Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Blended GDP variable
Calculate wage
Calculate wages
Calculating wages
Calculation of wages
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Nominal GDP
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Traded GDP
Traded gross domestic product

Vertaling van "gdp to calculate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


calculate wage | calculating wages | calculate wages | calculation of wages

calculer des salaires


gross domestic product | GDP

produit intérieur brut | PIB


blended GDP variable

mesure mixte du PIB | variable PIB mixte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the 22 developed economies considered in the IMF report to the G-20, a 5 % rate of the addition-method FAT would create revenue corresponding to the average of 0.28 % of GDP.[12] Using the country-level estimates for the share in GDP to calculate absolute figures, this would translate into total revenue for the 22 countries of roughly EUR 75 billion for the addition-method FAT.

Pour les vingt-deux économies développées couvertes par le rapport du FMI au G-20, une TAF additive de 5 % générerait des recettes correspondant en moyenne à 0,28 % du PIB[12]. Si l’on se fonde sur les estimations par pays pour la part du PIB afin de calculer les valeurs absolues, on arrive à un total de recettes pour les vingt-deux pays d’environ 75 milliards EUR.


In the following years, the deficits amount to 2.2%, 2.1%, 2.0% and 1.8% of GDP. Commission calculations of the cyclically-adjusted changes, according to the commonly-agreed methodology, are similar.

Les calculs de la Commission sur la correction des variations conjoncturelles, basés sur la méthodologie commune, aboutissent à des résultats similaires.


Pursuant to Article 8(1) of Regulation (EC) No 1083/2006 specifies that the NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) of that Regulation had the eligibility threshold remained at 75 % of average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal per capita GDP level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to the same Article 5(1), are also eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.

L’article 8, paragraphe 1, du règlement (CE) no 1083/2006 dispose que les régions de niveau NUTS 2 qui auraient été éligibles au titre de l’objectif «convergence» en vertu de l’article 5, paragraphe 1, dudit règlement si le seuil d’éligibilité était resté à 75 % du PIB moyen de l’UE à quinze, mais qui perdent leur éligibilité parce que le niveau de leur PIB nominal par habitant dépassera 75 % du PIB moyen de l’UE à vingt-cinq, mesuré et calculé conformément à l’article 5, paragraphe 1, sont également éligibles, sur une base transitoire et spécifique, à un financement par les Fonds structurels au titre de l’objectif «convergence».


1. The NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) had the eligibility threshold remained at 75 % of the average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal GDP per capita level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to Article 5(1), shall be eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.

1. Les régions de niveau NUTS 2 qui auraient été éligibles au titre de l'objectif convergence en vertu de l'article 5, paragraphe 1 si le seuil d'éligibilité était resté à 75 % du PIB moyen de l'UE à 15, mais qui perdent leur éligibilité parce que le niveau de leur PIB nominal par habitant dépassera 75 % du PIB moyen de l'UE à 25, mesuré et calculé conformément à l'article 5, paragraphe 1, sont éligibles, sur une base transitoire et spécifique, à un financement par les Fonds structurels au titre de l'objectif convergence.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It should be noted that investments in such technologies, by reducing the dependency on oil, also protects the economy against GDP losses because of the oil-GDP effect: recent calculations[4] suggest that an increase of 10% in the share of renewable sources in electricity production can avoid oil-induced GDP losses in the range of $29–$53 billion in the US and the EU ($49–$90 billion for OECD).

Il convient de noter que les investissements dans ces technologies, en réduisant la dépendance envers le pétrole, protègent également l'économie contre les pertes de PIB dues à l'effet pétrole-PIB: de récents calculs[4] indiquent qu'une hausse de 10% de la part des énergies renouvelables dans la production électrique permet d'éviter des pertes de PIB imputables au pétrole à hauteur de 29 à 53 milliards de dollars pour les États-Unis et l'UE (49 à 90 milliards de dollars pour l'OCDE).


This means that the Commission can also present in this first interim report per capita GDP averages calculated on the basis of a European Union of 25 Member States.

Cela permet à la Commission de présenter également dans ce premier rapport d'étape des moyennes de PIB par habitant calculées sur la base d'une Union de 25 États membres.


In 2003 the deficit is expected at 2.5% of GDP, below the 3% limit in spite of the adverse cyclical developments. For 2004, the government targets a general government deficit of 2.2% of GDP; in cyclically-adjusted terms, based on Commission calculations according to the commonly agreed methodology, there is an estimated improvement by 0.2 percentage point, to 1.6% of GDP.

Le scénario macroéconomique de ce programme actualisé prévoit une accélération de la croissance du PIB réel qui, selon les estimations, passerait de 0,5 % en 2003, à 1,9 % en 2004. En ce qui concerne la période 2005-2007, les estimations tablent sur 2,4 % de croissance en moyenne.


If the government moves in that direction, our preliminary calculations show that the debt-to-GDP ratio will fall from its current level of just over 70% of GDP to 50% of GDP in the next five years, which is a substantial reduction in the debt burden.

Si le gouvernement s'engage dans cette voie, d'après nos calculs préliminaires, le ratio de la dette par rapport au PIB—qui se situe actuellement à un peu plus de 70 p. 100—tombera, d'ici cinq ans, à 50 p. 100, soit une réduction substantielle du fardeau de la dette.


If you do the calculations, we drop from 1.2 to 3 per cent of GDP down to .87 of GDP.

Si vous faites le calcul, ça revient à passer de 1,2 à 3 p. 100 du PIB à 0,87 p. 100 du PIB.


This is basically saying that for consistency, given that the CHT will be growing at GDP as well, starting in 2018-19 that will be calculated in the same way as it is currently calculated in equalization.

Par souci de cohérence, puisque le transfert canadien en matière de santé croit lui aussi en fonction du PIB, il sera calculé dès l'exercice 2018-2019 de la même façon que la péréquation.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'gdp to calculate' ->

Date index: 2025-07-13
w