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Air obstruction lighting equipment
Asymmetrical septal hypertrophy
C.O.L.D.
COLD
COPD
Chronic obstructive airway disease
Chronic obstructive lung disease
Chronic obstructive pulmonary disease
HOCM
Hypertrophic obstructive cardiomyopathy
Hypertrophic obstructive myocardiopathy
Idiopathic hypertrophic subaortic stenosis
MIF
Multilateral interbank exchange fee
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Multilateral relations
Multilateralism
OSAS
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Obstructive bronchopneumopathy
Obstructive cardiomyopathy
Obstructive disease
Obstructive hypertrophic cardiomyopathy
Obstructive myocardiopathy
Obstructive pattern
Obstructive respiratory disease
Obstructive sleep apnea
Obstructive sleep apnea syndrome
Obstructive sleep apnea-hypopnea syndrome
Obstructive sleep apnoea
Obstructive sleep apnoea syndrome
Obstructive sleep apnoea-hypopnoea syndrome
Peripheral apnea

Traduction de «obstructing multilateral » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
obstructive sleep apnea syndrome [ OSAS | obstructive sleep apnoea syndrome | obstructive sleep apnea | obstructive sleep apnoea | obstructive sleep apnea-hypopnea syndrome | obstructive sleep apnoea-hypopnoea syndrome ]

syndrome d'apnées obstructives du sommeil [ SAOS | syndrome des apnées obstructives du sommeil | syndrome d'apnée obstructive du sommeil | apnée obstructive du sommeil | syndrome d'apnées-hypopnées obstructives du sommeil | syndrome d'apnées et d'hypopnées obstructives du sommeil ]


hypertrophic obstructive cardiomyopathy | HOCM | obstructive hypertrophic cardiomyopathy | idiopathic hypertrophic subaortic stenosis | hypertrophic obstructive myocardiopathy | asymmetrical septal hypertrophy | obstructive cardiomyopathy | obstructive myocardiopathy

myocardiopathie obstructive hypertrophique | myocardiopathie hypertrophique obstructive | sténose sous-aortique hypertrophique idiopathique | sténose subaortique hypertrophique | sténose musculaire sous-aortique | sténose musculaire du ventricule gauche | hypertrophie sténosante du ventricule gauche | hypertrophie septale asymétrique | cardiomyopathie hypertrophique obstructive | CM hypertrophique obstructive | CMH obstructive | myocardiopathie obstructive | MCO | cardiomyopathie obstructive | CMO | sténose infundibulo-pulmonaire


obstructive disease | obstructive pattern | obstructive respiratory disease

insuffisance respiratoire obstructive | syndrome obstructif | trouble ventilatoire obstructif


GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council): final report on the GATT multilateral trade negotiations in Geneva (Tokyo Round) and proposal for Council decision [ GATT multilateral trade negotiations (communication from the Commission to the Council) | Final report on the GATT multilateral trade negotiations in Geneva (Tokyo Round) and proposal for Council decision ]

Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) : rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du [ Négociations commerciales multilatérales dans le cadre du G.A.T.T. (communication de la Commission au Conseil) | Rapport final sur les négociations commerciales multilatérales de Genève dans le cadre du G.A.T.T. (Tokyo Round) et proposition de décision du C ]


chronic obstructive pulmonary disease [ COPD | chronic obstructive lung disease | chronic obstructive airway disease ]

bronchopneumopathie chronique obstructive [ BPCO | maladie pulmonaire obstructive chronique | broncho-pneumopathie chronique obstructive ]


chronic obstructive lung disease | COLD | C.O.L.D. | chronic obstructive pulmonary disease | COPD | obstructive bronchopneumopathy

bronchopneumopathie chronique obstructive | BPCO | maladie pulmonaire obstructive chronique | MPOC


multilateral relations [ multilateralism ]

relation multilatérale [ multilatéralisme ]


multilateral interbank exchange fee | multilateral interbank fee | multilateral interchange fee | MIF [Abbr.]

commission interbancaire multilatérale | commission multilatérale d'interchange | CMI [Abbr.]


air obstruction lighting equipment | obstruction lighting

equipement de balisage des obstacles a la navigation arienne | feu d'obstacle


obstructive apnea | obstructive sleep apnea | peripheral apnea

apnée obstructive | apnée obstructive du sommeil
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2006, the Canadian delegation came to see the aboriginal representatives at the United Nations—I was one of them—to tell them that the government's approach had changed and that it wanted to obstruct the United Nations in its multilateral negotiations.

Or, en 2006, la délégation canadienne est venue voir les représentants autochtones aux Nations Unies — dont je faisais partie — pour leur dire que la directive du gouvernement avait changé et que ce dernier désirait avoir une nouvelle approche obstructionniste devant les Nations Unies dans ses négociations multilatérales.


His history of working to obstruct, no, to undermine, Kyoto is well-written. In partnership with thePrime Minister, who is an isolationist, triangulating between Canberra, Washington and Ottawa, a Prime Minister who is viscerally opposed to a multilateral, the only single multilateral response we have to an international phenomena.

