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Advise on rehabilitation exercise
Advise on rehabilitation exercises
Aerobic exercise
Cardiorespiratory exercise
Cardiovascular exercise
Core exercise
Core stability exercise
EXE
Educate on rehabilitation exercise
Educate on rehabilitation exercises
Endurance exercise
Exercise Section
Exercise driver
Exercise mediation case neutrality
Exercise neutrality in mediation cases
Exercise of access right
Exercise of right of access
Exercise of right to access
Exercise reinsman
Exercise rider
Exercises Branch
Exercising neutrality in mediation cases
Implement exercise activities for animals
OSE
Officer scheduling the exercise
Official scheduling the exercise
Provide exercise opportunities for animals
Torso exercise
Trunk exercise
Trunk muscle stabilization exercise
Trunk strengthening exercise

Vertaling van "justice and exercising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
exercise mediation case neutrality | exercising neutrality in mediation cases | exercise impartiality, exercise objectivity in mediation cases | exercise neutrality in mediation cases

rester neutre dans des affaires de médiation


exercise at first instance the jurisdiction conferred on the Court of Justice

exercice en première instance des compétences conférées à la Cour de justice


advise on rehabilitation exercise | educate on rehabilitation exercise | advise on rehabilitation exercises | educate on rehabilitation exercises

donner des conseils sur des exercices de réadaptation | donner des conseils sur des exercices de rééducation


execute activities to ensure animals receive physical exercise that meets their needs | provide exercise opportunities for animals | implement exercise activities for animals | meet animal needs by providing physical exercise activities

organiser des activités physiques pour des animaux


core exercise [ core stability exercise | trunk exercise | trunk strengthening exercise | trunk muscle stabilization exercise | torso exercise ]

exercice de stabilisation du tronc [ exercice du tronc ]


aerobic exercise | cardiovascular exercise | cardiorespiratory exercise | endurance exercise

exercice aérobique | exercice aérobie | exercice d'endurance | exercice en aérobie


exercise of access right [ exercise of right of access | exercise of right to access ]

exercice du droit d'accès


exercise driver [ exercise rider | exercise reinsman ]

conducteur d'exercice [ conductrice d'exercice | pilote d'exercice | driver d'exercice ]


Exercise Section | Exercises Branch | EXE [Abbr.]

Section Exercices | EXE [Abbr.]


officer scheduling the exercise | official scheduling the exercise | OSE [Abbr.]

officier chargé de la mise sur pied de l'exercice | personne chargée de la mise sur pied de l'exercice | OSE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. The aim of this exercise is to evaluate the policies carried out at EU level in the area of freedom, security and justice and to identify areas suitable for an in-depth strategic evaluation.

31. Le but de l’exercice est d’évaluer les politiques mises en œuvre au niveau de l’UE en matière de liberté, de sécurité et de justice et d'identifier les domaines devant faire l'objet d’une évaluation stratégique approfondie.


ADR procedures must not prevent citizens from accessing justice through exercising their right to go to court.

Les procédures de REL ne doivent pas empêcher les citoyens de recourir à la justice en exerçant leur droit d'ester en justice.


In accordance with the case-law of the Court of Justice, national rules on time limits for the enforcement of rights under this Directive should be such that they cannot be regarded as capable of rendering virtually impossible or excessively difficult the exercise of those rights.

Conformément à la jurisprudence de la Cour de justice, il convient que les règles nationales concernant les délais impartis pour faire respecter les droits prévus par la présente directive soient telles que ces délais ne puissent être considérés comme étant de nature à rendre pratiquement impossible ou excessivement difficile l'exercice de ces droits.


In the Commission Communication entitled ‘Towards a job-rich recovery’ of 18 April 2012 (the Employment Package), the Commission announced its intention to: present a legislative proposal (information and advice) in order to support mobile workers in the exercise of rights derived from the TFEU and Regulation (EU) No 492/2011, and urged Member States to: raise awareness of and access to rights conferred by Union law in relation to anti-discrimination, gender equality and free movement of workers and to open and facilitate access by Union citizens to public sector posts, in accordance with Union law, as interpreted by the ...[+++]

Dans la communication de la Commission intitulée «Vers une reprise génératrice d'emplois» du 18 avril 2012 (le paquet emploi), la Commission a annoncé son intention de déposer une proposition législative visant à aider les travailleurs mobiles (par des informations et des conseils) à exercer les droits que leur confèrent le traité sur le fonctionnement de l'Union européenne et le règlement (UE) no 492/2011 et a invité les États membres à faire connaître davantage les droits conférés par le droit de l'Union en matière de non-discrimination, d'égalité entre les femmes et les ho ...[+++]


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In exercising its powers regarding the provisions of Chapters 4 and 5 of Title V of Part Three relating to the area of freedom, security and justice, the Court of Justice of the European Union shall have no jurisdiction to review the validity or proportionality of operations carried out by the police or other law-enforcement services of a Member State or the exercise of the responsibilities incumbent upon Member States with regard to the maintenance of law and order and the safeguarding of internal security.

