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Carry out airspace management
Competent in Icelandic
Control elements of airspace management
Coordinate elements of airspace management
Customer product and services manager manager
GIUK gap
Greenland-Iceland-United Kingdom gap
ISL; IS
Iceland
Iceland low
Iceland pony
Icelandic
Icelandic low
Icelandic low pressure area
Icelandic low-pressure area
Manage aspects of airspace management
Marketing catalogue manager
Product and services manager
Republic of Iceland
Senior product and services manager manager

Vertaling van "iceland for management " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Agreement between the European Union and the Republic of Iceland establishing a framework for the participation of the Republic of Iceland in the European Union crisis-management operations

Accord entre l'Union européenne et la République d'Islande établissant un cadre pour la participation de la République d'Islande aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne


ability to comprehend spoken and written Icelandic and to speak and write in Icelandic | competent in Icelandic | Icelandic

islandais


Icelandic low [ Iceland low | Icelandic low pressure area ]

dépression d'Islande [ dépression islandaise | zone de basse pression de l'Islande | minimum d'Islande ]


Iceland low | Icelandic low | Icelandic low-pressure area

dépression d'Islande | dépression islandaise


EU/Iceland and Norway Mixed Committee | EU/Iceland and Norway Mixed Committee established by the Agreement concluded by the Council of the European Union and the Republic of Iceland and the Kingdom of Norway concerning the association of those two States in the implementation, application and development of the Schengen acquis

Comité mixte UE/Islande et Norvège




Greenland-Iceland-United Kingdom gap [ GIUK gap | Greenland/Iceland/UK gap ]

détroits GIUK


Republic of Iceland | Iceland [ ISL; IS | ISL; IS ]

République d'Islande | Islande [ ISL; IS | ISL; IS ]


customer product and services manager manager | senior product and services manager manager | marketing catalogue manager | product and services manager

cheffe de produits et offres | cheffe de produits marketing | chef de marché | chef de produits marketing


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tom Wappel presented the Third Report of the Subcommittee on Agenda and Procedure which was as follows: “Your Subcommittee recommends that the Committee adopt the following programme: “That the Committee hear from representatives from the Area 12 snow crab industry in early April; “That the Committee consider draft reports on invasive species and on the management of the Fraser River fishery after the Easter recess; “That, the Committee travel to Belgium, the United Kingdom, Norway and Iceland ...[+++]

Tom Wappel présente le Troisième rapport du Sous-comité du programme et de la procédure, dont voici le texte : «Votre sous-comité recommande au Comité d’adopter le programme suivant : « Que le Comité entende des représentants de l’industrie de la zone du crabe des neiges 12 au début d’avril; « Que le Comité examine des ébauches de rapport sur les espèces envahissantes et sur la gestion des pêches du fleuve Fraser après le congé de Pâques; « Que le Comité se rende en Belgique, au Royaume-Uni, en Norvège et en Islande du 16 au 27 juin 2003 relativement à ses études sur la Garde côtière canadienne et la gestion axée sur la conservation; ...[+++]


His latest book, The Icelandic Fisheries: Evolution and Management of a Fishing Industry, gives a detailed analysis of the evolution and structure of the Icelandic fishing industry.

Son dernier ouvrage, The Icelandic Fisheries: Evolution and Management of a Fishing Industry, donne une analyse détaillée de l'évolution et de la structure du secteur de la pêche en Islande.


26. Taking account of the fact that both the Common Fisheries Policy and the Icelandic fisheries policy are currently being revised, calls on Iceland and the EU to approach this chapter of the negotiations in a constructive way with a view to reaching a mutually satisfactory solution for the sustainable management and exploitation of fisheries resources within the then applicable acquis;

26. demande à l'Islande et à l'Union européenne, sachant que tant la politique commune de la pêche que la politique islandaise de la pêche sont en cours de révision, d'aborder ce chapitre des négociations de façon constructive afin de parvenir à une solution satisfaisante pour les deux parties pour la gestion et l'exploitation durables des ressources halieutiques dans le cadre de l'acquis applicable;


Let me also briefly mention the support measures we are putting in place under the Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA). There is provision for a total indicative envelope of EUR 28 million for the next three years to support strengthening of administrative capacity and to prepare Iceland for management of the structural funds.

