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Traduction de «trade routes hapag-lloyd » (Anglais → Français) :

On the Northern Europe – North America trade routes, Hapag-Lloyd is a member to the G6 Alliance, together with Nippon Yusen Kaisha ("NYK"), Orient Overseas Container Line ("OOCL"), American President Lines / Neptune Orient Lines ("APL/NOL"), Hyundai Merchant Marine ("HMM") and Mitsui OSK Lines ("MOL") as well as in the SLCS consortium together with OOCL and the SLCS-MSC consortium together with OOCL and Mediterranean Shipping Company ("MSC").

En ce qui concerne les routes commerciales entre le nord de l'Europe et l'Amérique du Nord, Hapag-Lloyd est membre de l'alliance G6 avec Nippon Yusen Kaisha («NYK»), Orient Overseas Container Line («OOCL»), American President Lines / Neptune Orient Lines («APL/NOL»), Hyundai Merchant Marine («HMM») et Mitsui OSK Lines («MOL»), du consortium SLCS avec OOCL ainsi que du consortium SLCS-MSC avec OOCL et Mediterranean Shipping Company («MSC»).


This will entirely remove the additional link between Hapag-Lloyd's and UASC's consortia, that the transaction would have created on the Northern Europe – North America trade routes.

Cette initiative supprimera intégralement le lien supplémentaire entre les consortiums d'Hapag-Lloyd et d'UASC que l'opération aurait créé sur les routes commerciales entre le nord de l'Europe et l'Amérique du Nord.


The Commission found that the merger, as initially notified, would have created links on the Northern Europe – North America trade routes between the consortia and alliances in which Hapag-Lloyd is a member and the NEU1 (ex-Pendulum) consortium, in which UASC is a member.

La Commission a estimé que la concentration, telle qu'elle avait été notifiée initialement, aurait créé, pour les routes commerciales reliant le nord de l'Europe et l'Amérique du Nord, des liens entre les consortiums et alliances dont Hapag-Lloyd est membre et le consortium NEU1(anciennement Pendulum), dont UASC est membre..


Like several other carriers, UASC and Hapag-Lloyd offer their services on trade routes mainly through cooperation agreements with other shipping companies, known as "consortia" or "alliances".

À l'instar de plusieurs autres transporteurs, UASC et Hapag-Lloyd proposent leurs services sur diverses routes commerciales, principalement dans le cadre d'accords de coopération conclus avec d'autres compagnies de transport maritime qui sont dénommés «consortiums» ou «alliances».


As a result, the merged entity's position on these trade routes will be comparable to that of Hapag-Lloyd today.

Par conséquent, la position de l'entité issue de la concentration sur ces routes commerciales sera comparable à celle occupée actuellement par Hapag-Lloyd.


On the route between Northern Europe and the Caribbean, Hapag Lloyd is currently a member of the Eurosal consortium with HSDG and CMA CGM; CSAV is a member of the Euroandes consortium with MSC.

Sur la liaison entre l’Europe du Nord et les Caraïbes, Hapag Lloyd est membre du consortium Eurosal formé avec HSDG et CMA CGM; l’entreprise CSAV fait partie quant à elle du consortium Euroandes formé avec MSC.


On the route between Northern Europe and South America's West Coast, Hapag Lloyd is currently a member of the Eurosal consortium with HSDG and CMA CGM; CSAV is a member of the Euroandes consortium and the Ecuador Express consortium, both with MSC.

Sur la liaison entre l’Europe du Nord et la côte ouest de l’Amérique du Sud, Hapag Lloyd appartient au consortium Eurosal constitué avec HSDG et CMA CGM, alors que CSAV est membre des consortiums Euroandes et Ecuador Express, tous deux formés avec MSC.


In the shipping trade lanes between Europe and North America, Hapag-Lloyd is a member of two conferences.

Hapag-Lloyd est membre de deux conférences actives sur les trafics entre l’Europe et l’Amérique du nord.


The companies, which were members of the now-defunct Far East Trade Tariff Charges and Surcharges Agreement (FETTCSA, include Hapag-Lloyd of Germany, Denmark's Maersk Sealand and PO Nedlloyd of Britain. The fines total just under € 7 million, a modest amount explained by the fact that an agreement not to discount is less damaging than a price-fixing cartel.

Ces compagnies, qui étaient membres du Far East Trade Tariff Charges and Surcharges Agreement (FETTCSA),incluent l'allemand Hapag-Lloyd, Maersk Sealand du Danmark et le britannique PO Nedlloyd. Les amendes totalisent près de 7 millions €, un montant modeste qui s'explique par le fait que l'infraction aux règles de la concurrence est moins grave que s'il s'agissait d'un accord sur prix .




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Date index: 2021-11-12
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