Il est bien connu pour ses efforts visant à faire obstruction au Protocole de Kyoto ou plutôt à le compromettre, en collaboration avec le premier ministre, isolationniste et membre du trio Canberra, Washington et Ottawa, un premier ministre qui est viscéralement opposé à une approche multilatérale, la seule approche multilatérale à un phénomène international.


180. Calls on the United States to give up its policy of discouraging governments from ratifying the Rome Statute by pressurising States worldwide to enter into 'bilateral non-surrender agreements' and obstructing multilateral cooperation in the framework of the UN on the grounds of the 'American Service-Members' Protection Act';

180. invite les États-Unis à abandonner leur politique visant à dissuader les États de ratifier le statut de Rome, en faisant pression sur les États dans le monde pour qu'ils concluent des "accords bilatéraux de non-extradition", et à faire obstacle à la coopération multilatérale dans le cadre des Nations unies sur la base de la loi relative à la protection des membres des services des États-Unis (ASPA);


180. Calls on the United States to give up its policy of discouraging governments from ratifying the Rome Statute by pressurising States worldwide to enter into 'bilateral non-surrender agreements' and obstructing multilateral cooperation in the framework of the UN on the grounds of the 'American Service-Members' Protection Act';

180. invite les États-Unis à abandonner leur politique visant à dissuader les États de ratifier le statut de Rome, en faisant pression sur les États dans le monde pour qu'ils concluent des "accords bilatéraux de non-extradition", et à faire obstacle à la coopération multilatérale dans le cadre des Nations unies sur la base de la loi relative à la protection des membres des services des États-Unis (ASPA);


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167. Calls on the United States to give up its policy of discouraging governments from ratifying the Rome Statute by pressurising States worldwide for the conclusion of 'bilateral non-surrender agreements' and of obstructing multilateral cooperation in the framework of the UN on the grounds of the 'American Service-Members' Protection Act';

167. invite les États-Unis à abandonner leur politique visant à dissuader les États de ratifier le statut de Rome, en faisant pression sur les États dans le monde pour qu’ils concluent des "accords bilatéraux de non-extradition", et à faire obstacle à la coopération multilatérale dans le cadre des Nations unies sur la base de la loi relative à la protection des membres des services des États-Unis (ASPA);


30. Welcomes the entry into force of the Rome Statute establishing the International Criminal Court; repeats its call on the United States to review its position concerning the Court and to give up its policy of obstructing multilateral cooperation in the framework of the UN on the grounds of the American Servicemen Protection Act; takes note of the UN Security Council compromise asking the tribunal to allow a 12-month grace period before investigating or prosecuting UN peacekeepers from countries that do not support the Court 'if a case arises' and 'unless the Security Council decides otherwise'; hopes, however, that the compromise r ...[+++]

30. se félicite de l'entrée en vigueur du Statut de Rome instituant la Cour pénale internationale; réitère son appel aux États-Unis invitant ceux-ci à revoir leur position concernant la Cour et à abandonner leur politique d'obstruction à la coopération multilatérale dans le cadre des Nations unies sur la base du Servicemen Protection Act; prend note du compromis du Conseil de sécurité des Nations unies demandant à la Cour d'autoriser un délai de grâce de douze mois avant d'enquêter ou de poursuivre des Casques bleus des Nations unies appartenant à des pays qui ne soutiennent pas la Cour "s'il survenait une affaire" et "sauf si le Conse ...[+++]


25. Welcomes the entry into force of the Rome Statute establishing the International Criminal Court; repeats its call on the United States to review its position concerning the Court and to give up its policy of obstructing multilateral cooperation in the framework of the UN on the grounds of the American Servicemen Protection Act; takes note of the UN Security Council compromise asking the tribunal to allow a 12‑month grace period before investigating or prosecuting UN peacekeepers from countries that do not support the Court 'if a case arises' and 'unless the Security Council decides otherwise'; hopes, however, that the compromise r ...[+++]

25. se félicite de l'entrée en vigueur du Statut de Rome instituant la Cour pénale internationale; réitère son appel aux États‑Unis, invitant ceux‑ci à revoir leur position concernant la Cour et à abandonner leur politique d'obstruction à la coopération multilatérale dans le cadre des Nations unies sur la base du Servicemen Protection Act; prend note du compromis du Conseil de sécurité des Nations unies demandant à la Cour d'autoriser un délai de grâce de douze mois avant d'enquêter ou de poursuivre des Casques bleus des Nations unies appartenant à des pays qui ne soutiennent pas la Cour "s'il survenait une affaire" et "sauf si le Cons ...[+++]


The lack of a market economy, the lack of political parties, that is, representative democracy, the lack of respect that Cuba displays for the multilateral system—it is one of the most obstructive governments in the UN—mean that Cuba is not really ready to be a summit player.

L'absence d'économie de marché, l'absence de partis politiques, c'est-à-dire de démocratie représentative, ce manque de respect de Cuba envers les échanges multilatéraux—c'est l'un des gouvernements les plus enclins à l'obstruction aux Nations Unies—, tout cela fait en sorte que Cuba n'est pas prête à participer au sommet.


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