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Vertaling van "national budgets several billion " (Engels → Frans) :

VAT fraud costs the EU and national budgets several billion euro every year.

La fraude à la TVA coûte à l'Union européenne et aux budgets nationaux plusieurs milliards d'euros par an.


VAT fraud is claimed to cost the EU and national budgets several billion euro every year.

La fraude à la TVA coûterait au budget de l'Union et aux budgets nationaux plusieurs milliards d'euros par an.


VAT fraud costs the EU and national budgets several billion euro every year.

La fraude à la TVA représente un coût de plusieurs milliards d’euros par an pour le budget de l’UE et des États membres.


20. Notes that research by the IMF covering 51 countries concludes that profit shifting between tax jurisdictions results in an average revenue loss of about 5 % of current corporate income tax revenue – but of almost 13 % in non-OECD countries; notes also that, according to the Commission, econometric evidence shows that FDI’s sensitivity to corporate taxation has increased over time; underlines the fact that, according to a study, an estimated EUR 1 trillion of potential tax revenue is lost each year through the combined effect of tax fraud, tax evasion, including the shadow economy, and tax avoidance in the EU , and that estimates point to yearly losses to national budgets ...[+++]f around EUR 50-70 billion as a result of tax avoidance, but that these revenue losses across the EU could in reality amount to around EUR 160-190 billion if special tax arrangements, inefficiencies in collection and other such activities were taken into account ; whereas the UN Commission for Trade and Development has calculated that developing countries lose around USD 100 billion per year in revenues through tax avoidance by MNCs; stresses that these figures should be considered with caution and may underestimate the actual losses to national budgets, given the limited transparency and different accounting and conceptual frameworks around the globe, which affect the availability of comparable and meaningful data and the reliability of any estimate;

20. note qu'une étude du FMI portant sur 51 pays indique que le transfert de bénéfices entre territoires d'imposition entraîne une perte moyenne de revenus de près de 5 % des recettes provenant de l'impôt sur les bénéfices des entreprises – et de près de 13 % dans les pays non membres de l'OCDE; relève également que, selon la Commission, des données économétriques indiquent que la sensibilité des IDE à l'impôt sur les sociétés s'est accrue au fil du temps; souligne que, chaque année, selon une étude, environ mille milliards d'euros de recettes fiscales potentielles ne sont pas perçues en raison de l'effet combiné de la fraude fiscale et de l'évasion fiscale au sein de l'Union , en tenant compte de l'économie parallèle, et que, selon des estimations, le ...[+++]


20. Notes that research by the IMF covering 51 countries concludes that profit shifting between tax jurisdictions results in an average revenue loss of about 5 % of current corporate income tax revenue – but of almost 13 % in non-OECD countries; notes also that, according to the Commission, econometric evidence shows that FDI’s sensitivity to corporate taxation has increased over time; underlines the fact that, according to a study, an estimated EUR 1 trillion of potential tax revenue is lost each year through the combined effect of tax fraud, tax evasion, including the shadow economy, and tax avoidance in the EU, and that estimates point to yearly losses to national budgets ...[+++]f around EUR 50-70 billion as a result of tax avoidance, but that these revenue losses across the EU could in reality amount to around EUR 160-190 billion if special tax arrangements, inefficiencies in collection and other such activities were taken into account; whereas the UN Commission for Trade and Development has calculated that developing countries lose around USD 100 billion per year in revenues through tax avoidance by MNCs; stresses that these figures should be considered with caution and may underestimate the actual losses to national budgets, given the limited transparency and different accounting and conceptual frameworks around the globe, which affect the availability of comparable and meaningful data and the reliability of any estimate;

20. note qu'une étude du FMI portant sur 51 pays indique que le transfert de bénéfices entre territoires d'imposition entraîne une perte moyenne de revenus de près de 5 % des recettes provenant de l'impôt sur les bénéfices des entreprises – et de près de 13 % dans les pays non membres de l'OCDE; relève également que, selon la Commission, des données économétriques indiquent que la sensibilité des IDE à l'impôt sur les sociétés s'est accrue au fil du temps; souligne que, chaque année, selon une étude, environ mille milliards d'euros de recettes fiscales potentielles ne sont pas perçues en raison de l'effet combiné de la fraude fiscale et de l'évasion fiscale au sein de l'Union, en tenant compte de l'économie parallèle, et que, selon des estimations, le ...[+++]


4. While acknowledging the significant burden that this will represent for national budgets, underlines that this technical adjustment on the revenue side should not come at the expense of fully covering justified payment needs, that have already been identified by the Commission in Draft amending budgets 8 and 9/2013; recalls the Council of its position based on artificial under-budgeting of previous years and stresses, in this respect, that the accumulation of annual budgets for the period 2007-2013 reaches a level that is b ...[+++]

4. souligne, tout en reconnaissant la charge importante qu'il représente pour les budgets nationaux, que cet ajustement technique des recettes ne doit pas se faire au détriment de la couverture intégrale des besoins de paiement justifiés déjà recensés par la Commission dans les projets de budget rectificatif n° 8/2013 et n° 9/2013; rappelle au Conseil la sous-budgétisation artificielle des exercices passés qu'il défendait et souligne, à cet égard, que le total des budgets annuels de la période 2007-2013 est de 60 milliards d'EUR inférieur au plafond global des paiements convenus du cadre financi ...[+++]


Such payment into the national budget severs any link between the levy and the funding of public service measures.

Une telle budgétisation rompt tout lien entre la taxe et le financement des actions du service public.


The system will serve as a very useful tool in the fight against fraud, which costs national treasuries several billion euros every year.

« Le système sera un outil très utile pour lutter contre le fléau de la fraude qui représente une perte de plusieurs milliards d'euros par an pour les budgets nationaux.


The 1992 budget contains some ECU 66.1 billion in commitment appropriations (provisional figures): - EAGGF: 35 billion - Structural Funds: 18 billion - Multiannual policies (research, IMPs): 3.1 billion - Other policies: 5.1 billion - Administration: 3.8 billion - Monetary reserve: 1.0 billion These figures reveal the specific nature of the EEC budget in relation to national budgets: its limited, sectoral and C ...[+++]

En 1992, le budget s'élève à environ 66,1 milliards d'écus en crédits d'engagement (chiffres provisoires!) : - Agriculture - FEOGA : 35 milliards - Fonds structurels : 18 milliards - Politiques pluriannuelles: 3,1 milliards (recherche, PIM's) - Autres politiques : 5,1 milliards - Administration : 3,8 milliards - Réserve monétaire : 1,0 milliard (Détails en annexe) Ces chiffres mettent en relief la spécificité du budget CEE par rapport aux budgets nationaux, sa vocation limitée, sectorielle et communautaire.


Yes, the $2.5 billion that went into the budget is added with the budget last year which put in several billion more.

Oui, les 2,5 milliards de dollars prévus dans le budget s'ajoutent au budget de l'année dernière, qui accordait plusieurs milliards de dollars de plus.




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Date index: 2025-09-01
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