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Beverage manufacturer
Blender operator
Brick and mortar retail
Brick and mortar retailing
Bricks and mortar retail
Bricks and mortar retailing
E-retail
E-retailing
E-tail
E-tailing
Electronic retail
Electronic retailing
List price
MRP
MSR
MSRP
Manufacturer's recommended price
Manufacturer's suggested list price
Manufacturer's suggested retail
Manufacturer's suggested retail price
Manufacturers of soft-drinks
NICYRA
National Association of Retail Ice Cream Manufacturers
National Ice Cream Retailers Association
National Ice Cream and Yogurt Retailers Association
Offline retail
Offline retailing
Online retail
Online retailing
RRP
Recommended retail price
Retail
Retail distribution
Retail sale
Retail sales
Retail sales of electricity
Retail trade
Retailing
Sale by retail
Soft drinks retailer
Suggested price
Suggested resale price
Suggested retail price

Vertaling van "retailers and manufacturers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
suggested price [ suggested retail price | suggested resale price | manufacturer's suggested list price | manufacturer's suggested retail price | manufacturer's suggested retail | MSR ]

prix suggéré [ prix conseillé | prix proposé | prix de vente conseillé | prix conseillé maximum | prix indicatif | prix limite maximum | prix maximum de vente | prix recommandé ]


suggested retail price | manufacturer's recommended price | manufacturer's suggested retail price | MRP | MSRP | recommended retail price | RRP

prix de vente conseillé | prix de vente conseillé par le fabricant | prix de détail suggéré par le fabricant | prix de détail suggéré | PDSF


list price | manufacturer's suggested retail price | recommended retail price | suggested price | MSRP [Abbr.] | RRP [Abbr.]

prix de vente conseille


beverage manufacturer | soft drinks retailer | blender operator | manufacturers of soft-drinks

producteur de boissons gazeuses | producteur de limonade | fabricant de boissons non alcoolisées/fabricante de boissons non alcoolisées | fabricante de boissons gazeuses


National Ice Cream and Yogurt Retailers Association [ NICYRA | National Ice Cream Retailers Association | National Association of Retail Ice Cream Manufacturers ]

National Ice Cream and Yogurt Retailers Association [ NICYRA | National Ice Cream Retailers Association | National Association of Retail Ice Cream Manufacturers ]


retail distribution | retail sale | retail sales | retail trade | retailing | sale by retail

commerce de détail | distribution de détail | vente au détail


online retail | electronic retailing | e-tailing | e-tail | e-retail | online retailing | electronic retail | e-retailing

vente au détail en ligne | vente au détail sur Internet | vente au détail électronique


brick and mortar retail | brick and mortar retailing | bricks and mortar retail | offline retail | bricks and mortar retailing | offline retailing

vente au détail physique | vente au détail hors ligne | vente de détail traditionnelle | vente au détail traditionnelle


retail | retail sales | retail sales of electricity

détail


Canadian Allied Manufacturers Wholesale and Retail Union

Syndicat canadien des fabricants en gros et au détail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
T. whereas the RMG sector is prominently dominated by large retailers, branded manufacturers and marketers which control global production networks and directly stipulate supply specifications; whereas clothing and textile manufacturers, in the context of a globalised industry, often have no choice but to accept lower prices, increase quality standards, shorten delivery times, reduce minimum quantities and take on as much risk as possible; whereas there are severe shortcomings in transparency and traceability in the global supply c ...[+++]

T. considérant que le secteur du prêt-à-porter est clairement dominé par les grandes enseignes, les fabricants et les négociants de produits de marque qui contrôlent les réseaux mondiaux de production et fixent directement les conditions de l'offre; que, dans le contexte de la mondialisation de l'industrie, les fabricants de produits textiles et de vêtements n'ont souvent d’autre choix que d'accepter de baisser les prix, d'améliorer les normes de qualité, de raccourcir les délais de livraison, de réduire les quantités minimales et d ...[+++]


T. whereas the RMG sector is prominently dominated by large retailers, branded manufacturers and marketers which control global production networks and directly stipulate supply specifications; whereas clothing and textile manufacturers, in the context of a globalised industry, often have no choice but to accept lower prices, increase quality standards, shorten delivery times, reduce minimum quantities and take on as much risk as possible; whereas there are severe shortcomings in transparency and traceability in the global supply ch ...[+++]

T. considérant que le secteur du prêt-à-porter est clairement dominé par les grandes enseignes, les fabricants et les négociants de produits de marque qui contrôlent les réseaux mondiaux de production et fixent directement les conditions de l'offre; que, dans le contexte de la mondialisation de l'industrie, les fabricants de produits textiles et de vêtements n'ont souvent d’autre choix que d'accepter de baisser les prix, d'améliorer les normes de qualité, de raccourcir les délais de livraison, de réduire les quantités minimales et de ...[+++]