Permettez-moi de mentionner brièvement les mesures de soutien actuellement mises en place dans le cadre de l’instrument d’aide de préadhésion (IAP).Une enveloppe budgétaire indicative d’un montant global de vingt-huit millions d’euros est prévue pour les trois prochaines années afin de faciliter le renforcement des capacités administratives de l’Islande et de préparer ce pays à gérer les fonds structurels.


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23. Taking account of the fact that the common fisheries policy is currently being revised, and that the acquis may be modified before Iceland's accession, calls on Iceland and the EU to approach this chapter of the negotiations in a constructive way with a view to a mutually satisfactory solution for the sustainable management and exploitation of fisheries resources;

23. demande à l'Islande et à l'Union européenne, sachant que la politique commune de la pêche est en cours de révision et que l'acquis est susceptible de changer d'ici l'adhésion du pays, d'aborder ce chapitre des négociations de façon constructive afin de parvenir à une solution satisfaisante pour les deux parties pour la gestion et l'exploitation durables des ressources halieutiques;


25. Recognises the responsible and sustainable manner in which Iceland has managed its marine resources and expects both the EU and the Icelandic authorities to adopt a constructive attitude in negotiations on the requirement for Iceland to adopt the European Common Fisheries Policy (CFP), so that the outcome may be a mutually satisfactory solution based on best practices and protecting the interest of both fishermen and consumers in the EU, as well as in Iceland;

25. reconnaît que l'Islande gère ses ressources marines de manière responsable et durable et compte sur une attitude constructive, tant de la part de l'Union que des autorités islandaises, à l'heure de négocier l'obligation de l'Islande d'adhérer à la politique européenne commune de la pêche (PCP), et ce pour arriver, à la fin des négociations, à une solution mutuellement satisfaisante, fondée sur les meilleures pratiques, et qui protégera les intérêts des pêcheurs et des consommateurs de l'Union et d'Islande;


25. Recognises the responsible and sustainable manner in which Iceland has managed its marine resources and expects both the EU and the Icelandic authorities to adopt a constructive attitude in negotiations on the requirement for Iceland to adopt the European Common Fisheries Policy (CFP), so that the outcome may be a mutually satisfactory solution based on best practices and protecting the interest of both fishermen and consumers in the EU, as well as in Iceland;

25. reconnaît que l'Islande gère ses ressources marines de manière responsable et durable et compte sur une attitude constructive, tant de la part de l'Union que des autorités islandaises, à l'heure de négocier l'obligation de l'Islande d'adhérer à la politique européenne commune de la pêche (PCP), et ce pour arriver, à la fin des négociations, à une solution mutuellement satisfaisante, fondée sur les meilleures pratiques, et qui protégera les intérêts des pêcheurs et des consommateurs de l'Union et d'Islande;


By unanimous consent, it was ordered, — That, in relation to its studies on the Canadian Coast Guard, custodial management and other fisheries issues, a group comprised of four government members and one member of each of the opposition parties of the Standing Committee on Fisheries and Oceans be authorized to travel to Belgium, the United Kingdom, Norway and Iceland, from September 1 to 14, 2003, and that the necessary staff do ac ...[+++]

Du consentement unanime, il est ordonné, — Que, relativement à son étude sur la Garde côtière canadienne, la gestion axée sur la conservation et autres questions des pêches, un groupe composé de quatre membres du gouvernement et d'un membre de chaque parti d'opposition du Comité permanent des pêches et océans soit autorisé à se rendre en Belgique, au Royaume-Uni, en Norvège et en Islande, du 1 au 14 septembre 2003, et que le personnel nécessaire accompagne le Comité.


Last summer, under the provisions of the law of the sea, Canada claimed jurisdiction to manage Icelandic scallops that reside beyond the 200-mile zone and not within it.

L'été dernier, le Canada a invoqué le droit international de la mer pour gérer les pétoncles d'Islande qui se tiennent non pas à l'intérieur, mais bien au-delà de la zone des 200 milles.


That 10 members of the Standing Committee on Fisheries and Oceans be authorized to travel to Iceland for approximately five days during the period September 12 to September 19, 1998 in relation to the committee's study of management of the Department of Fisheries and Oceans, and that the necessary staff do accompany the committee.

Que dix membres du Comité permanent des pêches et des océans soient autorisés à se rendre en Islande pour environ cinq jours, entre le 12 et le 19 septembre 1998, pour procéder à son étude de la gestion du ministère des Pêches et des Océans, et que le personnel nécessaire accompagne le comité.


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