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Bezel facet
Bezel main facet
Blended GDP variable
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
Corner facet
Crown main facet
Diamond-shaped facet
Eights
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Kite facet
Lozenge facet
Main facet
Mains
Nominal GDP
Prepare main engines for navigation operations
Quoin facet
Ready main engines for navigation operations
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Templet facet
Top corner facet
Top main facet
Traded GDP
Traded gross domestic product
Upper main facet

Vertaling van "gdp and main " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


bezel facet | top main facet | top corner facet | quoin facet | lozenge facet | crown main facet | kite facet | bezel main facet | templet facet | upper main facet | mains | diamond-shaped facet | main facet | corner facet | eights

bézel | coin de table | biseau | facette en losange | facette du feuilletis | plat | facette principale de la couronne | coin


conduct engine preparation activities for navigation operations | ensure main engines are ready for navigation operations | prepare main engines for navigation operations | ready main engines for navigation operations

préparer les moteurs principaux pour les opérations de navigation


blended GDP variable

mesure mixte du PIB | variable PIB mixte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
GDP and main aggregates estimate for the fourth quarter of 2017-GDP up by 0.6% in both euro area and EU28-+2.7% and 2.6% respectively compared with the fourth quarter of 2016 // Brussels, 7 March 2018

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le quatrième trimestre 2017-Le PIB en hausse de 0,6% tant dans la zone euro que dans l'UE28-+2,7% et +2,6% respectivement par rapport au quatrième trimestre 2016 // Bruxelles, le 7 mars 2018


GDP and main aggregates estimate for the third quarter of 2017 - GDP up by 0.6% in both the euro area and the EU28 - +2.6% in both zones compared with the third quarter of 2016 // Brussels, 7 December 2017

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le troisième trimestre 2017 - Le PIB en hausse de 0,6% tant dans la zone euro que dans l'UE28 - +2,6% dans les deux zones par rapport au troisième trimestre 2016 // Bruxelles, le 7 décembre 2017


GDP and main aggregates estimate for the second quarter of 2017 - GDP up by 0.6% in the euro area and by 0.7% in the EU28 - +2.3% and +2.4% respectively compared with the second quarter of 2016 // Brussels, 7 September 2017

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le deuxième trimestre 2017 - Le PIB en hausse de 0,6% dans la zone euro et de 0,7% dans l'UE28 - +2,3% et +2,4% respectivement par rapport au deuxième trimestre 2016 // Bruxelles, le 7 septembre 2017


GDP and main aggregates estimate for the first quarter of 2017 - GDP up by 0.6% in both the euro area and the EU28 - +1.9% and +2.1% respectively compared with the first quarter of 2016 // Brussels, 8 June 2017

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le premier trimestre 2017 - Le PIB en hausse de 0,6% dans la zone euro ainsi que dans l'UE28 - +1,9% et +2,1% respectivement par rapport au premier trimestre 2016 // Bruxelles, le 8 juin 2017


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GDP and main aggregates estimate for the third quarter of 2016- GDP up by 0.3% in the euro area and by 0.4% in the EU28- +1.7% and +1.9% respectively compared with the third quarter of 2015 // Brussels, 6 December 2016

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le troisième trimestre 2016- Le PIB en hausse de 0,3% dans la zone euro et de 0,4% dans l'UE28- +1,7% et +1,9% respectivement par rapport au troisième trimestre 2015 // Bruxelles, le 6 décembre 2016


E. whereas the 2008 Sustainability Impact Assessment commissioned by the EU Commission revealed unconvincing figures concerning growth following the conclusion of an FTA EU-India - namely an additional 0.3% growth for the Indian economy in the short run and 1.6% growth in the long run, while no welfare gains are found at the EU side - and increasing pressure on a number of other areas, such as emission levels, air pollution and climate; whereas the 2008 SIA has focused on GDP growth mainly and falls short of important chapters such as the foreseeable impact on human rights and public health; whereas the 2008 SIA fails to take into acco ...[+++]

