Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
Excess cutting
Excess exploitation
Excess felling
Excess loss reinsurance
Excess of loss reinsurance
Excess reinsurance
Excess weld material
Excessive build-up
Excessive cutting
Excessive exploitation
Excessive felling
Excessive reinforcement
Felling in excess of allowable cut
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Nominal GDP
Overcutting
Overfelling
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Traded GDP
Traded gross domestic product

Vertaling van "gdp in excess " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


excess cutting | excess felling | excess exploitation | excessive cutting | excessive felling | excessive exploitation | overcutting | overfelling | felling in excess of allowable cut

surexploitation


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


excess of loss reinsurance | excess loss reinsurance | excess reinsurance

réassurance en excédent de sinistre | réassurance en excédent de sinistres


excess weld material | excessive build-up | excessive reinforcement

surépaisseur excessive
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The degree of flexibility depends on whether an EU country is in the preventive arm (i.e. it has a public deficit not exceeding 3 % of gross domestic product (GDP) and public debt below 60 % of GDP or that is falling sufficiently) or does not and is then subject to an excessive deficit procedure under the corrective arm of the SGP.

Le degré de flexibilité varie selon que le pays de l’UE est soumis au volet préventif (si son déficit public ne dépasse pas 3 % du produit intérieur brut, ou PIB, et si la dette publique est inférieure à 60 % du PIB ou diminue suffisamment) ou non, auquel cas il est soumis à une procédure de déficit excessif en vertu du volet correctif du PSC.


Excessive Deficit Procedure (EDP) – Member States must avoid excessive public deficits (beyond 3% of GDP) and excessive debt (beyond 60% of GDP).

Procédure concernant les déficits excessifs (PDE) – les États membres doivent éviter les déficits publics excessifs (plus de 3 % du PIB) et l’endettement excessif (plus de 60 % du PIB).


Member States must avoid excessive public deficits (beyond 3% of GDP) and excessive debt (beyond 60% of GDP), so as not to put fiscal sustainability at risk.

Les États membres doivent éviter les déficits publics excessifs (plus de 3 % du PIB) et l’endettement excessif (plus de 60 % du PIB), de façon à ne pas compromettre la viabilité de leurs finances publiques.


(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)un maximum de 0,5 % du PIB nominal lors du premier cas de non-respect d'une procédure concernant les déficits excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point a), et un maximum de 0,25 % du PIB nominal applicable lors du premier cas de non-respect d'un plan d'action corrective dans le cadre d'une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point b), ou de non-respect de l'action corrective recommandée conformément à une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point c).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)un maximum de 0,5 % du PIB nominal lors du premier cas de non-respect d'une procédure concernant les déficits excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point a), et un maximum de 0,25 % du PIB nominal applicable lors du premier cas de non-respect d'un plan d'action corrective dans le cadre d'une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point b), ou de non-respect de l'action corrective recommandée conformément à une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point c).


(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)un maximum de 0,5 % du PIB nominal lors du premier cas de non-respect d'une procédure concernant les déficits excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point a), et un maximum de 0,25 % du PIB nominal applicable lors du premier cas de non-respect d'un plan d'action corrective dans le cadre d'une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point b), ou de non-respect de l'action corrective recommandée conformément à une procédure concernant les déséquilibres excessifs visée au paragraphe 9, premier alinéa, point c).


Since the deficit of 3.2% of GDP can be considered to be close to the reference value of 3% of GDP and Lithuania's debt-to-GDP ratio is below the 60% of GDP reference value in a sustained manner, Lithuania is eligible for the Stability and Growth Pact provisions allowing for the direct net cost of a systemic pension reform to be taken into account when assessing the correction of the excessive deficit.

Étant donné que le déficit de 3,2 % du PIB peut être considéré comme proche de la valeur de référence de 3 % du PIB et que le ratio de la dette au PIB de la Lituanie se situe durablement au-dessous de la valeur de référence de 60 % du PIB, le pays remplit les conditions établies par le pacte de stabilité et de croissance pour que le coût net direct d'une réforme systémique des retraites soit pris en considération lors de l'évaluation des progrès vers la correction du déficit excessif.


When assessing compliance on the basis of the deficit criterion, if the ratio of the government debt to GDP exceeds the reference value, those factors shall be taken into account in the steps leading to the decision on the existence of an excessive deficit provided for in paragraphs 4, 5 and 6 of Article 126 TFEU only if the double condition of the overarching principle — that, before these relevant factors are taken into account, the general government deficit remains close to the reference value and its excess over the reference val ...[+++]

Lors de l’évaluation du respect du critère du déficit, si le rapport entre la dette publique et le PIB dépasse la valeur de référence, ces facteurs ne sont pris en compte, au cours des étapes conduisant à la décision constatant l’existence d’un déficit excessif prévues par l’article 126, paragraphes 4, 5 et 6, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, que s’il est pleinement satisfait à la double condition du principe fondamental voulant que, pour que ces facteurs pertinents puissent être pris en compte, le déficit public reste proche de la valeur de référence et que le dépassement de cette valeur soit temporaire.


In our climate change efforts to date, it has been extremely challenging to lever significant changes in a society with a GDP in excess of $1 trillion a year and with expenditures in the order of hundreds of millions per year.

Dans les efforts que nous avons déployés jusqu'à maintenant pour lutter contre les changements climatiques, un des grands défis a consisté à mettre en place des changements importants dans une société dont le PIB dépasse 1 billion de dollars par année et dont les dépenses annuelles sont de l'ordre de centaines de millions de dollars.


The excess of the general government deficit over the 3% of GDP reference value does not result from a severe economic downturn, in the sense of the Treaty and the Stability and Growth Pact, as real GDP growth reached 1.2% in 2002. Nor the breach of the 3% of GDP ceiling comes as a consequence of an unusual event outside the control of the French authorities.

Ce dépassement de la valeur de référence fixée pour le déficit budgétaire des administrations publiques n'est pas consécutif à une forte récession économique au sens du traité et du pacte de stabilité et de croissance, la croissance du PIB réel ayant atteint 1,2% en 2002. Il ne résulte pas non plus d'un événement exceptionnel indépendant de la volonté des autorités françaises.


w