès à ces matières premières, avec une considération limitée, voire inexistante, pour les droits de l'homme, la corruption et les régimes antidémocratiques, constitue un défi pour l'Union européenne, qui insiste de longue date pour que les échanges commerciaux et l'aide aillent de pair avec des critères de développement démocratique tenant compte des droits de l'homme et de la liberté.


Although the child pornography provisions of the Criminal Code have withstood challenges under the Canadian Charter of Rights and Freedoms, the Supreme Court of Canada’s interpretation of the law in R. v. Sharpe and its subsequent application by the British Columbia Supreme Court has been a source of concern for some (12) For example, the majority decision of the Supreme Court of Canada created two exemptions to the ban on making or possessing child pornography, one of which would include “any written material or visual representation created by the accused alone, and held by the accused alone, exclusively for his or her own personal use ...[+++]

Le fait de produire, de publier, d’importer, de distribuer ou de vendre des produits de pornographie juvénile ou de les posséder dans l’un des buts précités est une infraction mixte punissable d’une peine maximale de dix ans d’emprisonnement sur déclaration de culpabilité par mise en accusation. Les dispositions du Code relatives à la pornographie juvénile ont résisté aux contestations en vertu de la Charte canadienne des droits et libertés, mais l’interprétation de la loi par la Cour suprême du Canada dans l’affaire R. c. Sharpe et s ...[+++]


Although the child pornography provisions of the Criminal Code have withstood challenges under the Canadian Charter of Rights and Freedoms, the Supreme Court of Canada’s interpretation of the law in R. v. Sharpe and its subsequent application by the British Columbia Supreme Court has been a source of concern for some (13) For example, the majority decision of the Supreme Court of Canada created two exemptions to the ban on making or possessing child pornography, one of which would include “any written material or visual representation created by the accused alone, and held by the accused alone, exclusively for his or her own personal use ...[+++]

Le fait de produire, de publier, d’importer, de distribuer ou de vendre des produits de pornographie juvénile ou de les posséder dans l’un des buts précités est une infraction mixte punissable d’une peine maximale de dix ans d’emprisonnement sur déclaration de culpabilité par mise en accusation. Les dispositions du Code relatives à la pornographie juvénile ont résisté aux contestations en vertu de la Charte canadienne des droits et libertés, mais l’interprétation de la loi par la Cour suprême du Canada dans l’affaire R. c. Sharpe et s ...[+++]


Although the child pornography provisions of the Criminal Code have withstood challenges under the Canadian Charter of Rights and Freedoms, the Supreme Court of Canada’s interpretation of the law in R. v. Sharpe and its subsequent application by the British Columbia Supreme Court has been a source of concern for some (12) For example, the majority decision of the Supreme Court of Canada created two exemptions to the ban on making or possessing child pornography, one of which would include “any written material or visual representation created by the accused alone, and held by the accused alone, exclusively for his or her own personal use ...[+++]

Le fait de produire, de publier, d’importer, de distribuer ou de vendre des produits de pornographie juvénile ou de les posséder dans l’un des buts précités est une infraction mixte punissable d’une peine maximale de dix ans d’emprisonnement sur déclaration de culpabilité par mise en accusation. Les dispositions du Code relatives à la pornographie juvénile ont résisté aux contestations en vertu de la Charte canadienne des droits et libertés, mais l’interprétation de la loi par la Cour suprême du Canada dans l’affaire R. c. Sharpe et s ...[+++]


The Regular Reports also identify those chapters which do not pose major difficulties of administrative capacity, either because, in those chapters, there is little administrative capacity needed for the implementation of the acquis, or because the countries' preparedness can in general be considered adequate.

Les rapports réguliers désignent également les chapitres qui ne posent pas de grandes difficultés en termes de capacité administrative, soit parce que lesdits chapitres ne prévoient pas d'importantes contraintes de capacité pour la mise en oeuvre de l'acquis, soit parce que le degré de préparation des pays peut être jugé suffisant d'une manière générale.


The deal poses no competition problems as the proposed acquirers have little business in common with Omega Bilance and CEG, which make and sell scales, slicers and mincers for retail and catering customers.

Cette opération ne pose aucun problème sur le plan de la concurrence, puisque les acquéreurs ne partagent guère d'activités communes avec Omega Bilance Spa et C.E.G. Di Macchi Piantanida S.n.c., qui fabriquent et vendent des balances, des trancheuses et des hachoirs destinés aux détaillants du secteur de l'alimentation et aux restaurateurs.


(b) the activities of which concern quantities in each transport unit smaller than those defined in marginals 10010 and 10011 in Annex B to Directive 94/55/EC, or (c) the main or secondary activities of which are not the transport or the related loading or unloading of dangerous goods but which occasionally engage in the national transport or the related loading or unloading of dangerous goods posing little danger or risk of pollut ...[+++]

c) qui n'effectuent pas, à titre d'activité principale ou accessoire, des transports de marchandises dangereuses ou des opérations de chargement ou de déchargement liées à ces transports, mais qui effectuent occasionnellement des transports nationaux de marchandises dangereuses ou des opérations de chargement ou de déchargement liées à ces transports, présentant un degré de danger ou de pollution minimal.


Excluded from the scope of the Directive are only those machines which pose little or no danger as they are powered directly by manual effort; those machines treated by existing or forthcoming specific directives dealing with safety, and those for which additional essential safety requirements are considered necessary, (lifting and handling appliances, mobile agricultural and construction plant machines, machines for woodworking and transportation equipment). They therefore are dealt with by specific directives. It ought to be noted that the Commission extensively involved the social partners in consultations prior to tabling this propo ...[+++]

Il y a lieu de remarquer que la Commission a largement consulté les partenaires sociaux avant de présenter cette proposition et les a informés qu'elle examinerait la proposition présentée par la Confédération des Syndicats européens en vue de la création d'un organisme tripartite permanent, permettant aux partenaires sociaux et aux représentants des autorités publiques d'évaluer les effets de l'application de la directive et des travaux de normalisation au niveau de la sécurité des travailleurs. La directive invitera les Etats membres à prendre toutes les mesures utiles pour que les m ...[+++]




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Date index: 2021-01-17
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