Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist audiologists with screening
Assisting audiologists with screening
Cascade genetic screening
Cascade screening
Facilitate audiologists with screening
Family cascade screening
Family screening
Family-based cascade screening
Handle screen printing press
Help audiologists with screening
Mass screening
Operate screen printing press
Operating screen printing press
Population screening
Population-based screening
Population-based screening programme
Screen capture
Screen copy
Screen dump
Screen finishing
Screen grab
Screen pop
Screen pop-up
Screen popping
Screen print
Screen printing
Screen printing equipment
Screen printing machines
Screen printing system
Screen process
Screen snap-shot
Screen synch
Screen synchronization
Screen-cap
Screen-printing
Screenshot
Serigraphy
Silk screen
Silk screen printing
Silk screening
Silk-occur process
Silk-screen printing
Silk-screen process
Silk-screening
Use screen printing press

Traduction de «on-screen information » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
screen capture | screen dump | screen grab | screen snap-shot | screen-cap | screenshot

capture d'écran


cascade genetic screening | cascade screening | family cascade screening | family screening | family-based cascade screening

dépistage familial


screen printing equipment | screen printing machines | screen printing machines | screen printing system

machines de sérigraphie


operating screen printing press | use screen printing press | handle screen printing press | operate screen printing press

utiliser une presse d'impression sérigraphique


assisting audiologists with screening | help audiologists with screening | assist audiologists with screening | facilitate audiologists with screening

assister des audiologistes dans des tests


screen printing | screen print | silk-occur process | silk-screen printing | screen finishing | silk screen | serigraphy | screen process | silk-screen process

sérigraphie | impression sérigraphique | impression en sérigraphie | séricigraphie


mass screening | population screening | population-based screening | population-based screening programme

dépistage au sein d'une population | dépistage de masse


screen printing [ silk screen printing | screen-printing | silk-screen printing | serigraphy | silk screening | silk-screening ]

sérigraphie [ séricigraphie ]


screen pop-up | screen pop | screen popping | screen synchronization | screen synch | data/call synchronization

remontée de fiches | montée de fiche-client | montée de la fiche-client | synchronisation appels-données


screen dump | screen copy | screen printing | screen print

impression d'écran | copie d'écran | recopie d'écran | vidage d'écran
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The information reviewed for this report is not based upon the operation of screening in practice by competent authorities and therefore it is not clear how the various thresholds and other screening criteria developed by Member States are applied by competent authorities.

Les informations qui y sont examinées ne sont pas fondées sur le fonctionnement pratique de la vérification préliminaire qu'opèrent les autorités compétentes, de telle sorte qu'on n'y perçoit pas clairement la façon dont celles-ci appliquent les divers seuils et autres critères de sélection mis au point par les États membres.


It also strengthened the procedural base of the EIA Directive by providing for new screening arrangements, including new screening criteria (at Annex III) for Annex II projects, and providing minimum information requirements.

Elle a également renforcé les bases que contient la directive EIE en matière de procédures, en prévoyant de nouvelles modalités de vérification préliminaire, dont de nouveaux critères (en annexe III) pour les projets relevant de l'annexe II, ainsi qu'en prévoyant de nouvelles exigences minimales en matière d'information.


(b) a traveller has refused to be screened by the screening officer under subsection 14(1), or a person authorized to use the screening technology has informed the screening officer that a traveller has refused to be screened under that subsection;

b) le voyageur a refusé de se soumettre à la mesure de détection appliquée par l’agent de contrôle en vertu du paragraphe 14(1), ou l’agent de contrôle est informé, en application du paragraphe 14(2), que le voyageur a refusé de se soumettre à la mesure de détection visée au paragraphe 14(1);


Bill C-314, the breast density awareness bill, would require the Government of Canada to use its existing programs and initiatives, and within its jurisdiction, to encourage the identification of any gaps in the information regarding breast density issues; the identification of approaches to improve the information provided to women about breast cancer screening among women with dense breast tissue; and the sharing of information through the Canadian Breast Cancer Screening Initiative about breast cancer screening among women with dense breast tissue.

