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Amended Commission proposal
Audit humanitarian programme proposals
Audit philanthropic programme proposals
Check humanitarian programme proposals
Commission proposal
Draft project proposals
EC proposal
Evaluate humanitarian programme proposals
Fixing of prices
House of Lords
Modified proposal
Pending proposal
Prepare charity grant proposal
Prepare charity grant proposals
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Price proposal
Pricing
Proposal
Second chamber
Submit a detailed design proposal
Upper House
Upper chamber
Write charity grant proposals

Vertaling van "proposed upper " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

proposition (UE) [ proposition CE | proposition modifiée | proposition pendante ]


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

présenter des propositions de conception détaillées


audit humanitarian programme proposals | check humanitarian programme proposals | audit philanthropic programme proposals | evaluate humanitarian programme proposals

évaluer des propositions de programmes humanitaires


prepare charity grant proposal | prepare charity grant proposals | draft project proposals | write charity grant proposals

rédiger des propositions de subvention d’organismes caritatifs


Upper House [ House of Lords | second chamber | upper chamber ]

deuxième chambre [ Chambre haute | Sénat ]


fixing of prices [ price proposal | pricing ]

fixation des prix [ proposition de prix | tarification ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the prevalence of Salmonella in Danish flocks of breeders of Gallus gallus was higher than the upper limit proposed in the Guidance document, therefore it could not be considered equivalent to the situation in Finland and Sweden.

La prévalence de salmonelles dans les troupeaux danois de reproducteurs de l'espèce Gallus gallus était toutefois plus élevée que le plafond proposé dans le document d'orientation, et ce programme ne pouvait dès lors pas être considéré comme équivalent à la situation existant en Finlande et en Suède.


It is proposed that future direct payments should support farmers’ basic income through the granting of a basic decoupled direct payment, with an upper ceiling, targeting of ‘active farmers’, a simple support system for small farmers and the consideration of areas with specific natural constraints

Il est proposé que les futurs paiements directs soutiennent le revenu de base des agriculteurs au moyen d'un paiement direct découplé, avec une limite supérieure, un ciblage sur les ".agriculteurs actifs", un soutien simple pour les petits exploitants et une prise en compte accrue des zones marquées par des contraintes naturelles spécifiques.


Without touching the upper spending limits agreed with the European Parliament and Council, the proposed package will free up an additional €6,3 billion in financing by 2020.

Sans avoir d'incidence sur les plafonds de dépenses convenus avec le Parlement européen et le Conseil, le paquet proposé permettra de libérer des financements supplémentaires de 6,3 milliards € d'ici à 2020.


This figure presents the authorities that have the power to propose and decide on the dismissal of judges of first and second instance in the different Member States.[64] The upper part of the column indicates who takes the final decision[65] and the lower part shows – where relevant –who proposes dismissal or who must be consulted before a decision is taken.

Ce graphique présente les autorités qui ont le pouvoir de proposer et de décider de révoquer des juges de première et de deuxième instance dans les différents États membres[64]. La partie supérieure de la colonne indique qui prend la décision finale[65] et la partie inférieure, le cas échéant, qui propose la révocation ou qui doit être consulté avant l’adoption d’une décision.


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In addition and following up on the interest expressed by the Member States regarding the call for proposals launched by the Commission in accordance with the common Article 16 of the recast migration instruments at the beginning of 2013, the Commission has made available a further sum of EUR 13 million with an upper limit of EUR 715 000 per Member State (to be co-financed 25 % from national resources).

Par ailleurs, pour répondre à l’intérêt exprimé par les États membres à l'égard de l’appel à propositions lancé par la Commission conformément à l’article 16 de la refonte des instruments relatifs à la migration au début de 2013, la Commission a mis à leur disposition un montant supplémentaire de 13 millions d’EUR, avec un plafond d’un 715 000 EUR par État membre (montant qui sera cofinancé à hauteur de 25 % par des ressources nationales).


In addition and following up on the interest expressed by the Member States regarding the call for proposals launched by the Commission in accordance with the common Article 16 of the recast migration instruments at the beginning of 2013, the Commission has made available a further sum of EUR 13 million with an upper limit of EUR 715 000 per Member State (to be co-financed 25 % from national resources).

Par ailleurs, pour répondre à l’intérêt exprimé par les États membres à l'égard de l’appel à propositions lancé par la Commission conformément à l’article 16 de la refonte des instruments relatifs à la migration au début de 2013, la Commission a mis à leur disposition un montant supplémentaire de 13 millions d’EUR, avec un plafond d’un 715 000 EUR par État membre (montant qui sera cofinancé à hauteur de 25 % par des ressources nationales).


Prices are likely to end up uniformly positioned at the proposed upper limit and this could well have an adverse effect on small operators who are not aligned with the major European groups or partnerships, eliminating an incentive to competition, and more generally on the flexibility of charges.

Tout porte à croire que les prix, dans leur ensemble, finiront par se caler sur le niveau du plafond proposé et que cette évolution sera préjudiciable aux petits opérateurs indépendants (qui ne s'alignent pas sur les grands groupes ou groupements européens) dans la mesure où un levier de compétitivité et, d'une manière générale, la souplesse des tarifs pourraient disparaître.


3.2. In its Opinion on that original proposal () the Economic and Social Committee stated that, 'Without aiming at complete harmonisation of rates .it is necessary to bring rates into a narrower band .` and went on to conclude that 'The ESC approves the Commission proposal to introduce a band with a lower rate of 15 % and an upper rate of 25 % for the standard rate of VAT in Member States .`.

3.2. Dans son avis sur la proposition initiale (), le Comité économique et social précisait que «sans viser pour autant à une harmonisation complète .il faudra arriver à resserrer les fourchettes des taux..». et poursuivait en concluant ainsi: «Le CES souscrit à la proposition de la Commission d'introduire une fourchette de taux fixant les niveaux minimal et maximal du taux normal de TVA dans les États membres à respectivement 15 % et 25 % ..».


The lower and upper amounts referred to above may be examined annually by the Council, upon a proposal from the Commission.

Les montants minimaux et maximaux mentionnés ci-avant pourront faire l'objet d'un examen annuel par le Conseil sur proposition de la Commission.


It is proposed that future direct payments should support farmers’ basic income through the granting of a basic decoupled direct payment, with an upper ceiling, targeting of ‘active farmers’, a simple support system for small farmers and the consideration of areas with specific natural constraints.

Il est proposé que les futurs paiements directs soutiennent le revenu de base des agriculteurs au moyen d'un paiement direct découplé, avec une limite supérieure, un ciblage sur les "agriculteurs actifs", un soutien simple pour les petits exploitants et une prise en compte accrue des zones marquées par des contraintes naturelles spécifiques.


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