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Adult literacy instructor
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Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
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High Level Group of experts in the field of literacy
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UN Commission for Social Development
UN Commission on Narcotic Drugs
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UN Commission on the Status of Women
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UN Statistical Commission
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United Nations Commission for Social Development
United Nations Commission on Narcotic Drugs
United Nations Commission on Sustainable Development
United Nations Commission on the Status of Women
United Nations Forum on Forests
United Nations Statistical Commission
United Nations technical commission

Vertaling van "national literacy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Literacy Standards Act [ An Act to establish national literacy standards across Canada ]

Loi sur les normes nationales d'alphabétisation [ Loi visant à établir des normes nationales d'alphabétisation à la grandeur du Canada ]


Partnerships in Literacy: National Literacy Program [ Partnerships in Literacy ]

Partenaires dans le domaine de l'alphabétisation : Programme national d'alphabétisation [ Partenaires dans le domaine de l'alphabétisation ]


Partners in literacy: National Literacy Program: an overview of projects [ Partners in literacy ]

Partenaires en alphabétisation : Programme national d'alphabétisation : un aperçu des projets [ Partenaires en alphabétisation ]


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]

commission technique ONU [ Commission de la condition de la femme | Commission de la population et du développement | Commission de la science et de la technique au service du développement | Commission des stupéfiants | Commission de statistique | Commission du développement durable | Commission du développement social | Commission pour la prévention du crime et la justice pénale | commission technique des Nations unies | FNUF | Forum des Nations unies sur les forêts ]


national identity [ national consciousness | national culture | nation state | nation-state | Nation state(STW) | National culture(STW) ]

identité nationale [ conscience nationale | culture nationale | état-nation ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Good policy practices include family literacy policies; early specialist support from pre-primary onwards; national literacy strategies and targets; and improvements in literacy infrastructure (libraries, classroom material).

Parmi les bonnes pratiques figurent les politiques d'alphabétisation familiale, l'aide spécialisée dès le niveau préprimaire, les stratégies et les objectifs nationaux en matière d'alphabétisation, et l'amélioration des infrastructures dans ce domaine (bibliothèques, matériel utilisé en classe).


Consider using, alongside national frameworks and tools, the European Digital Competence Framework for Citizens, the Council of Europe’s Framework of Competences of Democratic Culture and the Unesco Global Media and Information Literacy Assessment Framework.

Envisager d’utiliser, outre les cadres et outils nationaux, le cadre européen de compétences numériques pour les citoyens et le cadre de compétences pour une culture de la démocratie du Conseil de l’Europe, ainsi que le cadre d’évaluation mondial d’éducation aux médias et à l’information de l’Unesco.


34. Calls on the Member States to reinforce their efforts to improve media literacy, and in particular film literacy, in school curricula and institutions of cultural education, and to develop initiatives at national, regional or local level covering all levels of formal, informal and non-formal education and training;

34. invite les États membres à redoubler d'efforts pour renforcer la place de l'éducation aux médias et, en particulier, de l'éducation cinématographique dans le programme scolaire et dans les établissements d'éducation culturelle, ainsi qu'à mettre en place des initiatives au niveau national, régional ou local couvrant tous les niveaux de l'éducation et de la formation formelles, informelles et non formelles;


The Commission intends to further create consensus on essential aspects of media literacy (definitions, objectives) and support the analysis and exchange of good practices on media literacy in the digital environment, including on the economy of the media sector in Europe in particular through the organisation of meetings of the AVMS Contact Committee , the promotion and support of events under MEDIA 2007 , cooperation with the other European Institutions and International Organisations such as the Council of Europe, UNESCO and the United Nations Alliance ...[+++]

La Commission entend parvenir à un plus large consensus sur des aspects essentiels de l'éducation aux médias (définitions, objectifs) et œuvrer en faveur de l'analyse et de l'échange de bonnes pratiques d'éducation aux médias dans l'environnement numérique, y compris concernant l'économie du secteur des médias en Europe, notamment par l'organisation de réunions du comité de contact SMAV , la promotion et le soutien d'événements au titre de MEDIA 2007 , la coopération avec les autres institutions européennes et organisations internationales comme le Conseil de l'Europe, l'Unesco et l'Alliance des civilisations des Nations unies et la promoti ...[+++]