E. considérant que l'évaluation de l'incidence sur le développement durable effectuée en 2008 pour le compte de la Commission a mis en évidence des chiffres peu convaincants quant à la croissance découlant de la conclusion d'un accord de libre-échange entre l'Union et l'Inde – à savoir une croissance supplémentaire de 0,3 % à court terme et de 1,6 % à long terme pour l'économie indienne, sans aucun gain de bien-être pour l'Union européenne – et révélé une accentuation des pressions dans plusieurs autres domaines, comme les niveaux d'é ...[+++]


H. whereas the 2008 Sustainability Impact Assessment commissioned by the EU Commission revealed no welfare gains at the EU side but an increase in pressure on a number of other areas, such as emission levels negatively affecting climate; whereas the 2008 SIA has focused on GDP growth mainly and falls short of important chapters such as the foreseeable impact on human rights and public health,

H. considérant que l'évaluation de l'incidence du commerce sur le développement durable effectuée en 2008 pour le compte de la Commission européenne n'a mis au jour aucun gain de bien-être dans l'Union européenne, mais a révélé au contraire une accentuation des effets dommageables dans plusieurs autres domaines, comme des niveaux d'émission néfastes pour le climat; que l'évaluation d'impact en question a porté principalement sur la croissance du PIB en négligeant des aspects aussi importants que les incidences prévisibles sur les droits humains et la santé publique,


6. Considers that there is an inherent complexity in the regional economic structure and a certain degree of interdependence between economic, social and environmental issues; takes the view that, although GDP is still a relevant and rigorous measurement of development in the implementation of the programmes in regions and cities, it is sometimes likely to provide an incomplete impression that takes no account of the actual situation in the regions; considers, therefore, that a robust, fair, open and scientific debate on the merits of other indicators in addition to GDP should take place; underlines that whereas GDP should remain the main criterion ...[+++]

6. considère qu'il existe une complexité inhérente à la structure économique régionale et un certain degré d'interdépendance entre l'économique, le social et l'environnement; estime que le PIB, bien qu'il demeure un instrument de mesure utile et rigoureux du développement de la mise en œuvre des programmes dans les régions et les villes, est parfois susceptible de fournir une image partielle ne tenant pas compte de la situation réelle dans les régions; juge dès lors indispensable de mener un débat approfondi, équitable, ouvert et scientifique sur les mérites d'autres indicateurs complétant le PIB; souligne que, si le PIB doit demeurer ...[+++]


6. Takes the view, in the light of the ever closer degree of interdependence between economic, social and environmental issues, that GDP is the main indicator which makes it possible to take account of differing socioeconomic characteristics at European level, and has to remain the main criterion of the level of financial allocations in the future cohesion policy, but emphasises the need to take greater account of environmental and social factors at national and regional level and to determine suitable criteria for that purpose as well;

6. considère qu'étant donné les interactions de plus en plus étroites entre l'économie, le domaine social et l'environnement, le PIB est le principal indicateur à pouvoir intégrer différentes caractéristiques socioéconomiques au niveau européen et doit rester le critère principal concernant les niveaux des dotations financières de la future politique de cohésion, mais souligne la nécessité de tenir davantage compte des facteurs environnementaux et sociaux aux niveaux national et régional et de définir des critères appropriés à cet effet;


8. Calls on the Commission to retain GDP and continue referring to it as the main criterion for determining eligibility for regional policy assistance at European level for the forthcoming 2014-2020 programming period; points out that in this respect and with a view to establishing a more comprehensive picture of regional cohesion policies, room has to be left for national authorities to use other indicators at the appropriate level of decision-making when designing and implementing EU policies; considers that, with regard to the implementation of regional programmes, in agreement with the principle of subsidiarity, the debate on and c ...[+++]

8. invite la Commission à maintenir le PIB et à continuer à s'y référer comme étant le principal indicateur permettant de déterminer l'éligibilité à une assistance au titre de la politique régionale au niveau européen pour la future période de programmation 2014-2020; souligne qu'à cet égard et en vue de parvenir à une vision plus intégrée des politiques de cohésion régionale, les autorités nationales doivent disposer d'une marge pour appliquer, au niveau de prise de décision approprié, d'autres indicateurs lors de l'élaboration et de la mise en œuvre de politiques européennes; estime que, eu égard à la mise en œuvre de programmes régionaux, dans le respect du princ ...[+++]




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'gdp and main' ->

Date index: 2025-07-31
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