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Advise superiors on military operations
Armed forces
Armed services
Armies
Assumed risk
Collate military intelligence records
Comment to superiors about military manoeuvres
Develop military intelligence records
Developing military intelligence records
Developing records of military intelligence
ECOMOG
ECOWAS Ceasefire Monitoring Group
ECOWAS Military Observer Group
ECOWAS Monitoring Group
EU military mission
EU military operation
European Union military mission
European Union military operation
Flying Accidents Compensation Regulations
Legion
Military
Military Observer Group of ECOWAS
Military agreement
Military aid
Military combat capabilities
Military combat performance
Military combat techniques
Military cooperation
Military operational approaches
Militia
Recommend to superiors on military operations
Risk undertaken
Undertaken risk

Vertaling van "undertaken by military " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
undertaken risk [ risk undertaken | assumed risk ]

risque encouru [ risque assumé | risque prévu | risque accepté ]


military cooperation [ military agreement | military aid | Military aid(STW) ]

coopération militaire [ accord militaire | aide militaire ]


EU military mission [ EU military operation | European Union military mission | European Union military operation ]

mission militaire de l'UE [ mission militaire de l'Union européenne | opération militaire de l'UE | opération militaire de l'Union européenne ]


armed forces [ armed services | legion | military | militia | armies(UNBIS) ]

armée [ forces armées | légion | militaire ]


comment to superiors about military manoeuvres | recommend to superiors on military operations | advise superiors on military operations | make suggestions to superiors about military manoeuvres

conseiller ses supérieurs sur des opérations militaires


collate military intelligence records | developing records of military intelligence | develop military intelligence records | developing military intelligence records

élaborer des dossiers de renseignement militaire


military combat capabilities | military combat performance | military combat techniques | military operational approaches

techniques de combat militaire


ECOWAS Ceasefire Monitoring Group | ECOWAS Military Observer Group | ECOWAS Monitoring Group | Military Observer Group of ECOWAS | Military Observer Group of the Economic Community of West African States | ECOMOG [Abbr.]

Groupe de Contrôle de la CEDEAO | Groupe d'observateurs militaires de la Communauté économique des Etats de l'Afrique de l'Ouest | ECOMOG [Abbr.]


Canada Oil and Gas Production and Conservation Regulations [ Regulations Respecting Safety, Conservation Practices and the Prevention of Pollution in Operations undertaken for the Production of Oil and Gas in the Parts of Canada under the Oil and Gas Production and Conservation Act ]

Règlement sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz au Canada [ Règlement concernant la sécurité, les pratiques de rationalisation de l'exploitation et de la prévention de la pollution à l'égard des travaux effectués pour la production de pétrole et de gaz dans les régions du Canada visées par la Loi sur la production ]


Flying Accidents Compensation Regulations [ Regulations prescribing compensation for bodily injury or death resulting from flights undertaken in the course of duty ]

Règlement sur l'indemnisation en cas d'accident d'aviation [ Règlement prévoyant une indemnisation en cas de blessures corporelles ou de décès résultant de vols entrepris dans l'exercice de fonctions ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The final technical aspect of the bill that I will note is, as called for by both the CPPNM amendment and the ICSANT, these offences would specifically not apply to a lawful act that is committed during an armed conflict or to activities undertaken by military forces of a state in the exercise of their official duties to the extent that those activities were governed by other rules of international law.

En terminant cette analyse des aspects techniques du projet de loi, je souligne que, conformément à la CIRATN et à l'Amendement à la CPPMN, ces infractions ne s'appliqueraient pas à un acte licite commis au cours d'un conflit armé ni aux activités menées par les forces armées d'un État dans l'exercice de leurs fonctions officielles, dans la mesure où ces activités sont régies par d'autres règles de droit international.


Another important feature of the bill is its military exclusionary clause, which would ensure that none of the newly created offences would apply to “activities undertaken by military forces of a state in the exercise of their official duties, to the extent that those activities are governed by other rules of international law”.

Une autre caractéristique importante du projet de loi concerne la disposition relative à l'exclusion militaire, qui ferait en sorte qu'aucune des infractions nouvellement créées ne s'appliquerait « aux activités menées par les forces armées d’un État dans l’exercice de leurs fonctions officielles, dans la mesure où ces activités sont régies par d’autres règles de droit international ».


New section 82.7, also introduced by clause 5 of the bill, exempts from the application of these four new offences both acts that are committed during an armed conflict “in accordance with customary international law or conventional international law applicable to the conflict,” and “activities undertaken by military forces of a state in the exercise of their official duties,” to the extent that those military activities are governed by other rules of international law.