Le projet de loi C-314, Loi sur la sensibilisation à la densité mammaire, obligerait le gouvernement du Canada à recourir à ses programmes et autres initiatives existants, dans le respect de ses champs de compétence, afin de favoriser le repérage de toute lacune dans l'information relative à la densité mammaire, d'établir des façons d'améliorer l'information fournie aux femmes sur le dépistage du cancer du sein chez les femmes ayant un tissu mammaire dense et de communiquer, au moyen de l'Initiative canadienne pour le dépistage du cancer du sein, cette même information.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Question No. 196 Hon. Ralph Goodale: With regard to criminal record checks and vulnerable sector checks performed by the Canadian Criminal Real Time Identification Services for the Royal Canadian Mounted Police (RCMP) for each year between 2006 and 2011 inclusive: (a) how many applications were processed; (b) what was the average and median processing times for all completed checks, for (i) no fingerprint screening, (ii) paper fingerprint screening when there is a match to a fingerprint holding, (iii) electronic fingerprint screening when there is a match to a fingerprint holding, (iv) paper fingerprint screening when there is no match, (v) with electronic fingerprint screening when there is no match; (c) how much funding was allocated by ...[+++]

Question n 196 L'hon. Ralph Goodale: En ce qui concerne les vérifications de casier judiciaire et les vérifications des antécédents en vue d'un travail auprès de personnes vulnérables qu’ont effectuées les Services canadiens d'identification criminelle en temps réel de la Gendarmerie royale du Canada (GRC) chaque année entre 2006 et 2011 inclusivement: a) combien de demandes furent traitées; b) quelles ont été la durée moyenne et la durée médiane de traitement de toutes les vérifications menées à bien pour (i) une vérification sans prise d’empreintes digitales, (ii) des dactylogrammes sur papier lorsqu’il y a correspondance avec d’autres dossiers d’empreintes digitales, (iii) les dactylogrammes électroniques lorsqu’il y a correspondance av ...[+++]


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the tracking method ch ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


The following information shall be considered for screening for P, vP, B, vB and T properties in the cases referred to in the second paragraph of Section 2.1 and may be considered for screening for P, vP, B, vB and T properties in the context of Section 2.2.

Les informations ci-après sont prises en considération pour la détection des propriétés P, vP, B, vB et T dans les cas visés au deuxième paragraphe de la section 2.1 et peuvent être prises en considération pour la détection des propriétés P, vP, B, vB et T dans le contexte de la section 2.2:


(26) The screening tests listed in the Annex can only be offered on a population basis in organised screening programmes with quality assurance at all levels, if good information about benefits and risks, adequate resources for screening, follow-up with complementary diagnostic procedures and, if necessary, treatment of those with a positive screening test are available.

(26) Les tests de dépistage mentionnés dans l'annexe ne peuvent être proposés à la population dans le cadre de programmes de dépistage organisés, avec une assurance de qualité à tous les niveaux, que moyennant une bonne information sur les avantages et les risques qu'ils présentent, des ressources adéquates en matière de dépistage, un suivi assorti de procédures de diagnostic complémentaires et, si nécessaire, le traitement des personnes dont le test de dépistage s'est révélé positif.


(23) It is an ethical, legal and social prerequisite that cancer screening should only be offered to fully informed people with no symptoms if the screening is proved to decrease disease-specific mortality, if the benefits and risks are well known, and if the cost-effectiveness of the screening is acceptable.

(23) Il est indispensable, d'un point de vue éthique, juridique et social, que le dépistage du cancer ne soit proposé à des personnes parfaitement informées ne présentant aucun symptôme que s'il est prouvé que le dépistage diminue la mortalité due à la maladie, si les avantages et les risques sont bien connus et si le rapport coût-efficacité du dépistage est acceptable.


What we are doing here is discussing the subject matter of that bill, but I want to ask you specifically about the proposals under that bill — as I understand it, there are three — that would require the federal government to identify information gaps pertaining to breast density in the context of cancer screening, to identify approaches for improving the provision of information to women to address the challenges of detecting breast cancer and dense issue, to raise awareness about those challenges and to share information via the Canadian Breast Cancer Screening Initiative about identifying dense breast tissue during screening and wheth ...[+++]

Aujourd'hui, nous discutons de la teneur de ce projet de loi, mais je tiens à vous interroger précisément sur les propositions sous- jacentes au projet de loi — à ce que je sache, il y en a trois — qui exigeraient que le gouvernement fédéral détermine s'il existe des lacunes dans l'information relative à la densité mammaire dans le contexte du dépistage du cancer du sein; qu'il trouve des façons d'améliorer l'information fournie aux femmes subissant des tests de dépistage du cancer du sein, afin de surmonter les difficultés liées au dépistage chez les femmes ayant un tissu mammaire dense, et d'accroître la sensibilisation à ces difficul ...[+++]


w