11. Believes that global retailers, branded manufacturers and marketers have a great deal of responsibility in preventing manufacturing countries from improving labour conditions and wages; is convinced that fairer market structure and social conditions could be created if those companies implemented all along their supply chains internationally recognised Corporate Social Responsibility (CSR) standards, in particular the recently updated OECD Guidelines for Multinational Enterprises, the ten principles of the United Nations Global Compact, the ISO 26000 Guidance Standard on Social Responsibility, the ILO Tripartite Declaration of Princ ...[+++]

11. considère que les entreprises du secteur de la distribution, les fabricants de produits de marques et les négociants d'envergure mondiale sont en grande partie responsables de l'absence d’amélioration des conditions de travail et des salaires dans les pays producteurs; est convaincu qu'il serait possible d'aboutir à une structure du marché et des conditions sociales plus équitables si ces entreprises veillaient au respect, tout au long de leurs chaînes d’approvisionnement, de normes internationalement reconnues en matière de responsabilité sociale des entreprises (RSE), en particulier les principes directeurs de l’OCDE à l’intention ...[+++]


V. whereas the RMG sector is prominently dominated by large retailers, branded manufacturers and marketers which control global production networks and directly stipulate supply specifications; whereas clothing and textile manufacturers, in the context of a globalised industry, often have no choice but to accept lower prices, increase quality standards, shorten delivery times, reduce minimum quantities and take on as much risk as possible;

V. considérant que le secteur du prêt-à-porter est clairement dominé par les grandes entreprises du secteur de la distribution, les fabricants de produits de marque et les négociants qui contrôlent les réseaux mondiaux de production et fixent directement les conditions de l’offre; que, dans le contexte de la mondialisation de l’industrie, les fabricants de produits textiles et de vêtements n’ont souvent d’autre choix que d’accepter de baisser les prix, d’améliorer les normes en matière de qualité, de raccourcir les délais de livrais ...[+++]


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— Sits: manufacture, under the name Royal Sanders, of personal care products, such as: bath and shower, skin care products, deodorants and perfumes. It manufactures primarily for retailers and brand owners.

— Sits: fabrication, sous la dénomination de Royal Sanders, de produits d’hygiène corporelle, tels que des produits pour le bain et la douche, des produits de soin de la peau, des déodorants et des parfums, principalement pour des détaillants et des propriétaires de marques.


Manufacturers, their representatives or authorised agents in EU countries, and importers of tobacco from non-EU countries have the right to determine the maximum retail selling price for each of their products for each EU country in which the products concerned are to be released for consumption.

Les fabricants, leurs représentants ou agents agréés dans les pays de l’UE, ainsi que les importateurs de pays tiers ont le droit de déterminer le prix maximal de vente au détail de chacun de leurs produits pour chaque pays de l’UE dans lequel ces derniers sont destinés à être mis à la consommation.


16. Believes that the Commission should investigate further the practice (which is already fairly widespread) among some European retailers and manufacturers of labelling the origin of meat in processed foods and to report its findings;

16. estime que la Commission devrait s'intéresser de plus près aux pratiques (déjà assez répandues) de certains détaillants et fabricants européens en ce qui concerne l'étiquetage de l'origine de la viande dans les aliments transformés, et rendre compte de ses conclusions;


over two in five retailers face some form of price recommendation or price restriction from manufacturers; almost one in five retailers are contractually restricted from selling on online marketplaces; almost one in ten retailers are contractually restricted from submitting offers to price comparison web sites; over one in ten retailers report that their suppliers impose contractual restrictions on cross-border sales.

plus de deux détaillants sur cinq doivent faire face à une certaine forme de recommandation de prix ou de limitation de prix imposée par les fabricants; près d'un détaillant sur cinq est contractuellement empêché de vendre sur les marchés en ligne; près d’un détaillant sur dix est contractuellement empêché de soumettre des offres à des sites web de comparaison des prix; plus d’un détaillant sur dix déclare que ses fournisseurs imposent des restrictions contractuelles aux ventes transfrontières.


whereas many actors operate in the food supply chain, including manufacturers, retailers, intermediaries and producers, and UTPs may occur at different levels of the chain.

considérant que de nombreuses personnes interviennent dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, y compris des fabricants, des détaillants, des intermédiaires et des producteurs, et que les pratiques commerciales déloyales peuvent survenir à différentes étapes de la chaîne.


manufacturers, importers, service providers, traders or retailers apply to the competent body designated by the Member State in which the product has been manufactured or first marketed or imported from a non-member country.

le fabricant, importateur, prestataire de services, détaillant ou commerçant soumet une demande d'attribution à l'autorité compétente désignée par l'État membre dans lequel le produit est fabriqué ou mis sur le marché pour la première fois ou importé d'un pays tiers.


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