Dans l'exercice de ses attributions concernant les dispositions des chapitres 4 et 5 du titre V, de la troisième partie, relatives à l'espace de liberté, de sécurité et de justice, la Cour de justice de l'Union européenne n'est pas compétente pour vérifier la validité ou la proportionnalité d'opérations menées par la police ou d'autres services répressifs dans un État membre, ni pour statuer sur l'exercice des responsabilités qui incombent aux États membres pour le maintie ...[+++]


In accordance with the Green Paper, the European Prosecutor will be an independent personality, who will neither seek nor take any instructions, who will act on behalf of society alone, whose term of office will not be renewable and over whose acts the Court of Justice will exercise judicial control.

Conformément au Livre vert, le procureur européen sera une personnalité indépendante, qui ne sollicite ni n'accepte aucune instruction, qui n'agit qu'au nom de la société, dont le mandat n'est pas renouvelable et dont la légalité des actes ne peut être contrôlée que par la Cour de justice.


23. Reiterates that interinstitutional agreements have an important role to play in coordinating and organising working relations among the institutions; takes the view that such agreements should be consistent with the Union's constitutional and institutional provisions; takes the view that, in order to enable the Court of Justice to exercise its review function more effectively, the right to refer such acts to the Court for an opinion should be extended so that such referrals can be made by a significant number of MEPs acting together;

23. réitère que les accords interinstitutionnels constituent des instruments importants de coordination et d'organisation des relations de travail entre les institutions; considère que ces accords doivent être conformes aux dispositions constitutionnelles et organiques; estime que, afin de permettre à la Cour de Justice d'exercer plus efficacement son contrôle, il conviendrait d'élargir les conditions de saisine de cette juridiction sur de tels actes à un nombre significatif de parlementaires européens;


23. Reiterates that interinstitutional agreements have an important role to play in coordinating and organising working relations among the institutions; takes the view that such agreements should be consistent with the Union's constitutional and institutional provisions; takes the view that, in order to enable the Court of Justice to exercise its review function more effectively, the right to refer such acts to the Court for an opinion should be extended so that such referrals can be made by a significant number of MEPs acting together;

23. réitère que les accords interinstitutionnels constituent des instruments importants de coordination et d'organisation des relations de travail entre les institutions; considère que ces accords doivent être conformes aux dispositions constitutionnelles et organiques; estime que, afin de permettre à la Cour de Justice d'exercer plus efficacement son contrôle, il conviendrait d'élargir les conditions de saisine de cette juridiction sur de tels actes à un nombre significatif de parlementaires européens;


25. Reiterates that interinstitutional agreements have an important role to play in coordinating and organising working relations among the institutions; takes the view that such agreements should be consistent with the Union’s constitutional and organic provisions; takes the view that, in order to enable the Court of Justice to exercise its review function more effectively, the right to refer such acts to the Court for an opinion should be extended so that such referrals can be made by a significant number of MEPs acting together;

25. Réitère que les accords interinstitutionnels constituent des instruments importants de coordination et d'organisation des relations de travail entre les Institutions; considère que ces accords doivent être conformes aux dispositions constitutionnelles et organiques; estime que, afin de permettre à la Cour de Justice d'exercer plus efficacement son contrôle, il conviendrait d'élargir les conditions de saisine de cette juridiction sur de tels actes à un nombre significatif de parlementaires européens;


It is established case law[15] of the European Court of Justice that the position can be otherwise only where (1) the local authority exercises over the person concerned a control which is similar to that which it exercises over its own departments and, at the same time, (2) that person carries out the essential part of its activities with the controlling local authority or authorities.

Dans les autres cas de figure, la situation ne peut être que la suivante selon la jurisprudence de la Cour européenne de justice[15]: (1) la collectivité locale exerce un contrôle sur la personne concernée qui est similaire à celui qu’elle exerce sur ses propres services et, parallèlement, (2) la personne réalise l’essentiel de ses activités avec la collectivité ou des collectivités locales.


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