Le nouvel article 82.7, également créé par l’article 5 du projet de loi, exclut du champ d’application de ces quatre nouvelles infractions l’acte « commis au cours d’un conflit armé et conforme [.] au droit international coutumier ou au droit international conventionnel applicable au conflit », ainsi que « les activités menées par les forces armées d’un État dans l’exercice de leurs fonctions officielles », dans la mesure où ces activités sont régies par d’autres règles de droit international.


The Amendment also states that the CPPNM does not apply to the activities of armed forces during an armed conflict as those terms are understood in international humanitarian law, activities undertaken by military forces in the exercise of their official duties, nuclear material used or retained for military purposes or nuclear facilities containing such material.17

L’Amendement dit en outre que la CPPMN ne s’applique pas aux activités des forces armées en période de conflit armé au sens donné à ces termes en droit humanitaire national, aux activités menées par les forces armées dans l’exercice de leurs fonctions officielles, aux matières nucléaires utilisées ou conservées à des fins militaires ou à une installation militaire contenant de telles matières 17.


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(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracke ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


However, it says nothing about the redeployment of the United States Fourth Fleet in the region, the plan for the United States to use seven Colombian military bases, or the intervention operations that are undertaken from military bases in the territories of EU and NATO countries.

Pourtant, il ne dit rien du redéploiement de la quatrième flotte des États-Unis dans la région, du plan américain relatif à l’utilisation de sept bases militaires colombiennes et des opérations d’intervention effectuées à partir de bases militaires situées sur le territoire de pays de l’Union européenne et de l’OTAN.


26. Reiterates the need for compliance with United Nations Security Council Resolution 1325, which requires a gender-balanced staffing and training approach to all missions and a gender focus on all actions undertaken; stresses that an adequate number of women in civilian or military missions is a crucial condition for the success of those missions, be it in peacekeeping or disaster relief operations, as well as in diplomatic mediation, as a way to ensure that women's needs, rights and interests are properly addressed and to ensure w ...[+++]

26. insiste à nouveau sur la nécessité de respecter la résolution 1325 du Conseil de sécurité des Nations unies qui exige l'intégration du principe de parité en matière de recrutement et de formation pour toutes les missions, et la prise en compte de l'égalité entre les sexes pour toutes les actions entreprises; souligne qu'une présence suffisante des femmes dans les missions civiles ou militaires est une condition essentielle de leur réussite, que ce soit lors des opérations de secours en cas de catastrophe ou de maintien de la paix, ou lors d'activités de médiation diplomatique, car leur présence permet de garantir que les besoins, le ...[+++]


26. Reiterates the need for compliance with United Nations Security Council Resolution 1325, which requires a gender-balanced staffing and training approach to all missions and a gender focus on all actions undertaken; stresses that an adequate number of women in civilian or military missions is a crucial condition for the success of those missions, be it in peacekeeping or disaster relief operations, as well as in diplomatic mediation, as a way to ensure that women’s needs, rights and interests are properly addressed and to ensure w ...[+++]

26. insiste à nouveau sur la nécessité de respecter la résolution 1325 du Conseil de sécurité des Nations unies qui exige l'intégration du principe de parité en matière de recrutement et de formation pour toutes les missions, et la prise en compte de l'égalité entre les sexes pour toutes les actions entreprises; souligne qu'une présence suffisante des femmes dans les missions civiles ou militaires est une condition essentielle de leur réussite, que ce soit lors des opérations de secours en cas de catastrophe ou de maintien de la paix, ou lors d'activités de médiation diplomatique, car leur présence permet de garantir que les besoins, le ...[+++]


– (DE) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, at an international level, the Member States of the European Union have undertaken to make a significant contribution to civil and military crisis management capabilities throughout the world.

– (DE) Madame la Présidente, Monsieur le Commissaire, Mesdames et Messieurs, au niveau international, les États membres de l’Union européenne se sont engagés à apporter une contribution importante à la gestion de crise au niveau militaire et civil dans le monde entier.


We must be cautious, as has been said, for, despite the research undertaken, it has not been possible to establish any clear correlation between the use of these arms and the cases of leukaemia that came to light following these military operations, but also, you should be aware, during the long process of developing and testing these weapons.

La réserve s'impose, cela a été dit, car en dépit des recherches engagées, aucune corrélation n'a pu être établie entre l'utilisation de ces armes et les cas de leucémie révélés après ces opérations, mais aussi, sachez-le, au cours du long processus de mise au point et d'expérimentation de ces armes.


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