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4. Requests the authorities responsible for regulating audiovisual and electronic communications to cooperate at the various levels for the improvement of media literacy; recognises the special need to develop at national level both codes of conduct and common regulatory initiatives; highlights the need for all stakeholders to be involved in promoting the systematic study and regular analysis of the various facets and dimensions of media literacy;

4. invite les autorités responsables de la réglementation des communications audiovisuelles et électroniques à coopérer à différents niveaux à l'effet d'améliorer la compétence médiatique; reconnaît la nécessité particulière d'élaborer au niveau national des codes de conduite et des initiatives réglementaires communes; souligne la nécessité que toutes les parties prenantes participent à la promotion de l'étude systématique et de l'analyse suivie des différents aspects et dimensions de la compétence médiatique;


12. Points out that acquiring media literacy begins in the home with learning how to select from the media services available – stressing in this regard the importance of media education for parents, who play a decisive role in the development of children's media-use habits – and continues at school and during lifelong learning, and is strengthened by the efforts of national, governmental and regulatory authorities and the work of media professionals and institutions;

12. note que l'acquisition de la compétence médiatique commence à la maison, où l'on apprend à faire la part des services fournis par les médias − en soulignant à cet égard qu'il importe d'éduquer les parents aux médias, car ils jouent un rôle décisif en inculquant aux enfants leurs habitudes d'utilisation des médias − se poursuit à l'école, mais aussi dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, et se nourrit ensuite des efforts des autorités nationales, gouvernementales et réglementaires, et des initiatives des professionnels et des organismes compétents dans le secteur des médias;


4. Requests the authorities responsible for regulating audiovisual and electronic communications to cooperate at the various levels for the improvement of media literacy; recognises the special need to develop at national level both codes of conduct and common regulatory initiatives; highlights the need for all stakeholders to be involved in promoting the systematic study and regular analysis of the various facets and dimensions of media literacy;

4. invite les autorités responsables de la réglementation des communications audiovisuelles et électroniques à coopérer à différents niveaux à l'effet d'améliorer la compétence médiatique; reconnaît la nécessité particulière d'élaborer au niveau national des codes de conduite et des initiatives réglementaires communes; souligne la nécessité que toutes les parties prenantes participent à la promotion de l'étude systématique et de l'analyse suivie des différents aspects et dimensions de la compétence médiatique;


This communication is based on the conclusions of the wide public consultation launched in October 2006 (pdf), which focuses on spreading good local and national practice in the field of media literacy.

La présente communication se fonde sur les conclusions de la vaste consultation publique lancée en octobre 2006 (pdf), qui mettent l'accent sur la diffusion des bonnes pratiques locales et nationales dans le domaine de l'éducation aux médias.


encourage the national authorities responsible for regulating audiovisual and electronic communications to play a bigger role in media literacy initiatives.

encourager les autorités nationales responsables de la réglementation de l'audiovisuel et des communications électroniques à participer davantage aux initiatives d'éducation aux médias.


promoting digital literacy: Actions in this area will address the contribution of ICT in school and more broadly in a lifelong learning context, in particular for those who, owing to their geographical location, social situation or special needs, do not have easy access to those technologies. The objective is to identify good examples and build synergies between the many national and European activities, which address these target groups;

la promotion de la culture numérique: les actions menées dans ce domaine porteront sur la contribution des TIC à l'école et, plus généralement, dans la perspective de l'apprentissage tout au long de la vie et ce, en particulier, pour les personnes qui, en raison de leur situation géographique, de leur appartenance sociale ou de besoins spécifiques, n'ont pas facilement accès à ces technologies; l'objectif est de recenser des exemples à suivre et de développer des synergies entre les nombreuses activités nationales et européennes visant les groupes cibles précités;


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